Gå til innhold

Bryllups antrekk

Anbefalte innlegg

Gjest etikette
Skrevet

Jeg er invitert i bryllup i oktober. Og lurer da på hva jed skal ha på meg, har kjøpt fire nye kjoler i desember, så vil ikke kjøpe noe nytt.

To av de er eggehvite, meget fine og enkle uten å være for kjedelige.

Hvitt var jo brudens farge i gamledager, er det slik fremdeles at det blir opptattet som frekt dersom jeg dukker opp i eggehvitt? Det er jo ikke kritthvitt da...

En er svart, silkeaktig, men det blir for tist, og den andre meget enrel og rød, kjedelig og juleaktig synest jeg.

Mitt andre alternativ til de to eggethite er å ta en Eva Sanum og kjøpe en blå kjole, men den jeg har sett på var fyktelig dyr.

Når kommer neste kjolesalg?

Det er vel etter konfirmant/bryllups sesongen det vel?

Gjest etikette, og så ...
Skrevet

det er jo ikke sikkert at bruden er hvit da ..... det er mer vanlig å være en kremhvit brud i disse dager

du bør vente, kanskje det står på innbydelsen hva du skal ha på deg, kanskje bruden vil at du skal ha bunad

Skrevet

Kan du bruke noe med farge til dem? Et flott sjal eller lignende?

Synes ikke at en HELT eggehvitt passer helt i et bryllup (mange kjoler er jo i eggehvitt eller champange) - men ville selv ikke engang lagt merke til om noen av gjestene mine var kledt i hvitt i mitt bryllup :-)

Skrevet

det er jo ikke sikkert at bruden er hvit da ..... det er mer vanlig å være en kremhvit brud i disse dager

du bør vente, kanskje det står på innbydelsen hva du skal ha på deg, kanskje bruden vil at du skal ha bunad

"bruden vil at du skal ha bunad "

- "krever" virkelig enkelte bruder det???? Enn dem som ikke har bunad, da?

Gjest etikette, og hva så ...
Skrevet

"bruden vil at du skal ha bunad "

- "krever" virkelig enkelte bruder det???? Enn dem som ikke har bunad, da?

det kan vel hende ..... tenk om brudens største ønske f.eks. er et skikkelig bondebryllup .....

har en ikke bunad, så KAN det jo hende at du har en slekning som kanskje vil låne ut sin ......

Gjest etikette
Skrevet

bunad kommer ikke på tale!

den skal stå å støve i skapet, hadde aldri lyst på den, men fikk den påtvunget.

Invitasjon ja, hvor lang tid i forveien er det vanlig å få den?

Vi har nemmelig bare fått muntlig så langt. Jeg kan forhøre meg om brudens kjole sin farge så snart hun har bestemt seg.:-)

har ikke lyst til å spørre henne dirkete om jeg kan gå i eggehvitt, er redd hun vil si ja av høflighet og bli sur.

Gjest mai-bruden
Skrevet

bunad kommer ikke på tale!

den skal stå å støve i skapet, hadde aldri lyst på den, men fikk den påtvunget.

Invitasjon ja, hvor lang tid i forveien er det vanlig å få den?

Vi har nemmelig bare fått muntlig så langt. Jeg kan forhøre meg om brudens kjole sin farge så snart hun har bestemt seg.:-)

har ikke lyst til å spørre henne dirkete om jeg kan gå i eggehvitt, er redd hun vil si ja av høflighet og bli sur.

Bryllupet skulle stå i oktober, da vil det nok gå mange måneder enda før inbydelsene kommer. Vi giftet oss i mai, da sendte vi ut inbydelsene i mars.

Det er vel ingen regler for når de skal sendes ut, så det blir jo etter brudeparets ønske.

Jeg ville ikke spurt bruden nei, du har tid til å skaffe deg en kjole allikevel.

Gjest Rebecha
Skrevet

Du må ikke finne på å stille opp i lys kjole. det er ikke bare hvitt du ikke bør dukke opp i. Jeg vil anbefale deg på det aller kokvarmeste å ikke stil eå hvitt/offwhite/eggehvit etc.!

Skrevet

det kan vel hende ..... tenk om brudens største ønske f.eks. er et skikkelig bondebryllup .....

har en ikke bunad, så KAN det jo hende at du har en slekning som kanskje vil låne ut sin ......

Jeg har vært i bryllup der det ble oppfordret til å bruke bunad, men ikke noe krav. Dette fordi brudeparet og deres familier & venner har vært og er aktive innen folkedans eller av andre årsaker har bunad. Glad jeg hadde bunad da ja, følte meg mest hjemme i det i akkurat det bryllupet. Men det var de som kom i andre festantrekk, uten at noen så rart på de for det.

I vårt bryllup var det noen som kom i bunad i kirken, men som skiftet før middag/fest.

En kremhvit kjole ville jeg vært veldig forsiktig med å bruke, i såfall må det være sjal eller annet tilbehør i en annen farge, som brukes hele dagen.

Jeg ville gått for den røde, evt. "spritet opp" med noe nytt tilbehør om du vil ha den mer spennende. Det var i alle fall en i rød kjole i vårt bryllup (i mai for 2 år siden).

Skrevet

Bunad er stygt, og man går ikke til anskaffelse av et sånt dyrt fjøsantrekk, pga at en brud ønsker det.

Skrevet

Jeg ville verken brukt eggehvitt eller svart i bryllup. Rødt høres fint ut.

Skrevet

hvitt og svart er forbudt i bryllup.

en mørk rødfarge går an, men ikke en knallrød, for den trekker til seg oppmerksomhet, og det er det jo bare bruden som skal få for sin kjole......

sånn er det bare.

Gjest noen har andre meninger enn deg der
Skrevet

Bunad er stygt, og man går ikke til anskaffelse av et sånt dyrt fjøsantrekk, pga at en brud ønsker det.

Om du ikke liker bunad så kan det jo hende at andre gjør det veit du.

Skrevet

Nei, ikke eggehvit kjole i bryllup. Det er altfor tett opp til brudekjolefarger.

Sort er heller ikke helt comme il faut, men kan gå an dersom du spriter den opp med litt fargetilbehør.

Rødt og blått er finfint, begge to.

Gjest ikke hvit kjole
Skrevet

Ikke hvit / offwhite / eggeskallfarget kjole i brullup!

Skrevet

Om du ikke liker bunad så kan det jo hende at andre gjør det veit du.

Nei, det går nemlig _ikke_ an :)

Skrevet

Ikke hvit / offwhite / eggeskallfarget kjole i brullup!

Og ikke sort vel??

Gjest ikke hvit kjole
Skrevet

Og ikke sort vel??

Helsort er ikke bryllupsfarge, men har du farge på sjal, smykker, veske, sko osv, så tror jeg ikke noen reagerer på en pen sort kjole i bryllup.

Det er værre at gamle tanter tror du er bruden, fordi du kommer hvit kjole..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...