Gå til innhold

Handleliste for 1500 kr i måneden HELP I NEED SOMEBODY!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• soleil

7

• tiliti

5

• Vincent

3

Mest aktive i denne tråden

Ikke et dumt forslag. Hva dreier dette seg om forresten? Avlastning eller barn med forskjellige sykdommer?

Dere bor neppe i nærheten av meg, men hvis dere gjorde det så er jeg ex-fattig og koster inn folk på middag til stadighet. Jeg elsker å lage mat.

Siden du ikke har nevnt svinesund tror jeg ikke du bor nært meg. Hihi.

Gjest Fattigdommen

Dere bor neppe i nærheten av meg, men hvis dere gjorde det så er jeg ex-fattig og koster inn folk på middag til stadighet. Jeg elsker å lage mat.

Du er søt :) Akkurat nå skulle jeg virkelig ønske at jeg bodde i Svinesund. Håper dine besøkende vet å sette pris på din gjestfrihet. Du er kanskje en mester på kjøkkenet også?

Hvis mulig ville jeg økt den summen til 2000 kr mnd.

- Dersom dere tåler det - vaskemiddel fra nille o.l. Hvis dette ikke funker så kjøp storhusholdningspakker fra felleskjøpet (de fører de "normale" merkene)

- Bak brød, rundstykker, kaker (noe godt trenger ikke koste mer enn en femmer) osv osv Koster ikke mange kronene per stk. Kjøp inn store partier med mel/sukker/smør(margarin) der det er billigst når det er billigst.

-Bli tilbuds-jakter, les tilbudsaviser/reklame.

-Ta kontakt med ev. gårder dersom det er noen i nærheten for kjøp av melk/egg ev. grønnsaker til "Bondepris".

-Kjenner dere bønder/fiskere/hage-freaker med bær og grønnsaker så allier dere med dem. Jegere er også velkomne :-) Vi ønsket oss gjerne ekstra god mat i bursdagaver osv. Og penger, hehe. Men er greiere for en jeger/bonde å gi bort 1000 kr i selvskutt kjøtt enn å gi bort 1000 kr til venner i gave.

-Plukk bær om høsten.

-Dra på fisketur og fyll opp fryser'n. Kombi helgetur/forsørgingstur.

-Ha alltid masse billige basisvarer i hus (potet, ris, gulerøtter, kålrabi, løk, pasta/spaghetti)

-Studer kokebøker på nettet, mange sauser fra scratch koster "ingenting" å lage.

Hehehe, jeg husker en periode vi levde på gårdsegg. Men de var utrolig gode da :-)

Gjest Fattigdommen

Hvis penger er ditt motiv for å stille opp som besøkshjem/avlasting, så synes jeg du skal la det være!

Vi er selvsagt klar over det ansvar som ligger i en slik oppgave, og vil tenke nøye over det. Jeg er enig i at penger er et forkastelig motiv i seg selv, men vi har mange ressurser og er dessuten barnløse selv, og det ville være fint å hjelpe barn i en vanskelig situasjon. Det har sin grunn at vi er barnløse. Vi vurderer å bli adoptivforeldre fordi vi mener det er godt å ta seg av de barn som er foreldreløse kontra å få barn selv når det er så mange som trenger oss og kan få en god oppvekst hos oss. Vi har ikke tenkt over denne muligheten som blant annet Soleil nevner i et par innlegg, og det er derfor jeg ba om nærmere informasjon. Jeg tror vi kunne blitt en god ressurs, og dersom vi samtidig kan fåmidler til å klare oss er dette bare et pluss.

Annonse

Du er søt :) Akkurat nå skulle jeg virkelig ønske at jeg bodde i Svinesund. Håper dine besøkende vet å sette pris på din gjestfrihet. Du er kanskje en mester på kjøkkenet også?

Beryktet i flere fylker :-)

(iallefall gjennom slekt og svigerser + deres venner, hehe)

Hadde dere bodd i nærheten av svinesund hadde sikkert ikke 1500 vært like vanskelig å få til, hehe.

Mine middagsgjester er som regel studenter, så de har behov for litt oppfylling av vitaminer og god mat i ny og ne. Ser ikke ut til at de har noe i mot det :-)

Gjest Fattigdommen

Beryktet i flere fylker :-)

(iallefall gjennom slekt og svigerser + deres venner, hehe)

Hadde dere bodd i nærheten av svinesund hadde sikkert ikke 1500 vært like vanskelig å få til, hehe.

Mine middagsgjester er som regel studenter, så de har behov for litt oppfylling av vitaminer og god mat i ny og ne. Ser ikke ut til at de har noe i mot det :-)

Tusen takk for masse gode råd!

Du er virkelig søt som tenker på de som har lite. Hvordan har du blitt kjent med dem alle sammen?

Tusen takk for masse gode råd!

