Gå til innhold

hvordan holde kattene unna..?

Anbefalte innlegg

Gjest elisabethhh
Skrevet

hei alle kattefolk! jeg har ikke katt selv..gangen min lukter kattepiss! har vaska flere ganger,gulvet,skohylla og veggen. lukta forsvinner ikke,så tror den har pissa på døra og rundt der.

hvordan holde de borte slik at ikke flere kommer og skal "markere seg"? det er ei uutholdelig lukt,æsj!

svar da vel,om du har noen tips! :-)

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ingen av kjerringrådene virker. Jeg har hatt hell med en _kraftig_ vannstråle rett på katten.

Noen sverger til hagle eller kattemat med frostvæske.

Mot pisslukta virker fortynnet klorin godt. Klorin er svært reaktivt og bryter ned lukta. Sterk varme funker også på de materialer som tåler det, dvs varmepistol.

Klorin skremmer ikke bort kattene.

En kompis laget en varmedetektor som satte i gang et kraftig horn. Neppe har noen sett en katt så høyt oppe lufta. Den funket også på grevlingen som veltet søplekassa.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Du kan nøytralisere lukten med vann med en del eddik i. Om det skremmer bort kattene slik at de slutter å tisse vet jeg ikke, men det er jo verdt et forsøk.

Skrevet

Du får kjøpt noe som heter "Katt Deg Vekk!", som kan strøes rundt steder man vil holde katter unna. Det lukter litt, så det gjør seg best utendørs. Ikke vet jeg om det fungerer på alle katter, men jeg har hatt suksess med det selv.

"..........................."

Annonse

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Legg ut gift.

Frostvæske (glykol) smaker søtt og godt.

Skrevet

Frostvæske (glykol) smaker søtt og godt.

Har du smakt det selv?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Har du smakt det selv?

To av naboens bikkjer slikka i seg frostvæske fra garasjegulvet og bare den ene overlevde. Veterinæren sa det smaker søtt. Jeg vet ikke.

Skrevet

To av naboens bikkjer slikka i seg frostvæske fra garasjegulvet og bare den ene overlevde. Veterinæren sa det smaker søtt. Jeg vet ikke.

Stemmer det...både katter og bikjer liker den søte smaken fra det.

Blir de ikke "kullet" og tømt innen få timer dør de.(Viktig å tenke på med garasjedører åpne ol.)

Hilsen...

Skrevet

Prøv å strø MASSE hvit pepper

-ofte, det hjelper.

Er ikke glad i katter jeg heller, men kom igjen da folkens :frostvæske???

Vær klar over at katten har forferdelige smerter før den dør, får håpe det var en spøk..

Gjest forever young
Skrevet

Ingen av kjerringrådene virker. Jeg har hatt hell med en _kraftig_ vannstråle rett på katten.

Noen sverger til hagle eller kattemat med frostvæske.

Mot pisslukta virker fortynnet klorin godt. Klorin er svært reaktivt og bryter ned lukta. Sterk varme funker også på de materialer som tåler det, dvs varmepistol.

Klorin skremmer ikke bort kattene.

En kompis laget en varmedetektor som satte i gang et kraftig horn. Neppe har noen sett en katt så høyt oppe lufta. Den funket også på grevlingen som veltet søplekassa.

funker det mot ulver også? ;-o

Annonse

Ulv I Faarikaal
Skrevet

funker det mot ulver også? ;-o

Sikkert.

Men jeg er for lur til å ete gift.

Mest eter jeg jenter. Ikke alltid med røde hetter, som regel overlever de og kommer tilbake etter mer.

Gjest forever young
Skrevet

Sikkert.

Men jeg er for lur til å ete gift.

Mest eter jeg jenter. Ikke alltid med røde hetter, som regel overlever de og kommer tilbake etter mer.

ååå, ja, men da er du sikkert psykopat? Psykopater er bare SÅÅ sjarmerende, atte før (i gamle dager), falt jeg for en slik en, og klart jeg kom tilbake, for tiltrekningskraften er uimotståelig, asså ;-)

Gjest lis@bet
Skrevet

- så holder han de andre kattene borte!

Hvem tror du det er som markerer oppetter veggene - om ikke nettopp hankattene..? :-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

ååå, ja, men da er du sikkert psykopat? Psykopater er bare SÅÅ sjarmerende, atte før (i gamle dager), falt jeg for en slik en, og klart jeg kom tilbake, for tiltrekningskraften er uimotståelig, asså ;-)

Psykopat?

Hvordan blir man det?

Gjest forever young
Skrevet

Psykopat?

Hvordan blir man det?

det forskes iherdig på emnet. men psykopatene melder seg ikke, for de vet jo ikke at de er det. altså tar man kun de verste, de som sitter inne for mord osv. ikke daglig-psykopatene, dessverre. når dette nevnes; for all del - det er forskjell på tendenser til enkelte psykopatiske trekk, og psykopati. alle grader!! psykopater er ofte flinke mennesker som gjør nytte for seg, og er svært likandes --- sålenge man har dem på armlengdes avstand :-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

det forskes iherdig på emnet. men psykopatene melder seg ikke, for de vet jo ikke at de er det. altså tar man kun de verste, de som sitter inne for mord osv. ikke daglig-psykopatene, dessverre. når dette nevnes; for all del - det er forskjell på tendenser til enkelte psykopatiske trekk, og psykopati. alle grader!! psykopater er ofte flinke mennesker som gjør nytte for seg, og er svært likandes --- sålenge man har dem på armlengdes avstand :-)

Jeg er bare en mann i min beste alder, egoistisk og passe frekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...