Gå til innhold

Gud skapte jorda på seks dager

Anbefalte innlegg

"61 prosent av amerikanerne tror fullt og fast på noen av de mest kjente fortellingene fra Bibelens Gamle testament, ifølge en ny meningsmåling.

61 prosent tror det er sant at Gud skapte jorda på seks dager, før Han hvilte på den syvende - en fremstilling av klodens utvikling som slett ikke samsvarer med forskernes teorier om evolusjon gjennom millioner av år.

Omtrent like mange mener historien om Noas ark og syndfloden er sann, mens 64 prosent har klokkertro på fortellingen om hvordan Moses fikk havet til å dele seg da jødene flyktet fra fangenskap i Egypt."

Kilde: http://www.aftenposten.no/viten/article.jhtml?articleID=732147

En ting er religionsfrihet.

En annen ting er å faktisk tro på julenissen, guden som Abraham i GT tilba, eller Brahma.

Noe helt annet er å tro at "Gud skapte jorda på seks dager"....

Det er skremmende. Særlig med tanke på hvilken makt noen av disse 61% faktisk har!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136767-gud-skapte-jorda-p%C3%A5-seks-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Grip

7

• nick

7

• Ulv I Faarikaal

5

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

>>Den bokstavelige tolkningen av Det gamle testamente er spesielt utbredt blant de såkalte evangelisk kristne, en protestantisk retning som blant annet kan regne president George W. Bush som en av sine tilhengere.

Det kan tyde på at innlegger ikke liker USA eller Bush?

>>Den bokstavelige tolkningen av Det gamle testamente er spesielt utbredt blant de såkalte evangelisk kristne, en protestantisk retning som blant annet kan regne president George W. Bush som en av sine tilhengere.

Det kan tyde på at innlegger ikke liker USA eller Bush?

Det kan tyde på at jeg er bekymret for folk som tar skapelsesberetningen bokstavelig.

Og akkurat som det store flertall av verdens befolkning, så er jeg ikke enig i Bush sin politikk.

Å mislike et land (enten det er USA eller Kina) er selvsagt meningsløst. Det blir som å si at man "misliker Sogn og Fjordane".

Hvis de tror det, så må det vel være sant?

I tillegg har jeg hørt at det er livsfarlig å se en pupp!

Du skriver: "I tillegg har jeg hørt at det er livsfarlig å se en pupp!"

Det er nok mange som har blitt skadet av det da de var spebarn. Ca 61%! :-)

Med vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Det kan tyde på at jeg er bekymret for folk som tar skapelsesberetningen bokstavelig.

Og akkurat som det store flertall av verdens befolkning, så er jeg ikke enig i Bush sin politikk.

Å mislike et land (enten det er USA eller Kina) er selvsagt meningsløst. Det blir som å si at man "misliker Sogn og Fjordane".

Jeg er bekymret for folk som mener de vantro er noe mindreverdig man undertrykker eller dreper. Spesielt når det bor ca 50 av dem i nabooppgangene. Sjefen deres bor i samme oppgang som deg selv og akkurat har forbudt menigheten sin å snakke med deg, og åpenlyst kaller kvinnen din en hore.

Annonse

Jeg er bekymret for folk som mener de vantro er noe mindreverdig man undertrykker eller dreper. Spesielt når det bor ca 50 av dem i nabooppgangene. Sjefen deres bor i samme oppgang som deg selv og akkurat har forbudt menigheten sin å snakke med deg, og åpenlyst kaller kvinnen din en hore.

Ja, protestantiske sekter er ofte et problem.

Det gjør neppe særlig skade. Det er jo enda verre med folk som tror på kommunisme og sosialisme, også en form for eventyr. Vi kan jo ellers være glad for at USA ikke regjeres av muslimer. Da hadde vi rimeligvis stått med ræva i været og bablet, vi også.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Det gjør neppe særlig skade. Det er jo enda verre med folk som tror på kommunisme og sosialisme, også en form for eventyr. Vi kan jo ellers være glad for at USA ikke regjeres av muslimer. Da hadde vi rimeligvis stått med ræva i været og bablet, vi også.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Det er ellers interessant at ved forrige valg så stemte 70% av USAs mange millioner med muslimer for Bush.

Nå er det neppe mange prosentene som kommer til å støtte ham.

Det er ellers interessant at ved forrige valg så stemte 70% av USAs mange millioner med muslimer for Bush.

Nå er det neppe mange prosentene som kommer til å støtte ham.

Nei, det har du sikkert rett i.

Det viser jo hvor lojaliteten ligger; Mer hos Saddam enn hos "eget" land. I og for seg ikke overraskende for den gruppen du nevner.

Annonse

Nei, det har du sikkert rett i.

Det viser jo hvor lojaliteten ligger; Mer hos Saddam enn hos "eget" land. I og for seg ikke overraskende for den gruppen du nevner.

De stemmer ikke for Saddam. De stemmer mot en person som gikk til krig på noe som nå er avslørt som løgn.

De stemmer ikke for Saddam. De stemmer mot en person som gikk til krig på noe som nå er avslørt som løgn.

Å joda, sør. Muslimer flest er saddamfans. De danset og jublet da flyene traff WTC også.

For øvrig er nok amerikanerne bedre i stand til å vurdere presidentens innsats enn et gjeng med muslimer.

muslimene er amerikanere.

Muslimer er muslimer. De er pr. definisjon mer lojale mot koranen og jallah (eller hva han heter) enn mot eget land, fordi koranens lover står over alle andre. Du bør prøve å stille en muslim noen vanskelige spørsmål en gang.

Muslimer er muslimer. De er pr. definisjon mer lojale mot koranen og jallah (eller hva han heter) enn mot eget land, fordi koranens lover står over alle andre. Du bør prøve å stille en muslim noen vanskelige spørsmål en gang.

Akkurat det samme gjelder for kristne! Din uvitenhet om emnet er faktisk påfallende.

Hva tror du? Jeg tror "en dag" er en periode.. det trenger selvsagt ikke bety "en av våre dager"... Så det er nok maaange år! (Tror på Gud, men tar ikke alt i bibelen bokstavlig.)

Jeg tror ikke på noen som helst gud, rett og slett fordi det er intet som tilsier at noen gud eksisterer.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...