Gå til innhold

Handleliste for 1500 kr i måneden HELP I NEED SOMEBODY!

Anbefalte innlegg

Gjest Fattigdommen

Regner med å få hjelp av erfarne fattiglus nå, og vil begynne med å si at jeg er imponert over dere som klarer det.

Vel, til saken. Vi (to voksne) kommer til å betale ned en god del gjeld de neste 6 mnd, og har regnet på dette. Vi kommer til å ha 1500 kr til mat i måneden. Vi er fast bestemt på å klare dette, men ser at det blir hardt. Vi er begge glade i mat og har hatt nok å rutte med tidligere. HJELP! Hva handler man når man bare har 1500 kr i måneden? Lønner det seg å handle en stor gang eller dele opp hver uke for eksempel? Har følelsen av at pengene går fortere da men... Dere fattige som kjenner til dette, hjelp oss... please...

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• soleil

7

• tiliti

5

• Vincent

3

Mest aktive i denne tråden

Ferskvarer som melk og sånt kan man jo ikke handle bare en gang i mnd. Men mel, ris, pasta og slikt handles i stort på tilbud. Ris er vel rasende mye billigere i en innvandrersjappe. Ikke bruk Rimi, Mega eller Ultra, men Rema eller Bunnpris, de er billigere på det meste, Obs! også vil jeg tro.

Gjest Fattigdommen

Ferskvarer som melk og sånt kan man jo ikke handle bare en gang i mnd. Men mel, ris, pasta og slikt handles i stort på tilbud. Ris er vel rasende mye billigere i en innvandrersjappe. Ikke bruk Rimi, Mega eller Ultra, men Rema eller Bunnpris, de er billigere på det meste, Obs! også vil jeg tro.

Hva slags pålegg er billig?

Takkf ro tips forresten. Har lest litt her inne og vet at du er mor. Tror du det er greit å leve på 1500 kr for to personer eller høres det lite ut?

Takkf ro tips forresten. Har lest litt her inne og vet at du er mor. Tror du det er greit å leve på 1500 kr for to personer eller høres det lite ut?

Hvis du deler det opp, kommer du til at det blir ca en femtilapp om dagen. Det blir vel ikke stort annet enn fiskeboller, pannekaker, omelett og sånne ting. Hvis viljen er der, går det sikkert an. Jeg misunner dere ikke, men lykke til!

Gjest bærplukkeren

var du ikke ute i skogen i høst å plukket bær da ????

har masse gratis pålegg i fryseren jeg når det kniper på i slutten av måneden :o), tyttebær, rips, jordebær, brinebær, molter, blåbær o.l.

Jeg ville egentlig sagt at det ikke lar seg gjøre å leve på 1500 kr / mnd for to voksne. Ikke så lenge som 6 mnd.

For leve på er jo ikke bare til mat, men også til såpe, vaskepulver, tannkrem, toalettpapir, osv. Og da er ikke 1500 kr / mnd (325 kr / uke) mye.

Holder jo knapt nok til brød og pålegg.

Annonse

Gjest Fattigdommen

Jeg ville egentlig sagt at det ikke lar seg gjøre å leve på 1500 kr / mnd for to voksne. Ikke så lenge som 6 mnd.

For leve på er jo ikke bare til mat, men også til såpe, vaskepulver, tannkrem, toalettpapir, osv. Og da er ikke 1500 kr / mnd (325 kr / uke) mye.

Ja, jeg er i tvil selv. Det er jo ikke akkurat gratis å leve i dette landet.

Hvor mye bruker du selv i måneden?

Gjest Fattigdommen

Gjest Fattigdommen

Kan dere øke inntektene?

Har dere feks mulighet/overskudd/omsorg til å være besøkshjem for et barn noen ganger i måneden så kan dere få penger for det. Kontakt barnevernet. Bare et forslag.

Ikke et dumt forslag. Hva dreier dette seg om forresten? Avlastning eller barn med forskjellige sykdommer?

Den tiden vi var par uten barn brukte vi ca 4000 kr / mnd. Da hadde vi det greit, trengte ikke spare veldig, men sløste ikke heller.

Kunne sikkert levd for 2500-3000 kr / mnd for to voksne, men noe mindre enn det....

Gjest Fattigstudent

Det er da ikke noe problem. Som student (uten lån) hadde jeg ca. 100 kroner i uken til mat (eller 10,000 pr. 5 mnd. i stipend til alle utgifter). Det å lage mat for 2 er jo enda billigere.

Noen småtips:

1. Når du vil ha ost eller skinke er det ofte billigere å kjøpe det i løsvekt fra en salatbar. Da kan du ofte få det ferdig oppkuttet også.

