Gjest forvirra i dag Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Hei..... Jeg har termin 15.juni og skal ut i permisjon 3 uker før. Det blir vel da 25.mai? Dersom barnet fødes før termin, begynner da svangerskapspermisjonen å løpe? Vil det i så tilfelle si 52 uker fra fødselen, eller trekker jeg fra de tre ukene? Når faren skal ha 1 måned på slutten. Trekker jeg da fra 3 uker som jeg må ta før fødselen + 4 uker til faren, og ender opp med 45 ukers permisjon? Eller regner man 52-4 (til faren)= 48 til meg + 3 uker før?? Lurer veldig, ettersom jeg skal fylle ut skjema.. og trenger datoene.. Takk for hjelpen! 0 Siter
Florence Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 Hvis du føder før termin mister du det resterende av de tre ukene før termin (føder du f.eks. 2 uker før termin ble det bare 1 ukes permisjon før fødsel for deg). Føder du etter termin begynner du å spise av den resterende svangerskapspermisjonen. Dere skal ha 80% permisjon? Hvis far ikke skal ha mer enn minimumskvoten på 4 uker blir det 3 uker før termin på deg + 45 uker etter fødsel på deg hvis barnet ankommer på termin + 4 uker til far = totalt 52 uker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.