Gå til innhold

Gud skapte jorda på seks dager

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Akkurat det samme gjelder for kristne! Din uvitenhet om emnet er faktisk påfallende.

Vi er altså utsatt for en dobbel trussel? Eller er det flere religioner vi må se opp for?

Hvis vi ser på Norge, hvilken trusel er verst? Jeg vet Hva islam står for, kommer kristendommen i tillegg til den, da må vi virkelig begynne å pakke....

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Grip

7

• nick

7

• Ulv I Faarikaal

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke på noen som helst gud, rett og slett fordi det er intet som tilsier at noen gud eksisterer.

Med vennlig hilsen

Hvorfor denne pubertale interesse for kristendom som tro?

Man skulle tro at en i din alder (?) etterhvert hadde fått et avklart forhold til det hinsidige, uten å måtte teste sine argumenter og tanker uavlatelig.

Er det noe som må bearbeides?

Hvorfor denne pubertale interesse for kristendom som tro?

Man skulle tro at en i din alder (?) etterhvert hadde fått et avklart forhold til det hinsidige, uten å måtte teste sine argumenter og tanker uavlatelig.

Er det noe som må bearbeides?

Nå har vel du skrevet vesentlig flere innlegg om islam enn det jeg har om kristendommen...

Og det er tross alt SAMME GUD det er snakk om, så at jeg ikke "tror på gud" gjelder selvsagt like mye for islam som for kristendom.

Nå har vel du skrevet vesentlig flere innlegg om islam enn det jeg har om kristendommen...

Og det er tross alt SAMME GUD det er snakk om, så at jeg ikke "tror på gud" gjelder selvsagt like mye for islam som for kristendom.

Jeg kan ikke skjønne at du *vet* at det er samme gud de tror på, spesielt siden du ikke tror på noen gud i det hele tatt.

Nuvel..når det gjelder min interesse for islam, gjelder den kun dens destruktive virkning på alle samfunn hvor den får en viss innflytelse.

Hva som står i jallah-boken er meg revnende likegyldig. Det interessante er hvordan de troende lever ut sin tro.

Hva tror du? Jeg tror "en dag" er en periode.. det trenger selvsagt ikke bety "en av våre dager"... Så det er nok maaange år! (Tror på Gud, men tar ikke alt i bibelen bokstavlig.)

Hvorfor gjør du ikke det?

Datteren min har begynt å lese den nå og sier det er den mest kvinnediskriminerende boka hun har lest i hele sitt liv.

Annonse

Jeg kan ikke skjønne at du *vet* at det er samme gud de tror på, spesielt siden du ikke tror på noen gud i det hele tatt.

Nuvel..når det gjelder min interesse for islam, gjelder den kun dens destruktive virkning på alle samfunn hvor den får en viss innflytelse.

Hva som står i jallah-boken er meg revnende likegyldig. Det interessante er hvordan de troende lever ut sin tro.

Man vet at det er samme religion, fordi de tilber samme gud som Abraham tilba - de har samme skapelsesberetning, osv til det kjedsommelige.

Akkurat det samme gjelder for kristne! Din uvitenhet om emnet er faktisk påfallende.

Og din belæring er særdeles mangelfull. F. eks, hvor har du det fra at 70 prosent av USAs muslimer stemte på Bush, da, Sør? Har NTB spilt deg et puss igjen?

En annen ting, hvilke løgner er avslørt mtp. begrunnelsen for å aksjonere mot Saddams skrekkregime? Iflg. dere marxister er jo USA ansvarlig for Saddams opprustning og aggresjon, skulle det ikke da være USAs ansvar å fjerne denne skurken? Kanskje de burde ta Syria i samme slengen, så finner de nok stæsjet til Saddam der, tenker jeg.

Avslutningsvis, hvem bryr seg om en ortodoks marxists hat-tirade mot kristendommens femhundre år gamle inkvisitoriske fremferd når det står millioner av bokstavtro muhammedanere ferdig ladet for å sprenge seg selv for Allah, Yassir og «fedrelandet»?

Få orden på prioriteringene, far.

Bibelen er også den boken med flest og blodigste folkemord.

