Gå til innhold

Forsvinner folkeskikk med alderen?

Anbefalte innlegg

Gjest mye vil ha mer

Har en del eldre i borettslaget og funderer litt over hva de kan tillate seg å si.

Har en katt som går ute når det passer den. Noen ganger også om natten. Har fått beskjed om at dyrevernet må på banen fordi "katter skal da ikke være ute!"

(Så slutt å mate katten da, så jeg får den inn om natten!!!)

En annen gammel nabo observerte min voksende mage og spurte om det var min mann som var faren:)

Samme dame sa, da jeg var på mitt tynneste,-noen og 50 kg : Jeg ser du har lagt på deg.

Hadde en kompis som var mørkhudet. Han blr observert av naboer når han var på besøk. Ble da stoppet av en eldre dame som presterte å si at jeg måtte slutte å omgås "disse utlendingene"...

For ikke å glemme mine egne besteforeldre som har mange festlige kommentarer på lur...

Så,-forsvinner folkeskikken med alderen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136661-forsvinner-folkeskikk-med-alderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. De har sluttet å bry seg om hva andre måtte mene om det de sier- så der kommer det rett fra levra gitt....

Kjenner godt igjen situasjonen, og jeg vet det er fler enn meg også som føler det på den måten.

Min mormor presterte bl.a å si at når en med Downs syndrom kan ta førerkortet (stort oppslag i vg den gangen) så måtte vel jeg også... (Hun hadde med seg utklippet på besøk og greier...)

Heldigvis flirte jeg av det da, og gapskratter av det i dag.....

Jepp. De har sluttet å bry seg om hva andre måtte mene om det de sier- så der kommer det rett fra levra gitt....

Kjenner godt igjen situasjonen, og jeg vet det er fler enn meg også som føler det på den måten.

Min mormor presterte bl.a å si at når en med Downs syndrom kan ta førerkortet (stort oppslag i vg den gangen) så måtte vel jeg også... (Hun hadde med seg utklippet på besøk og greier...)

Heldigvis flirte jeg av det da, og gapskratter av det i dag.....

Hehe

Gjest Persille

En annen gammel nabo observerte min voksende mage og spurte om det var min mann som var faren:)

Du skulle svart, "Jeg vet jeg skulle ha sagt dette tidligere, men når du nå spør; det er faktisk din mann som er faren!"

Og så smile gledesstrålende og gå videre =)

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ja ,det kan en gjerne lure på,

de eldre klager på de yngre, men så mye vet jeg at mine tre ten-åringer og de fleste av deres venner er mye høfligere enn de fleste eldre jeg kjenner.

Til og med Platon for et par tusen år siden sa at ungdommen var late og dumme, ansvarløse, forfyllede og kåte.

Jeg tror eldre levde i en tid med mer moralisering og innblanding enn vi er vant til. Min bestemor fotalte at folk var nødt til å ordne opp sjøl og oppdra voksne som ikke oppførte seg. Spesielt menn som ikke var snille med kone og barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...