Gå til innhold

Ang ventet for lenge. Erik.


Gjest jatta

Anbefalte innlegg

Gjest jatta

Hei Erik.

Dette Tannlaus skriver den 30 juli, er det noe som liksom ehh ofte kan skje? Trenger jeg være redd for det. Da frister det jo enda mindre å gå til tannlegen selv om det jo seff er det man burde, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

jeg har tannlegeskrekk. Nå har jeg vært hos tannlegen for andre gang siden jeg gikk ut av 9. klasse for 14 år siden. Det er ca 10 år siden sist jeg var hos tannlegen. Grunnen til at jeg gikk nå, var en mistet fylling som gjorde kjempevondt. Jeg trodde muligens at jeg hadde munnen full av hull, men det hadde jeg ikke..*S*. Fikk slik skryt av tennene mine, at jeg omtrent svevde ut av tannlegekontoret. I tannen jeg hadde mistet fyllingen blir det rotfylling. Utenom den hadde jeg to bittersmå hull, som strengt tatt ikke hastet så mye. Ellers mente tannlegen at jeg på sikt 1-3 år måtte få trukket ut alle visdomstennene (siden dem ofte lager problemer etterhvert).

Alt i alt trenger det ikke være så avskrekkende i munnen din, selv om det er lenge siden sist du var til tannlegen. Jeg må legge til, at jeg bare har fire tenner med hull i, fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jatta

Hei.

jeg har tannlegeskrekk. Nå har jeg vært hos tannlegen for andre gang siden jeg gikk ut av 9. klasse for 14 år siden. Det er ca 10 år siden sist jeg var hos tannlegen. Grunnen til at jeg gikk nå, var en mistet fylling som gjorde kjempevondt. Jeg trodde muligens at jeg hadde munnen full av hull, men det hadde jeg ikke..*S*. Fikk slik skryt av tennene mine, at jeg omtrent svevde ut av tannlegekontoret. I tannen jeg hadde mistet fyllingen blir det rotfylling. Utenom den hadde jeg to bittersmå hull, som strengt tatt ikke hastet så mye. Ellers mente tannlegen at jeg på sikt 1-3 år måtte få trukket ut alle visdomstennene (siden dem ofte lager problemer etterhvert).

Alt i alt trenger det ikke være så avskrekkende i munnen din, selv om det er lenge siden sist du var til tannlegen. Jeg må legge til, at jeg bare har fire tenner med hull i, fra før.

Har du god, dårlig eller middels tannhygiene? Jeg hadde noen år hvor jeg var svært deprimert og så og si ikke pusset tennene. Jeg er stygt redd det kan ha ført til mye dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Hei jatta.

Hansagirls svar er meget bra.

Alt for mange gruer seg alt for mye til å gå til tannlege.

Etterhvert blir skammen og den dårlige samvittigheten for at man ikke kommer seg til tannlege en del av angsten.

Svært ofte er ikke forholdene så ille som man tror.

Når dette er sagt må jeg jo får tilføye at det finnes unntak som bekrefter denne regelen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du god, dårlig eller middels tannhygiene? Jeg hadde noen år hvor jeg var svært deprimert og så og si ikke pusset tennene. Jeg er stygt redd det kan ha ført til mye dumt.

Jeg har svært god tannhygene. På grunn av tannlegeskrekken har jeg alltid vært svært nøye med tannpussen, men tanntråd har jeg aldri brukt:-(

Ta deg en tur til tannlegen, det er helt sikkert ikke så galt som du tror..:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...