Gå til innhold

Handleliste for 1500 kr i måneden HELP I NEED SOMEBODY!

Anbefalte innlegg

Gjest Tristelin@

Ikke et dumt forslag. Hva dreier dette seg om forresten? Avlastning eller barn med forskjellige sykdommer?

Du kan også tjene ekstra på å være støttekontakt for kommunen. Følge eldre på handletur, cafe, kino eller bare være selskap for dem. Eller ungdommer, utviklingshemma som har problemer. Det behøver altså ikke bare være unger.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• soleil

7

• tiliti

5

• Vincent

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Fattigdommen

Du kan også tjene ekstra på å være støttekontakt for kommunen. Følge eldre på handletur, cafe, kino eller bare være selskap for dem. Eller ungdommer, utviklingshemma som har problemer. Det behøver altså ikke bare være unger.

Vet du hvor mye det evt er å tjene på dette?

Støttekontakt er som regel i underkant av 100 kr timen. Den du er støttekontakt for har som regel ledsagerbevis slik at du slipper inn gratis der dere er med på aktiviteter som er omfattet av ordningen. (Kommunalt, statlig eller med avtale fra kommunen) Liste kan du få fra kulturkontoret.

I tillegg får man et visst beløp til utgiftsdekning.

Skal undersøke hva de jeg kjenner får for å være besøkshjem/avlastningshjem. Tror det er en del, faktisk.

Gjest Fattigdommen

Støttekontakt er som regel i underkant av 100 kr timen. Den du er støttekontakt for har som regel ledsagerbevis slik at du slipper inn gratis der dere er med på aktiviteter som er omfattet av ordningen. (Kommunalt, statlig eller med avtale fra kommunen) Liste kan du få fra kulturkontoret.

I tillegg får man et visst beløp til utgiftsdekning.

Skal undersøke hva de jeg kjenner får for å være besøkshjem/avlastningshjem. Tror det er en del, faktisk.

Kjempefint hvis du gidder det. Er veldig interessert i det du nevner.

Kjempefint hvis du gidder det. Er veldig interessert i det du nevner.

De jeg kjenner har en unge på 9 år hver fjerde uke og får 2500 kr for en helg. De har også en 15åring annenhver helg og opptil 6 timer i uken. For han får de 4000 for helga og 100 kr timen i uka.

Vet ikke hva som bestemmer godtgjørelsen, det må dere ta op pmed barnevernet. Dette er en oppgave en ikke kaster seg borti uten å ha tenkt over det og at en er klar over ansvaret og hva en kan tilby et barn. Mange av disse barna kan ha relasjonsskader så det er ikke bare bare å "si opp" en slik jobb heller. Var jeg dere ville jeg først diskutert det sammen og om dere fortsatt er interessert begeg to så kontakter dere kommunen eller bydelen deres og hører om det er behov for dere. Da kan dere få mer informasjon og kanskje er det et barn eller flere som er aktuelle for dere.

Gjest Tristelin@

Nei, ikke nøyaktig, men prosentvis i forhold til et budsjett på 1500 så blir det helt sikkert en bra økning.

Det er jo også et interessant arbeide, som ikke er veldig slitsomt. Du får betalt får å være på kino, på handlerunde, på cafe og være på besøk. Noen trenger nok også hjelp til andre ting.

Jeg kjenner ikke veldig mye til dette, men en venninne har ei gammel dame hun er støttekontakt for ved behov. Avhengig av damens vekslende helsetilstand.

Annonse

Gjest dol-bruker

Det er da ikke noe problem. Som student (uten lån) hadde jeg ca. 100 kroner i uken til mat (eller 10,000 pr. 5 mnd. i stipend til alle utgifter). Det å lage mat for 2 er jo enda billigere.

Noen småtips:

1. Når du vil ha ost eller skinke er det ofte billigere å kjøpe det i løsvekt fra en salatbar. Da kan du ofte få det ferdig oppkuttet også.

2. Spagetti, makaroni, Couscous, ris, poteter etc. er billig og må være basis for alle måltid. Kjøtt er dyrt og bør minimeres.

3. Du får salt, pepper og ketchup gratis på McDonalds, kan krydre opp ellers kjedelig mat.

4. Bak brød selv. Er ikke mye billigere pr. brød, men brødene metter mye mer.

5. Skal du til lege etc. bare oppgi at du har mistanke om en kjønnssykdom. Si gjerne at du har vært i østen og hatt ubeskyttet sex. Da slipper du alle køer, får legetimen og medisiner gratis (du kan bruke legetimen til alle typer problem).

6. GÅ på slang for å få grønnsaker, frukt, tørrfisk, juletre, fyringsved etc.

7. Samle tomflasker og pant disse.

8. Skriv erotiske noveller (tjente 7 tusen på et semester på denne måten).

9. Inviter deg selv på middag til venner og bekjente. Pass på at du gir komplimenter for maten og på å si hvor elendig du er til å lage mat. Da får du ofte med deg restene hjem)

10. Ta dere turer i skog og mark for å plukke sopp, multer etc. Dette kan selges eller byttes i kjøttvarer.

11. Dra på ulovlig jakt og fiske.

12. Kålrabi er en billig kjøtterstatning.

etc.

