Gå til innhold

Noen flere akvarister her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har et akvarie på noen og seksti liter, tror jeg. Har hatt det i noen år nå, med varierende innhold.. Akkurat nå er det endel tetraer der, en kampfisk og diverse maller/algespisere..

Fin sammensetning, det. Passer også fint til akvariestørrelsen!

:)

Forresten, du tenker ikke på å få deg et akvarium til, da? ;)

Har du brukt Nettakvariets sider? De er kjempefine, med mye aktivitet. Forum med kjøp/salg også.

http://www.diskusjonsforum.no/akvariet/

Mye billigere å kjøpe hos privatpersoner enn på butikk...

Jeg kom akkurat hjem med 12 maller som jeg kjøpte for en billig penge :)

Ja, jeg er obs på den siden ;-)

Mener du corydoras? De er søte.

http://www.corydorasworld.com/gallery/donkinyon

Ja, jeg er obs på den siden ;-)

Mener du corydoras? De er søte.

http://www.corydorasworld.com/gallery/donkinyon

Jaa!! De er kjempesøte :) Den gjengen jeg hentet idag (ser ut til å være en mellomting mellom c. aeneus-black og c. aeneus-ven), er ivrig opptatt med å lete etter spiselige ting på bunnen. De er skikkelig livlige.

Så har jeg en gibbiceps som ligger og lurer bak rota her...den vil bli for stor for akvariet etterhvert, tenker jeg, så den vil jeg nok selge når den blir for stor. Men den er utrolig god på kamuflasje! Et øyeblikk er den helt svart/hvitmønstret, neste øyeblikk har den store, brungrå områder og går omtrent i ett med rota eller grusen...

* *

Takk for linken, forresten. Har lagt den i favoritter ;)

Akvasia kjører samme pris som den rimeligste butikken her, ser det ut som (da tar jeg ikke med supertilbud som de sikkert har innimellom)

Jeg kjøpte nettopp Juwel Rekord 110, og betalte 1498. Da hadde jeg ringt rundt og sjekket priser, og dette var billigst. Samme akvariet ble solgt for 1590 på en annen akvariebutikk.

Men så er det frakt osv i tillegg, da.

Du er heldig hvis du får 10% på butikken!

Nå kom jeg akkurat hjem med 12 små maller som jeg kjøpte av privat selger. Fisk er ihvertfall mye billigere å kjøpe privat enn på butikk!

Har du sjekket ut Nettakvariets sider? Der er det kjempebra forum, også med kjøp/salg.

http://www.diskusjonsforum.no/akvariet/

Takk for linken :-)

Hvis du skulle ha bruk for hundre sverddrager må du bare gi beskjed...

Fin sammensetning, det. Passer også fint til akvariestørrelsen!

Forresten, du tenker ikke på å få deg et akvarium til, da? ;)

Vel, noen ganger har jeg tenkt tanken, men det har blitt med det. Er nok bare sånn passe flink til å følge opp.. Hva slags fisk er det du har i akavariene dine?

Annonse

Vel, noen ganger har jeg tenkt tanken, men det har blitt med det. Er nok bare sånn passe flink til å følge opp.. Hva slags fisk er det du har i akavariene dine?

I 70literen har jeg et dvergguramipar, to kyssegurami, tre mikkemusplaty (to hunner og en hann - dessuten så jeg igår at det var yngel i filteret, regner med det er platyyngel), ti neontetra, en gibbiceps (som skal selges når den blir for stor), to små ancistrus og ti corydoras pansermaller (men det er bare midlertidig, 6 av dem skal egentlig være i 110literen)

I 110literen går det nå et perleguramipar, et gullguramipar, og så skal altså 6 av pansermallene oppi her (må bare bli ferdig med medisinering først - fikk dessverre finneråte på den ene).

Etterhvert, når akvariet er mer innkjørt og alle er helt friske, skal jeg ha noen ciklider oppi, men har ikke bestemt meg for om jeg skal ha palettciklider eller sommerfuglciklider ennå...

Mulig det blir et par perlegurami i tillegg.

I 70literen har jeg et dvergguramipar, to kyssegurami, tre mikkemusplaty (to hunner og en hann - dessuten så jeg igår at det var yngel i filteret, regner med det er platyyngel), ti neontetra, en gibbiceps (som skal selges når den blir for stor), to små ancistrus og ti corydoras pansermaller (men det er bare midlertidig, 6 av dem skal egentlig være i 110literen)

I 110literen går det nå et perleguramipar, et gullguramipar, og så skal altså 6 av pansermallene oppi her (må bare bli ferdig med medisinering først - fikk dessverre finneråte på den ene).

Etterhvert, når akvariet er mer innkjørt og alle er helt friske, skal jeg ha noen ciklider oppi, men har ikke bestemt meg for om jeg skal ha palettciklider eller sommerfuglciklider ennå...

Mulig det blir et par perlegurami i tillegg.

Oii, jeg er imponert. Det hørtes flott ut!

:) Hei igjen. Tenkte det var dere, ja.

Fin akvarieside dere har!

Skjønner at dere er uhelbredelig hekta *glise*

Takk for det :)

Fare for at dette blir en livsstil, ja... hehe

Men her på DOL har jeg jo ikke vært på evigheter.. skal jeg bli hekta her igjen....? :-o

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...