Gå til innhold

Hvordan kan en alenemor..

Anbefalte innlegg

Gjest kveldsblues

.... ha både hus og bil? Hun har ikke fullført skolegang, og får bidrag fra noen fedre til barna sine. Og støtte til barnehage og sfo og annet. Hun kun vært så vidt borti arbeidslivet... Hun har kjøpt hus (fikk lån i banken), mens andre jobber og ikke har råd til mer enn en liten leilighet (leie)????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136792-hvordan-kan-en-alenemor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hus og gjeldfri bil (dog ikke dyr bil)

Jeg tar utdanning nå...

Jeg får bidrag fra far til mine barn...

Jeg fikk lån i Husbanken...

Har ikke dekning til sfo ol. forde jeg ikke trenger det...

Hadde ingen ting da pappan til barna og jeg flyttet fra hverandre for snart syv år siden.

Hvordan det går ann ???

Jo...hvis en biter tenna sammen, hvis man lever for det beste for barna, hvis man ikke gir opp og synes synd på seg selv, hvis man står på og tråler kontor etter kontor, hvis man står på døgnet rundt, hvis man har orden på økonomien sin og livet ellers...

Så lar det seg jammen gjøre du...

Hilsen...

Annonse

Gjest Surrealis

Jeg har alltid hatt mistanke om at alenemødre har unike muligheter. Forholdsvis mye inntekt uten krav til å jobbe, fantastisk stønad til utdannelse osv. De som ikke klarer alenetilværelsen med alle mulighetene som faller gratis i hendene mener jeg gjør usmarte valg og prioriteringer.

Vel, det kan være mange måter å styre økonomien sin på. Jeg har selv et hus til omlag 3 mill., og er ennå ikke ferdig å studere, og jobber litt lærervikar for å ha noen ekstra kroner. Har bygd meg opp mens jeg har studert. Utfor huset står 2 biler, og egenkapitalen har vokst til snart 2 mill på 5 år. Kjøp, puss opp og selg leiligheter eller hus. Det lønner seg!

mvh.

Annonse

Utnytter alenemødre alle mulighetene de har til fulle, så kan de komme så langt som du beskriver.

De har muligheter til morstrygd, bidrag, en ekstra barnetrygd,kontantstøtte, sosialstønad, gunstige lån, fortrinnsrett til barnehager, muligheter for å få dekket barnehage,tannreguleringer osv økonomisk, for å nevne noe.

Du kan komme langt på det.

Jeg har også sett flere slike tilfeller rundt omkring, og de det gjelder har ikke vunnet i lotto eller arvet, det vet jeg helt sikkert.

Ellers har jeg ingen formening om saken, det er jo lovlig, og da har enhver alenemor sin fulle rett til å utnytte de glamorøse tilbudene :-)

Gjest jaha sier jeg

Utnytter alenemødre alle mulighetene de har til fulle, så kan de komme så langt som du beskriver.

De har muligheter til morstrygd, bidrag, en ekstra barnetrygd,kontantstøtte, sosialstønad, gunstige lån, fortrinnsrett til barnehager, muligheter for å få dekket barnehage,tannreguleringer osv økonomisk, for å nevne noe.

Du kan komme langt på det.

Jeg har også sett flere slike tilfeller rundt omkring, og de det gjelder har ikke vunnet i lotto eller arvet, det vet jeg helt sikkert.

Ellers har jeg ingen formening om saken, det er jo lovlig, og da har enhver alenemor sin fulle rett til å utnytte de glamorøse tilbudene :-)

Mens andre jobber og sliter for å klare seg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...