Gå til innhold

Kristne holdninger

Anbefalte innlegg

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Unnskyld meg, men hvor mange homofile mennesker kjenner du egentlig?

"...mottsatt hos en homofil mann, altså at han har lite av testosteron og derfor oppfører seg nærmest som en kvinne.", skriver du. Mener du virkelig dette? SKyulle ønske du og jeg kunne treffes, så kan du se om jeg "nærmest oppfører meg som en kvinne."

Du tror man er født med den legningen man har, hvis jeg forsto deg rett. La meg bare fortelle deg èn ting; jeg har alltid vært overbevist om at jeg er hetero. Eller...jeg har vel egentlig aldri ofret det mange tankene, men så begynte jeg plutselig å tvile, og jo mer jeg tenker på det, jo tydligere ser jeg hvem jeg faktisk er. Og det er vanskelig å akseptere.

Oppfører seg som en kvinne?

Hvordan oppfører kvinner seg? Er vi en ensartet gruppe som alle oppfører oss likt?

Gjest strandhai
Skrevet

jeg tror til og med at det er arvelig jeg.

Har du noe å backe opp den påstanden med da, eller??

Skrevet

Så et program på discovery hvor de hadde om dette. De hadde blandt annet funnet ut at hjernen hos de homofile kvinnene inneholdt like mye testosteron som hos en vanlig mann derfor er veldig mange homofile kvinner mer mandige enn kvinnelige, og mottsatt hos en homofil mann, altså at han har lite av testosteron og derfor oppfører seg nærmest som en kvinne. Jeg husker jo ikke alt de sa da, men de tok døde homofile menneskers hjerne og sammenlignet med heterofile menneskers hjerne etter at de var døde. Drev på å skjærte i dem og viste forskjellene altså grunnen til at en homofil mann tenker slik han gjør og tiltrekkes av en mann og ikke en kvinne.Men det er nok mye igjen på forskningen uansett, men uansett jeg tror selv på at vi er født slik.

Problemet med de populærvitenskapelige programmene som sendes på TV - og særlig de som sendes på de "billige" kommersielle kanalene - er at de ofte skaper mer misforståelser enn kunnskap. Dette gjelder selv om det man sier kan være "sant".

Problemet er at de ofte trekker fram bare én spesiell side av en sak (f.eks. det arbeidet en spesiell professor har gjort) og presenterer dette som om det representerer "vitenskapen".

Når det gjelder hjernen til homofile i forhold til heterofile så er det blant annet slik at det er usikkert om det over hodet er noen statistisk kobling mellom homoseksualitet og de funnene man har gjort. Selv om man forsøker å korrigere tallmaterialet for kjente feil, så kan det jo f.eks. være at det er sykdommer (kjønnssykdommer) eller livsstil (f.eks. stoffmisbruk) som kan forekomme oftere blant de homoseksuelle som har deltatt i undersøkelsen som er årsaken til det man har observert, snarere enn at det man har observert er årsaken til at deltakerne ble homoseksuelle.

Hovedpoenget mitt er ikke at de forholdene jeg peker på over er riktige. Poenget er at dersom man skulle sette i gang med slike diskusjoner i et populærvitenskapelig TV-program, så ville mange slå av fjernsynet eller zappe til en annen kanal. Derfor lager man heller programmene litt enklere og "mer interessante".

Skrevet

Kanskje homofile hummere har?

Med vennlig hilsen

Ikke mer enn homofile kanarifugler.

Skrevet

Har du noe å backe opp den påstanden med da, eller??

Ingen vitenskapelige nei.

Men at det er flere homofile i en søskenflokk, eneggete tvillinger som er homofile.

Mange skaphomser før i tiden som giftet seg og fikk barn. Stakkars folk.

Skrevet

Men at det er flere homofile i en søskenflokk, eneggete tvillinger som er homofile.

Eller ikke så stakkars?

http://www.forskning.no/Artikler/2004/februar/1075905945.87

Sitat:

- Jeg delte opp intervjupersonene i tre grupper. I den første gruppa finner vi de homofile som har vært gift med damer på ett eller annet tidspunkt. Mange av dem har barn, og etter hvert som de blir eldre, får de ofte mer kontakt med familien. Dermed ligner disse mennenes alderdom ganske mye på heterofile menns tilværelse i eldre år.

Skrevet

Eller ikke så stakkars?

http://www.forskning.no/Artikler/2004/februar/1075905945.87

Sitat:

- Jeg delte opp intervjupersonene i tre grupper. I den første gruppa finner vi de homofile som har vært gift med damer på ett eller annet tidspunkt. Mange av dem har barn, og etter hvert som de blir eldre, får de ofte mer kontakt med familien. Dermed ligner disse mennenes alderdom ganske mye på heterofile menns tilværelse i eldre år.

Du kan ikke sammenligne homofile nå og får. For 70 år siden var det ikke mange homser som var ute av skapet. Forbudt ved lov var det også.

Synes ikke synd på homser nå generelt. Hvorfor skulle jeg det? De fleste jeg kjenner som har akseptert det, klarer seg bra.

Skrevet

Du kan ikke sammenligne homofile nå og får. For 70 år siden var det ikke mange homser som var ute av skapet. Forbudt ved lov var det også.

Synes ikke synd på homser nå generelt. Hvorfor skulle jeg det? De fleste jeg kjenner som har akseptert det, klarer seg bra.

Men det kan tyde på at de so giftet seg og fikk barn i alle fall i siste delen av livet har hatt glede av det.

Aldri så galt så er det godt for noe?

Gjest strandhai
Skrevet

Det skjer nå og det. MAnge homser, hvertfall unge, meg inkludert som drømmer om en tradisjonell tilværelse, gift, men kone, unger, hus, og bikkje. Men sånn blir det da ikke for de fleste av oss. Tar bare litt tid å innfinne seg med det....

Skrevet

Det skjer nå og det. MAnge homser, hvertfall unge, meg inkludert som drømmer om en tradisjonell tilværelse, gift, men kone, unger, hus, og bikkje. Men sånn blir det da ikke for de fleste av oss. Tar bare litt tid å innfinne seg med det....

Huff nei, ikke gå inn for det da hvis du tror det er galt for deg. Da vil du ikke få det noe bra tror jeg.

Aksepter deg selv som du er og jeg tror du vil ha det mye bedre.

Jeg kjenner en som kom ut av skapet når han var nesten 55 og endelig fikk han det bra.

Skrevet

Jeg kjenner en homse som ville ha familie, så han etablerte seg med en lespe. De bodde sammen og oppdro barn sammen i mange år, får de sluttet å bo sammen, og fant seg andre partnere. (slik de også hadde planlagt.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...