Gå til innhold

Kan kommunen gjøre dette??

Anbefalte innlegg

Gjest er så fortvilet nå

Hei!

Er skikkelig fortvilet nå. Har fått vite at jeg er overtallig i kommunen. Jeg har jobbet i 15 år (bare 3 år i kommuen) og har bare gjort sekretærfunksjoner, litt personalsaker og drevet masse med data. Nå har de plutselig begynt å vurdere meg som barnehageassistent?!?! Kan de gjøre det? Jeg har ingen erfaring med sånt arbeid og vet at jeg ikke passer til det heller. Hva kan jeg gjøre. Skal på møte i morgen og aner ikke hva jeg kan sl¨å i bordet med.

Please hjelp meg, er så fortvilet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136683-kan-kommunen-gj%C3%B8re-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kommunalt oppsigelsesvern

Dessverre så kan kommunen omplassere deg, ja. Det skal jo være en jobb som passer for deg, og kort sagt så kan du få tilbud om en stilling, og velge å si ja eller nei. Men sier du nei så kan det bety at du i prinsippet har sagt opp.

Ulv I Faarikaal

Som den andre sier så har kommunen rett til å flytte på hvem som helst hvor som helst. I prinsippet/ teorien kan de sparke alle og til og med gå konkurs, men da må staten inn. Du beskyttes av loven og avtaleverket fra din fagforening. Første du bør gjøre er å kontakte din tillitsavalgte i bedriftsutvalget, arbeidstilsynet eller fagforeningen hvis du er organisert.

Et lite tips er at fagforeningen ikke alltid følger opp som de skal, siden de er mennesker, og noen mennekser er redd konflikter og redde for jobbene sine. Snakk med arbeidstilsynet også, hvis du er i tvil om du får det du har krav på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...