Gå til innhold

Hvor mye sminke bruker dere?

Anbefalte innlegg

Gjest sminkebøtta
Skrevet

Jeg bruker bare mascara og litt farge på øyenbrynene sånn til vanlig. Skal jeg pynte meg har jeg på leppestift og kanskje litt øyeskygge..

Er det vanlig å bruke pudder, foundation, eyeliner osv.. til daglig? Hva bruker du til daglig og til fest?

Føler at jeg burde freshe meg opp litt, men samtidig liker jeg naturlig look best..

Gjest thetraveller
Skrevet

Jeg bruker foundation, både en som dekker litt, og en som gir litt farge, fordi jeg har fargeforskjeller i huden som irriterer meg. I tillegg bruker jeg øyenskygge og eyeliner. Mascara bare når jeg finner det for godt. Den er tom den jeg har, så det er kanskje derfor jeg ikke bruker det for tida.

Leppestift bruker jeg ytterst sjelden. Føler meg ikke vel med det.

Skrevet

Til daglig:

Dagkrem, mascara og litt farget pudder som gir glød. Litt øyenskygge hvis jeg har lyst og tid.

Til fest:

Dagrem, foundation, concealer, pudder, rouge, øyenskygge®, mascara, eyeliner, hvit liner til våtkant, lipgloss/leppestift, vippetang, øyenbrynspenn....

Jeg er veldig glad i å pynte meg til anledninger, men selv om jeg bruker mange produkter, pøser jeg ikke på så mye av hver. Det skal se smakfullt ut.

Skrevet

Ikke hver dag nei. Bare hvis jeg skal ut av huset og heller ikke da bruker jeg for mye. Farget dagkrem, litt farge i kinnene og mascara.

Festsminke er noe annet :o)

Skrevet

Jeg bruker ikke noe til daglig.

Kanskje farger jeg øyenvippene litt i ny og ne slik at jeg får litt freshere utseende uten sminke.

Til fest er det heller ikke mye.

Litt farge på øyenlokkene - lys brunt- og litt mascara...kanskje en lett farget brun leppestift.

Brukte mye sminke når jeg var yngre, i dag synes jeg lite er bedre.

:)

Skrevet

Nå som jeg er sykemeldt og hjemme; ingenting. Men når jeg er på jobb, bruker jeg noe hver dag.

Siden jeg har en ganske blek ansiktshud, bruker jeg gjerne litt krem og pudder. En anelse rouge i kinnene, brun eyeliner over og under øynene, mascara.

Lebestift, sjelden eller aldri til vanlig. Kun til fest.

Skrevet

Til daglig:

Dagkrem, mascara og litt farget pudder som gir glød. Litt øyenskygge hvis jeg har lyst og tid.

Til fest:

Dagrem, foundation, concealer, pudder, rouge, øyenskygge®, mascara, eyeliner, hvit liner til våtkant, lipgloss/leppestift, vippetang, øyenbrynspenn....

Jeg er veldig glad i å pynte meg til anledninger, men selv om jeg bruker mange produkter, pøser jeg ikke på så mye av hver. Det skal se smakfullt ut.

Blir du ikke seende veldig sparklet ut da? Og har du virkelig så stygg hud at alt det der er nødvendig?

Skrevet

Daglig: mascara og kajal.

Ofte: også pudder.

Ikke fullt så ofte, men ofte nok: lett lebestift.

Fest: alt. Og mer skal det bli fremover :)

Skrevet

Absolutt, less is more!

Bruker krem eller stift til å dekke over de skjønne blå ringene under øynene mine. Og transparant pudder til å tone ned den strålende glansen i huden. Rouge for å fremme den friske gløden som glimrer med sitt fravær, og aldri så bittelite øyenskygge i brune, vage toner, for å gi de trøtte, dvaske øynene et lite "løft."

Til fest hender det at jeg legger en tynn strek med eyeliner. Og litt mørkere øyenskygge.

Leppestift er æsj. Leppepomade er tingen.

Og parfyme. MÅ har parfyme. Men bare litt.