Med vennlig hilsen

Hva Bibelen beskriver og hva Bibelen oppfordrer til bør en vel skille fra hverandre. Drap eller andre illgjerninger har ikke hjemmel i Jesu ord og gjerninger. Muhammedanerne derimot har sin profets velsignesle til all mulig fanskap gjennom surene.

Mener du for eksempel at Finn Jarle Sæle er farligere enn f. eks. Lars Gule? Sistnevnte er Norges eneste internasjonalt dømte terrorist, og ble stoppet på flyplassen i Beirut i 1977 på vei til Israel for å saluttere for ti-årsjubileet etter seksdagerskrigen. Bare tilfeldigheter hindret ham i å bli en massemorder. Lars Gule er, til orientering, generalsekretær i HEF, Humanetisk Forbund.

*Grøss*

Man vet at det er samme religion, fordi de tilber samme gud som Abraham tilba - de har samme skapelsesberetning, osv til det kjedsommelige.

Kult, jeg visste ikke at de har samme skapelsesberetning! Da må du ta med den 1 milliard+ muslimer rundt i verden som pugger arabisk siden Koranen er uoversettelig, dvs den skal tolkes bokstavelig. En milliard idioter, det setter onkel Sammys disipler helt i skyggen!

Hva med å svare på demokratitråden din? Jeg hater å tro at du ikke har anelse om hva du skal si.

Ta ikke alt så bokstavelig! Det står noe om at for Gud er en dag som tusen år, og tusen år som en dag.

Men de 61% tar det bokstavelig.

Og det blir ikke mye mer fornuftig om man påstår at det var en gud, men at det tok lengre tid.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hva Bibelen beskriver og hva Bibelen oppfordrer til bør en vel skille fra hverandre. Drap eller andre illgjerninger har ikke hjemmel i Jesu ord og gjerninger. Muhammedanerne derimot har sin profets velsignesle til all mulig fanskap gjennom surene.

Mener du for eksempel at Finn Jarle Sæle er farligere enn f. eks. Lars Gule? Sistnevnte er Norges eneste internasjonalt dømte terrorist, og ble stoppet på flyplassen i Beirut i 1977 på vei til Israel for å saluttere for ti-årsjubileet etter seksdagerskrigen. Bare tilfeldigheter hindret ham i å bli en massemorder. Lars Gule er, til orientering, generalsekretær i HEF, Humanetisk Forbund.

*Grøss*

Begge bøkene er faktisk like motbydelige, og det er ingen forskjell på hva de forfekter, annet enn for troende.

En muslim mener selvsagt at koranen er bedre enn bibelen.

Du, som kristen, mener selvsagt at bibelen er bedre enn koranen.

Det er vås hele greien.

Kult, jeg visste ikke at de har samme skapelsesberetning! Da må du ta med den 1 milliard+ muslimer rundt i verden som pugger arabisk siden Koranen er uoversettelig, dvs den skal tolkes bokstavelig. En milliard idioter, det setter onkel Sammys disipler helt i skyggen!

Hva med å svare på demokratitråden din? Jeg hater å tro at du ikke har anelse om hva du skal si.

At det er flere av "dem" endrer ikke på de 61%.

Og din belæring er særdeles mangelfull. F. eks, hvor har du det fra at 70 prosent av USAs muslimer stemte på Bush, da, Sør? Har NTB spilt deg et puss igjen?

En annen ting, hvilke løgner er avslørt mtp. begrunnelsen for å aksjonere mot Saddams skrekkregime? Iflg. dere marxister er jo USA ansvarlig for Saddams opprustning og aggresjon, skulle det ikke da være USAs ansvar å fjerne denne skurken? Kanskje de burde ta Syria i samme slengen, så finner de nok stæsjet til Saddam der, tenker jeg.

Avslutningsvis, hvem bryr seg om en ortodoks marxists hat-tirade mot kristendommens femhundre år gamle inkvisitoriske fremferd når det står millioner av bokstavtro muhammedanere ferdig ladet for å sprenge seg selv for Allah, Yassir og «fedrelandet»?

Få orden på prioriteringene, far.

Jeg mener det var det marxistiske BBC som skrev av 70% stemte Bush.

At USA har et ansvar for Saddam er sant, men det var ikke derfor de gikk til krig, men pga en løgn. Det vet du og det vet alle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...