Gå til innhold

hvor lang tid brukte dere på å planlegge bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dem som orker å svare, hvor lang tid før dere skulle gifte dere begynte dere å planlegge? var det isåfall sommerbryllup eller vinterbryllup? har hørt at det er vanskeligere å finne lokaler på sommeren enn andre tider, stemmer dette? hvis jeg skulle finne på å dra til Roma å gifte meg hvem må jeg kontakte i forkant da?

Gjest svært kort tid
Skrevet

Skal vi se.....

Vi bestemte oss i mai. I juni skaffet vi skjema fra byfogden. I juli fikk vi forlovererklæringer. I begynnelsen av august giftet vi oss. :-)

Hadde ikke noe selskap, ingen tilstede under vielsen. De stilte med vitner hos byfogden.

Skrevet

Vi brukte litt over et år. Dvs vi bestilte lokaler og kirketid et år før bryllupet som var i juni. De fleste andre forberedelsene ble gjort de 3-4 siste mnd.

Gjest Mamman til Anna
Skrevet

Men vi bestillte lokale bare et år i forkant. Vi giftet oss om høsten ved sjøen.

Lykke til med forberedelsene :0)

Skrevet

Men vi bestillte lokale bare et år i forkant. Vi giftet oss om høsten ved sjøen.

Lykke til med forberedelsene :0)

:) 12 år hehe , var det fordi at dere var sammen i 12 år før dere giftet dere, eller var det fordi du alene hadde planlagt drømmebryllupet fra du var mindre :) Jeg selv har jo tenkt på bryllup i mangen år før jeg fant meg type hehe.

Gjest Mamman til Anna
Skrevet

:) 12 år hehe , var det fordi at dere var sammen i 12 år før dere giftet dere, eller var det fordi du alene hadde planlagt drømmebryllupet fra du var mindre :) Jeg selv har jo tenkt på bryllup i mangen år før jeg fant meg type hehe.

Jeg drømte ikke om et rosa marengs bryllup fra jeg var liten, altså!

Min mann og jeg trodde med en gang vi traff hverandre at vi skulle bli mann og kone og få barn, men årene gikk og bryllupsplanene forandret seg hele tiden, inntil vi "måtte" gifte oss fordi vi skulle ha barn, dvs. adoptere barn. Det ble veldig romantisk og helt på vår måte.

Skrevet

Jeg sa ifra til mora mi på mandagen og så ble det bryllup med hele familien fredag :o)

Hadde egentlig ikke tenkt å si det i det hele tatt, men så spurte damen og det var litt vanskelig å ljuge da.

Skrevet

Jeg sa ifra til mora mi på mandagen og så ble det bryllup med hele familien fredag :o)

Hadde egentlig ikke tenkt å si det i det hele tatt, men så spurte damen og det var litt vanskelig å ljuge da.

5 dager? hvordan greide dere det? jeg mener må du ikke søke , fikse papirer osv?

Skrevet

5 dager? hvordan greide dere det? jeg mener må du ikke søke , fikse papirer osv?

Nei, det var bare å gå på tinghusset, levere fødselsattest, og få dato. Kjenner noen som giftet seg på 4 dager. Det hender de har avbestillingstimer :o)

Skrevet

Vi brukte bare 2 mnd på planleggingen. Vi giftet oss hos sorenskriveren. Det var på en fredag, og da var det ikke noe problem å få lokale, frisør, fotograf.

Men jeg har ei venninne som holder på å planlegge nå, som skal gifte seg i august. De gifter seg på en lørdag, og sliter litt med å få tak i det de vil.

Skrevet

Tusen takk for alle svar angående bryllupsplanlegging, det har gitt meg en del tips på hvordan det kan gjøres, både lang og kort planlegging. Men hvis det er flere som har noe å fortelle så gjør gjerne det, jeg mottar alle tips med takk.

Skrevet

jeg bestilte kirke og sted for festen et helt år i forveien, og da var det faktisk opptatt langt over et år fremover, men var heldige og fikk en avbestilling. er nå 5 mnd igjen, har bestilt fotograf, frisør, bukett, forhørt meg om bryllupskake, kikket på bøker om bordkort og invitasjoner, har bestemt forlovere og toastmaster, snakket om musikk, kjøpt kjole, bestemt slør, sko og hårpynt.

aner ikke eventuelle innslag under festen, hvem som faktisk skal spille, sanghefter, mangler fullstendig og revidert gjesteliste. gaveoppakkere også usikkert, det samme med bryllupsreise.

en del å tenke på, kommer på noe nytt med jevne mellomrom.

lykke til. roma høres forresten kjempefint ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...