Gå til innhold

Skal til Praha neste uke

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere burde gå i smågater utenom selve turistgaten og spise på noen små, koselige, lokale spisesteder. Eventuelt ta metroen litt ut av byen. Da får man bedre inntrykk enn hvis man bare spiser på de store restaurantene i handlegaten.

Ellers må du jo se Karlsbroen, den klokken (husker ikke hva den heter, men du kan ikke ta feil)..

Så igrunn ikke så veldig mye når jeg var der. Angrer på at jeg ikke var i en kirke (tror jeg det er) med noen skjeletter... husker ikke helt hva det der var, men det finner du sikkert ut av ;o)

Annonse

Å, så heldig du er!

Jeg var der 1. helga på september, det var knallvarmt og bare nydelig!

Vel, Karlsbroen må du få med deg, likedan presidentpalasset og den katedralen som ligger der. Verdt å få med seg, er også et utkikkstårn som ligger på samme side som palasset. Jeg husker ikke hva dette tårnet heter, men det står helt sikkert noe om det i brosjyrer om Praha.

Vi var på guidet tur på elva, og det var veldig hyggelig. Fikk se forskjellig, - men om uka synes kort, så ikke prioriter det.

Pass godt på vesker og lommebøker!

Kjøp billig krystall! Ta med en koffert med stive "permer"(!?), og putt en rommelig bag oppi på turen nedover. DA pakker du krystallet i kofferten, med masse mjukt imellom, og legger resten av bagasjen i bag'en på tur hjem. Bare et lite tips.

Ikke spis på "Rådhuset"! Maten er grei nok, men prisene er "stive" i forhold til restaurantene i de små gatene.

Drikk MYE tsjekkisk øl! Hvis du liker øl, da. Det er kjent for å være godt, og det stemmer!

Becherovka erderimot noe du godt kan stå imot. Dette er en "snaps" du blir spurt om du vil ha før maten kommer. De fleste vil jo gjerne ha, tror det er gratis, liksom. Det er det ikke, og det er ikke godt! Men smak gjerne på det for å bekrefte at det ikke er det. Kan jo hende du liker det!

Ellers er ikke jeg så utreist, men jeg kjøpte med meg en del putetrekk, duker og løpere fra en butikk i ei bakgate, og der var det kjempebillig!

På Stortorvet ligger det vel også en Kafka-sjappe. Verdt et lite besøk, kanskje?

Skal du handle på tax-free, anbefaler jeg å gjøre det på Gardermoen (hvis du reiser derfra) på tur til Praha. På Schipool (Amsterdam) er utvalget enormt, men prisene er som de norske, innenlands! I Praha er det ingenting å skryte av, iallefall! Vel,billig, men mye dårligere utvalg

Uansett, god tur! Jeg sa, etter 1 dag i Praha: "Hit skal jeg igjen!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...