2. Spagetti, makaroni, Couscous, ris, poteter etc. er billig og må være basis for alle måltid. Kjøtt er dyrt og bør minimeres.

3. Du får salt, pepper og ketchup gratis på McDonalds, kan krydre opp ellers kjedelig mat.

4. Bak brød selv. Er ikke mye billigere pr. brød, men brødene metter mye mer.

5. Skal du til lege etc. bare oppgi at du har mistanke om en kjønnssykdom. Si gjerne at du har vært i østen og hatt ubeskyttet sex. Da slipper du alle køer, får legetimen og medisiner gratis (du kan bruke legetimen til alle typer problem).

6. GÅ på slang for å få grønnsaker, frukt, tørrfisk, juletre, fyringsved etc.

7. Samle tomflasker og pant disse.

8. Skriv erotiske noveller (tjente 7 tusen på et semester på denne måten).

9. Inviter deg selv på middag til venner og bekjente. Pass på at du gir komplimenter for maten og på å si hvor elendig du er til å lage mat. Da får du ofte med deg restene hjem)

10. Ta dere turer i skog og mark for å plukke sopp, multer etc. Dette kan selges eller byttes i kjøttvarer.

11. Dra på ulovlig jakt og fiske.

12. Kålrabi er en billig kjøtterstatning.

etc.

Minstepensjonister og uføretrygdede syter over at de har det så ille. Alle tror studenter har mye penger men det er jo bare pga. at de låner penger for å overleve.

Gjest ikkegiopp!

Havregryn er billig og bra.(kok grøt, lag egen frokostmix med gryn frukt rosiner nøtter) Kålrot er superbillig og bra(kokt eller rå)

Kok spaghetti og legg litt eggerøre oppå, eller et speilegg,kvern over litt pepper( billig og godt) Et bittelite rødvinsglass til og det blir reneste festmiddagen!

Annonse

Ost i hele pakninger (ikke ferdig skivet o.l.) holder kanskje en stund? Hjemmelaget syltetøy, jeg har huset fullt av ripsgele og blåbærsyltetøy. :o) Det er ikke alltid refil-pakninger med syletøy er billig så pass på!

Nudler er billig. Rema har kilospakninger med pasta til en billig penge, Bunnpris også. Obs! har mye storpakninger karbonader og pølser og sånt, vær litt knepen i matveien, spe på maten med flatbrød og hjemmelaget grovbrød så varer den dyre middagen lenger.

1500,- pr. mnd for to voksne er ikke til å bli feit av for å si det sånn, men det bør gå om man ikke er for kresen og/eller for storspist.

Et tips:

Kjøp skanker/suppebein på tilbud - er du heldig kan du få det til 19 kr/kiloen. Kjøp 4-5 kilo. Kjøp 12 bokser med gule erter (6 kr for en pakke med 500 gr). Lag ertersuppe - frys i porsjoner. Denne porsjonen gir deg ca 100 porsjoner for omlag 150 kr.

Ikke et dumt forslag. Hva dreier dette seg om forresten? Avlastning eller barn med forskjellige sykdommer?

Det er sikkert varierende hva slags behov ungene/familien har som gjør at de får besøkshjem/avlastning.

Et vennepar av meg er avlastningshjem for et par unger noen ganger i måneden og det gjør at de klarer seg med en inntekt. Forhør deg mer hos barnevernet hvis dere kan være interessert. Tror det er behov for det. Det krever litt av dere som voksne omsorgspersoner, men det kan også gi mye tilbake.

Vi(2 voksne og 1 barn) levde i et år i studietida på ca 1200 kr i mnd og da var alt inne i denne summen(klær, reiser, bleier, skolebøker, mat osv). Dette var for 11 år siden, men det skulle da allikevel være mulig for 2 å leve på 1500 i måneden nå også, spesielt hvis det er en så kort periode som 6 mndr.

Vi kjøpte alt på tilbud så maten vi spiste var tildels avhengig av tilbudene. Lever, høns,lungemos på tilbud, blodpølse på tilbud var billige middager, grøt er også billig. Brød var i den tiden der vi bodde ofte på tilbud til 3,50 og da kjøpte vi mange og puttet i fryseren, ellers bakte vi selv.

Et godt tips er å skrive ned _absolutt alt_ man kjøper. Og å kjøpe inn og planlegge middagene for en måned fremover f.eks.

Gjest Fattigdommen

Jøss,- det er jo 50 kroner dagen det! :-) Om dere handler fo 100 kr. annenhver dag - så klarer dere det fint!

Jeg levde på 40 kroner dagen - med 2 barn - det gikk det også! .)

Hatten av for deg, min kjære!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...