Gå til innhold

hvordan holde kattene unna..?

Anbefalte innlegg

Gjest lis@bet
Skrevet

Jeg er bare en mann i min beste alder, egoistisk og passe frekk.

Og smålubben med propell på lua? :-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Og smålubben med propell på lua? :-)

Pappa Bjørn og jeg krangler om hvem som ligner mest.

Gjest forever young
Skrevet

Jeg er bare en mann i min beste alder, egoistisk og passe frekk.

så hyggelig å høre, Ulv *tar sjansen på en liten klem* ;-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

så hyggelig å høre, Ulv *tar sjansen på en liten klem* ;-)

*klem tilbake*

A pro pos katt: her var en liten kattefrøken på besøk nettopp. Hun kommer ca en gang i uka og får en ørliten godbit (en kvart fiskebolle i dag), stryker seg oppetter beina og inspiserer huset før hun går rett hjem.

Skrevet

Hvem tror du det er som markerer oppetter veggene - om ikke nettopp hankattene..? :-)

Men hvis du har en egen hankatt, så passer han på sitt revir ved å tisse i ytterkantene av sine grenser, og slipper ikke andre hankatter tett innpå huset han bor i.

Gjest lis@bet
Skrevet

Men hvis du har en egen hankatt, så passer han på sitt revir ved å tisse i ytterkantene av sine grenser, og slipper ikke andre hankatter tett innpå huset han bor i.

Man kastrerer hankattene sine, så de ikke får laget barn på ukastrerte hunkatter slik at det blir enda flere småpuser som ingen vil ha og som kan fly rundt og pisse på dørene til folk.

Gjest hehe he
Skrevet

Man kastrerer hankattene sine, så de ikke får laget barn på ukastrerte hunkatter slik at det blir enda flere småpuser som ingen vil ha og som kan fly rundt og pisse på dørene til folk.

LOL "lager barn" De lager pusekattunger mener du vel!

Gjest lis@bet
Skrevet

LOL "lager barn" De lager pusekattunger mener du vel!

Nei, hvorfor tror du det? ;-)

Gjest hehe he
Skrevet

Nei, hvorfor tror du det? ;-)

*visualiserer* he he fordi det hørtes litt merkelig ut at katter lager "barn". I alle fall for meg.

Gjest lis@bet
Skrevet

*visualiserer* he he fordi det hørtes litt merkelig ut at katter lager "barn". I alle fall for meg.

Jeg skrev jo begge deler, hvis det hjelper deg noe? :-)

Skrevet

Min mor har hunnkatt, og er i perioder veldig plaget med hannkatter som markerer rundt døra og på trappa hennes - og står døra oppe, kommer de frekkingene helt inn og tisser!

Hun prøvde ALT for noen år siden, fra pepper til Katt deg vekk, klorin +++++ Ingenting hjalp.

Men så kom hun over rådet om spikermatte. Man tager en gammel gummimatte, og banker spiker gjennom den, i døras bredde, og ca 20 cm bredt. Poenget er at hankattene ikke kommer inntil veggen/døra for å tisse, mens hunnkatten og vi tobeinte lett kan hoppe/gå over den når vi skal inn.

Det virket! Etter å ha hatt spikermatta liggende en måned eller to eller tre, byttet hun den ut med en mer human stålmatte, som ikke er så behagelig for kattene å gå på, men som ser litt mer koselig ut enn spikermatta.

Så sett i gang å spikre :-)

Skrevet

Flere gode råd mot kattetiss

Publisert 22.04.2003 14:35

Eddik, kamfer og tigerbalsam kan også skremme kattene fra å legge igjen illeluktende kattetiss.

KATTETISS - EDDIK

Katter misliker lukta av eddik. Spray på ufortynnet eddik der du vet at kattene vanligvis markerer. De går deretter store omveier, sier en gårdbruker som har prøvd rådet med vellykket resultat.

KATTETISS - KAMPHORATUM

Katter misliker lukten av kamfer. Smør med kamphoratum eller mentholatum der du vil de skal slutte å markere. Da finner de seg andre områder for sitt revir.

KATTETISS - TIGERBALSAM

Katter liker ikke lukten av tigerbalsam. Hvis du smører litt av dette på dører og andre steder du vet at kattene vanligvis markerer, vil de finne seg andre steder å gå.

Fra

http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/kjerringrad/2703489.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...