Gå til innhold

Demokrati i arabiske stater

Anbefalte innlegg

Skrevet

En utrolig interessant og god forklaring på manglende demokrati i arabiske stater, skrevet av en av de mest kunnskapsrike journalistene - Robert Fisk (skriver for The Independent, London):

"They had seized upon a devastating and all-too-true fact of life in most of the Middle East: that Arab states are largely squalid, corrupt, brutal dictatorships. No surprise there. We created most of these dictators. We kicked off with kings and princes and - if they didn't exercise sufficient control over the masses - then we supported a wretched bunch of generals and colonels, most of whom wore a variety of British military uniforms with eagles instead of crowns on their hat badges.

Thus King Farouk was supplanted, indirectly, by Colonel Nasser (and by General Sadat and Air Force General Mubarak), King Idris by Colonel Gaddafi - the Foreign Office loved the young Gaddafi - and King Faisal's post-First World War monarchy in Iraq was replaced, eventually, by the Baath Party and Saddam Hussein."

The Independent tar seg betalt for å la deg lese hans artikler, man de blir også lagt ut på ZMAG gratis:

http://zmag.org/content/showarticle.cfm?SectionID=15&ItemID=4981

Vel verdt å lese, hvis du vil vite mer om Midtøsten enn det man vanligvis får servert i media.

Med vennlig hilsen

Kizza1365380506
Skrevet

Hallo, klokken er snart 24 en fredags kveld. Ikke tro noen gidder å lese alt det der nå. Vi er ikke så engasjerte som deg vet du vennen

Skrevet

Hallo, klokken er snart 24 en fredags kveld. Ikke tro noen gidder å lese alt det der nå. Vi er ikke så engasjerte som deg vet du vennen

*ler*

Du kan gjemme det til imorgen! ;-)

Og det er betydelig mer interessant enn "Idol" og lignende!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Åj, its ånn inglisj!

jis, it iz. But it iz wurt it.

Best Regards,

Kizza1365380506
Skrevet

*ler*

Med vennlig hilsen

Så absolutt. Kanskje jeg vil lese det imorgen, kanskje ikke. Livet er fyllt av spørsmål. Skal jeg, skal jeg ikke, vil jeg, vil jeg ikke. Hmmmm, jo kanskje... Men kanskje ikke...

Skrevet

*ler*

Med vennlig hilsen

Pøh. Idol er kjempegøy! Og i morgen har DU mulighet til å se 3 tidligere sendte episoder. Sjekk tv2.no for tidspunkter ;)

Skrevet

jis, it iz. But it iz wurt it.

Best Regards,

Særdeles dårlig Sør.

Skrevet

Sør da...

Natta?

God natt og sov godt, Åsemor!

Alt vel!

Skrevet

God natt og sov godt, Åsemor!

Alt vel!

Jeg skal da ikke legge meg. Du virker bare så trøtt og kjedelig

Skrevet

I stedet for å lese innlegget vil jeg spørre deg hva du vil fortelle meg med det. Kunne du tenke deg å svare?

Skrevet

I stedet for å lese innlegget vil jeg spørre deg hva du vil fortelle meg med det. Kunne du tenke deg å svare?

Jeg vil informere deg at bildet man får i media av situasjonen i Midtøsten ikke nødvendigvis er det mest objektive.

Hva får du ut av artikkelen?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vil informere deg at bildet man får i media av situasjonen i Midtøsten ikke nødvendigvis er det mest objektive.

Med vennlig hilsen

Er det det du prøver å si?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg ser en kvinne som tvinger sin datter ned ved å presse hodet hennes mot jorden. Barnet gråter, men kvinnen trøster henne ikke. Hun sier. Jeg ga deg glede, hvorfor ler du ikke?

Gjest strandhai
Skrevet

Kan jeg bare få spørre deg om èn ting? Går du aldri ut i helgene? Har du noe liv utenom dol?

Skrevet

Kan jeg bare få spørre deg om èn ting? Går du aldri ut i helgene? Har du noe liv utenom dol?

Hei,

Jeg har fulltids jobb, og har akkurat vært i byen.

Fikk du noe ut av artikkelen?

Med vennlig hilsen

Gjest signe signatur
Skrevet

Jeg skal da ikke legge meg. Du virker bare så trøtt og kjedelig

Skjerp deg.

Skrevet

Skjerp deg.

Det holder å si det en gang Signe.

Klart jeg skal skjerpe meg. Det er ikke alle dager jeg gidder å gå inn for å gjøre Sør irritert. Nok er nok. Jeg klarte det ikke, og skal selvfølgelig oppføre meg normalt herretter. Men jeg prøvde bare å svare på innlegg sånn som Sør alltid gjør, og det er bra det er noen som reagerer da.

Ha en fin dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...