Gå til innhold

Er dette riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En veldig god venn av meg ble sammen men en jente via nettet. Han hadde en gang tidligere vist meg bildet hennes uten å fortelle at det var henne han hadde datet. Han spurte om hva jeg syntes om henne. Hu var ikke særlig pen så jeg sa det rett ut at hu var ikke pen men kunne sikkert være en hyggelig person. Så fortalte han at hu var dama hans. Igår møtte jeg de to sammen og hu var helt greit.Kompisen min spurte meg igjen om hva jeg synes om henne og denne gangen sa jeg at hu var hyggelig.

Problemet er bare det at jeg ikke likte henne i det hele tatt. Er jeg en dårlig venn nå? Det er jo krevd i et vennskap at man snakker sant men det er vel enkelte ting man bare må juge om?

NB! Vennligst ikke kom med bemerkninger om at det er det indre som teller etc. og slikt. Det vet jeg utmerket godt.

Gjest hilsen ei jente
Skrevet

Du kan jo svare noe mer vagt, så som: "Jeg kjenner henne jo ikke overhodet, så det kan jeg jo ikke uttale meg om, men det viktigste er jo at du selv liker henne og at du har det bra".

Ellers så syns jeg nok man skal være forsiktig med å si noe stygt om en annens kjæreste nei.

Unntatt hvis du får noen konkrete varselsignaler, da. Ei venninne gjorde meg obs på at kjæresten min virket uhyre kritisk mot meg, men jeg var for forelsket til å se det selv. Jeg var glad hun sa fra.

Skrevet

kanskje han er usikker selv og ønsker å vite hvilket inntrykk du får av denne dama? Det er jo ikke lett å se klart selv - før etterpå

Skrevet

Kansje du heller skal vente litt før du sier din mening, siden du bare har møtt henne en gang, det kan jo hende at førsteinntrykket ikke stemmer...

Gjest signe signatur
Skrevet

Du er en god venn, for du tar hensyn til din venns følelser ved å ikke fortelle ham din "brutale" mening.

PS: Man skal ikke signere med virkelighetstro navn på dol.

Skrevet

Kan du ikke bare si din mening da. Det er vel en ærlig sak å si det som det er. Han burde sette pris på din ærlighet. Det er jo ikke alle som har lik smak vet du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...