Du er virkelig søt som tenker på de som har lite. Hvordan har du blitt kjent med dem alle sammen?

Vel, nå har jeg akkurat kommet ovenpå etter mange år som sosialklient.

Endelig fått innvilget attføring og kommet meg i gang med utdannelse.

Dessuten studerer jeg jo, så studentene er mine venner.

Eh .. søt .. hihi ... *le*

Vi er selvsagt klar over det ansvar som ligger i en slik oppgave, og vil tenke nøye over det. Jeg er enig i at penger er et forkastelig motiv i seg selv, men vi har mange ressurser og er dessuten barnløse selv, og det ville være fint å hjelpe barn i en vanskelig situasjon. Det har sin grunn at vi er barnløse. Vi vurderer å bli adoptivforeldre fordi vi mener det er godt å ta seg av de barn som er foreldreløse kontra å få barn selv når det er så mange som trenger oss og kan få en god oppvekst hos oss. Vi har ikke tenkt over denne muligheten som blant annet Soleil nevner i et par innlegg, og det er derfor jeg ba om nærmere informasjon. Jeg tror vi kunne blitt en god ressurs, og dersom vi samtidig kan fåmidler til å klare oss er dette bare et pluss.

Det høres fint ut.

Jeg vet at barnevernet ser etter avlastere/besøkshjem/

fosterhjem som er glade i barn og unge og som har nok ressurser til å påta seg oppgaven.

Samtidig er det også ønskelig at man kan se på dette som et arbeid. At man kan jobbe målrettet, stå i ubehagelige situasjoner, bli avvist uten å avvise tilbake etc.

Vi jobber vel alle for pengene våre. Ingen blir rike av å jobbe for barnevernet ;)

Gjest Fattigdommen

Vel, nå har jeg akkurat kommet ovenpå etter mange år som sosialklient.

Endelig fått innvilget attføring og kommet meg i gang med utdannelse.

Dessuten studerer jeg jo, så studentene er mine venner.

Eh .. søt .. hihi ... *le*

Så bra! Føler meg skikkelig glad på dine vegne. Godt at du husker på andre :)

Søt ja ;)

Gjest Fattigdommen

Det høres fint ut.

Jeg vet at barnevernet ser etter avlastere/besøkshjem/

fosterhjem som er glade i barn og unge og som har nok ressurser til å påta seg oppgaven.

Samtidig er det også ønskelig at man kan se på dette som et arbeid. At man kan jobbe målrettet, stå i ubehagelige situasjoner, bli avvist uten å avvise tilbake etc.

Vi jobber vel alle for pengene våre. Ingen blir rike av å jobbe for barnevernet ;)

Jeg synes det er vanskelig å se på det som et arbeid, og det vil jo heller ikke bli et arbeid i den forstand. Ikke når man er så nært i kontakt med mennesker. Det er jo bare naturlig å få følelser til barna når man har dem hos seg over tid. Pengene vil derfor bare bli et pluss. Kan tenke meg at man ikke blir rik, ja, men det er heller ikke hensikten. Vi er veldige klare på det punktet. Ingen av oss har som mål å bli rike her i livet, men heller leve et fullverdig liv, og det innebærer ikke mer penger enn det man må ha for å klare seg. Ikke at jeg nedvurderer pengenes verdi, for det er så mange som virkelig drar til H... pga økonomiske problemer. Men pengesystemet har vi ingenting til overs for.

Ikke lov for mye nå. Plutselig har du meg på døra :o)

Annonse

Jøss,- det er jo 50 kroner dagen det! :-) Om dere handler fo 100 kr. annenhver dag - så klarer dere det fint!

Jeg levde på 40 kroner dagen - med 2 barn - det gikk det også! .)

Man lever ikke for 50 kr/dagen.

Man overlever.

Kom på en ting til!

Hva slags gjeld skal dere betale ned?

Har dere mye inkassosaker osv?

Isåfall ta kontakt med kreditor så fort som mulig for å få til gode løsninger. Små regninger kan fort bli store med høye gebyrer og de fleste er interessert i å få til ordninger der de får igjen pengene som dere skylder. Det kan hende dere kan slippe å betale alle gebyrer som har påløpt om dere er flinke til å legge fram deres situasjon. Dere kan få hjelp til dette av økonomirådgiver i kommunen feks.

I banken kan dere også få god hjelp til å ordne opp i økonomien. Lån kan refinansieres og gjøres mer gunstige.

Lån som er opparbeidet gjennom dyre kjøpekort bør dere prøve å få betalt ned med et rimeligere forbrukslån fra banken, kanskje?

Studielån kan man søke om å få rentefritak og betalingsutsettelse på. Søknadsskjema og vilkår finner dere på http://www.lanekassen.no eller ved å ringe dem.

Lykke til! Gi oss en oppdatering om hvordan det går da! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...