En_Mamma Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Jeg synes det er vanskelig å se på det som et arbeid, og det vil jo heller ikke bli et arbeid i den forstand. Ikke når man er så nært i kontakt med mennesker. Det er jo bare naturlig å få følelser til barna når man har dem hos seg over tid. Pengene vil derfor bare bli et pluss. Kan tenke meg at man ikke blir rik, ja, men det er heller ikke hensikten. Vi er veldige klare på det punktet. Ingen av oss har som mål å bli rike her i livet, men heller leve et fullverdig liv, og det innebærer ikke mer penger enn det man må ha for å klare seg. Ikke at jeg nedvurderer pengenes verdi, for det er så mange som virkelig drar til H... pga økonomiske problemer. Men pengesystemet har vi ingenting til overs for. "Jeg synes det er vanskelig å se på det som et arbeid, og det vil jo heller ikke bli et arbeid i den forstand. Ikke når man er så nært i kontakt med mennesker. Det er jo bare naturlig å få følelser til barna når man har dem hos seg over tid." Hei igjen, Jeg er ikke enig med deg, men det er mange måter å tenke om dette på. For å klargjøre litt hva jeg mener; man kan godt se på noe som et arbeid uten at det går ut over evnen til tilknytning eller empati. Jeg tror at hvis man ser på dette *også* som et arbeid er man mer villig til å ta imot veiledning, tåler mer avvisning og konflikter, og barna og deres familier kommer ikke i noen takknemlighetsgjeld til dere. mvh, 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.