Gjest Uglemor
Skrevet

Jeg liker å se litt fresh ut til daglig også, så jeg bruker sminke hver dag. Men bruker mer beigetoner til daglig. Bruker da litt øyenskygge, litt kajal og mascara. Evt litt rouge og lipgloss.

Til fest bruker jeg foundation som underlag, øyenskygge med mer farge/skimmer, mer mascara og kajal. Er forsiktig med rouge og leppestift, ikke noe fargesterkt! Liker best å framheve øynene når jeg sminker meg.

Gjest kommer an på
Skrevet

Blir du ikke seende veldig sparklet ut da? Og har du virkelig så stygg hud at alt det der er nødvendig?

Om man ser "sparklet ut" kommer ikke an på antall produkter man bruker, men mengden, fargene og kvaliteten (og påføringen) av de produktene man bruker.

Man kan se hardt sminket ut bare med en enkel blyant rundt øynene, hvis dette er gjort stygt, og man kan se naturlig og flott ut med bruk av ti ulike produkter, så lenge det er gjort skikkelig og med lett hånd.

Skrevet

Om man ser "sparklet ut" kommer ikke an på antall produkter man bruker, men mengden, fargene og kvaliteten (og påføringen) av de produktene man bruker.

Man kan se hardt sminket ut bare med en enkel blyant rundt øynene, hvis dette er gjort stygt, og man kan se naturlig og flott ut med bruk av ti ulike produkter, så lenge det er gjort skikkelig og med lett hånd.

Joda, men det burde jo ikke være nødvnedig med 10 produkter??

Skrevet

Hjemme og til vanlig fritidsbruk bruker jeg ingenting. På jobb og når jeg skal ut om kvelden bruker jeg mascara (kun på de øvre vippene) og leppestift. Jeg har god farge fra naturens side og bruker aldri rouge eller brunkrem. Eyeliner har jeg aldri prøvd.

Det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb er å fjerne all sminke. Føler meg mest vel uten.

Skrevet

Nei

- og nei.

Skrevet

Joda, men det burde jo ikke være nødvnedig med 10 produkter??

Det er selvsagt ikke _nødvendig_ - jeg kan se absolutt brukbar ut helt av meg selv, jeg.

Men om du hadde giddet å lese hele innlegget mitt, ville du sett at jeg jeg syne det er morsomt å sminke meg skikkelig når jeg skal noe spesielt.

Selvsagt ser jeg ikke sparklet ut. Dersom man har skikkelige produkter, kan legge sminke og bruker det i svært moderate mengder, blir bare pent.

Skrevet

Bruker ikke sminke daglig, kun hvis jeg skal på fest, og da bruker jeg underlagskrem, maskara, øyenskygge og

leppestift.

Skrevet

Det er selvsagt ikke _nødvendig_ - jeg kan se absolutt brukbar ut helt av meg selv, jeg.

Men om du hadde giddet å lese hele innlegget mitt, ville du sett at jeg jeg syne det er morsomt å sminke meg skikkelig når jeg skal noe spesielt.

Selvsagt ser jeg ikke sparklet ut. Dersom man har skikkelige produkter, kan legge sminke og bruker det i svært moderate mengder, blir bare pent.

Jamen hvisman er pen fra før, skulle det ikke behøves selv når du vil pynte deg ekstra. Det er jo penest å se naturlig ut..

Mange damer en kan se på byen som har lagt sminken "rett" og sikkert er flinke til å sminke seg er ikke pene med all sminken likevel. De hadde vært mye bedre naturlig..

Skrevet

Jamen hvisman er pen fra før, skulle det ikke behøves selv når du vil pynte deg ekstra. Det er jo penest å se naturlig ut..

Mange damer en kan se på byen som har lagt sminken "rett" og sikkert er flinke til å sminke seg er ikke pene med all sminken likevel. De hadde vært mye bedre naturlig..

Javel. Hold på det, du.

Skrevet

Bruker som regel pudder og av og til foundation for å glatte ut litt eller hva jeg skal kalle det. Bruker mascara, _av og til_ litt øyeskygge.

Til fest er det hele pakka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...