Minstepensjonister og uføretrygdede syter over at de har det så ille. Alle tror studenter har mye penger men det er jo bare pga. at de låner penger for å overleve.

Bare lurte på hvor du solgte de erotiske novellene hen. Hørtes ut som en interessant ide for mitt vedkommende, for jeg liker å skrive....

Gjest Fattigdommen

De jeg kjenner har en unge på 9 år hver fjerde uke og får 2500 kr for en helg. De har også en 15åring annenhver helg og opptil 6 timer i uken. For han får de 4000 for helga og 100 kr timen i uka.

Vet ikke hva som bestemmer godtgjørelsen, det må dere ta op pmed barnevernet. Dette er en oppgave en ikke kaster seg borti uten å ha tenkt over det og at en er klar over ansvaret og hva en kan tilby et barn. Mange av disse barna kan ha relasjonsskader så det er ikke bare bare å "si opp" en slik jobb heller. Var jeg dere ville jeg først diskutert det sammen og om dere fortsatt er interessert begeg to så kontakter dere kommunen eller bydelen deres og hører om det er behov for dere. Da kan dere få mer informasjon og kanskje er det et barn eller flere som er aktuelle for dere.

Ja, det er en arbeidsoppgave som innehar mye ansvar, og det må selvsagt tenkes nøye igjennom i forkant. Jeg kan tenke meg at kravene er strenge også.

Takk for tips og hjelp, Soleil!

Jeg har ikke lest de andre trådene under.

Gå på Rema en dag i uka og handl alle tørrvarer og bokser. Ellers så følger du med det som er på tilbud, handler inne og legger i frysen.

Kjøttdeig er anvendelig og billig mat. Kan drøyes i det uendelige.

Ikke et dumt forslag. Hva dreier dette seg om forresten? Avlastning eller barn med forskjellige sykdommer?

Du kan bli besøkshjem/støttekontakt for friske unger også.

Eller så kan du søke på ekstrajobb som personlig assistent noen timer i uka.

Helgevakter på gamlehjem.

Kizza1365380506

Har ikke lest hva de andre sier. Men ja jeg føler at det å handle inn en gang i uken er mest økonomisk. Del pengene i 4, ta ut det du kan bruke og ikke bruk mer den ene uken. Tøfft, men det eneste som nytter etter min mening.

Mvh

Hva slags pålegg er billig?

Takkf ro tips forresten. Har lest litt her inne og vet at du er mor. Tror du det er greit å leve på 1500 kr for to personer eller høres det lite ut?

Ost, kaviar, syltetøy og servelat til luksus :o)

Annonse

Hehe :D

Og en halv appelsin til dessert etter middagen som er fiskeboller med hvit saus, poteter og raspet gulerot. :P

Nå er jeg innmari glad i fiskeboller da :o). Spiser gjerne fiskeboller en gang i uka og en boks varer i to dager for to voksne.

Ikke hos meg da. Jeg eter restene om kvelden :o)

Nå er jeg innmari glad i fiskeboller da :o). Spiser gjerne fiskeboller en gang i uka og en boks varer i to dager for to voksne.

Ikke hos meg da. Jeg eter restene om kvelden :o)

Jeg liker også fiskeboller godt, men jeg syns det er så kjedelig å koke poteter.

Får kjeft av mamma fordi jeg spiser for lite poteter, dah.. hihi :)

Tror jeg ville fordelt summen på 4 uker, og handlet en gang pr.uke.

Hver uke får vi tilbudsavis fra både, Mega og eurospar/spar. Bunnpris og Rimi har jo også måneds/uke tilbud.

Der har du jo f.eks "ukens Mega kupp".

Det er jo stadig vekk noe kjøttgreier på tilbud, Norvegia til 49,- for et kg,

Frys ned rester. Selv om det er bare en porsjon igjen, neste gang dere lager det samme får du sikkert en til porsjon til overs.

"Spe ut" kjøttdeigen med litt raspa gulrot, både sundt og godt. Spesielt i lasagne.

Litt løk, en bx herm.tomat, og litt basilikum, litt sukker og litt sitron gir en enkel og god pastasaus. Og du sparer utgifter til kjøttdeig e.l.

Gå på nettet og søk litt rundt på kjerringråd, så finner du sikkert billige tips til f.eks glans i håret og andre lignende ting.

Søk litt rundt på nettet etter gratis vareprøver på forskjellig. Spør i butikkene og apotek etter prøve på parfyme, kremer o.l.

Ellers har dere jo fått endel tips allerede.

Lykke til, det går sikkert fint om dere virkelig er innstilt på det.

Litt spennende er det jo også, man blir jo ganske kreativ i matveien etterhvert.

Jeg liker også fiskeboller godt, men jeg syns det er så kjedelig å koke poteter.

Får kjeft av mamma fordi jeg spiser for lite poteter, dah.. hihi :)

Jeg liker poteter bare til fiskeboller og hvis det er brun saus. Ellers så er jeg veldig glad i ris men ikke pasta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...