Gå til innhold

Kjeder meg - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg virkelig innrømme at jeg kjeder meg nå for tiden.

Ser litt på tv, litt husarbeid, sover litt, leser litt og sitter her.

Det er ikke nok!!!!

Noen som har noen gode forslag? Håndarbeid liker jeg dessverre ikke. Den ene venninna mi sover hele dagen, den andre er bortreist og den tredje jobber for tiden og den fjerde har flyttet og den femte er på bingo hver dag fordi hun kjeder seg.

Jeg tror jeg ser litt på Ricky Lake og ser om noen har kommet med noen gode forslag etterpå :o)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

28

• Ulv I Faarikaal

6

• mariaflyfly

4

• damedame

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er du musikalsk? Kanskje kunne du kjøpe deg et instrument og lær deg å spille?

Skrevet

Er du musikalsk? Kanskje kunne du kjøpe deg et instrument og lær deg å spille?

No money, honey :o)

Skrevet

No money, honey :o)

Da må du bruke det du har: stemma :)

Hvis du liker å synge så kan du kanskje prøve å synge i kor?

Skrevet

Du kan:

* tegne eller male

* skrive en bok eller løse kryssord

* legge puslespill (alternativt lage puslespill, hehe)

* lage et uslåelig lagringssystem i et skap/en bod som er rotete

* lage dine egne hudpleieprodukter av ting som finnes i kjøkkenskapet og ha hjemme-spa

* skrive et brev til noen du ikke har snakket med på lenge

* lime inn bilder i fotoalbumet

* gå inn på en av språksidene på nettet og lære deg så mange gloser som mulig i et språk som virker morsomt - evt lære deg å si det samme på flest mulig språk

Skrevet

Da må du bruke det du har: stemma :)

Hvis du liker å synge så kan du kanskje prøve å synge i kor?

Jeg er veldig glad i å synge men synger stort sett i fylle :o) Men er det noe kor som øver på dagtid da? Om kvelden er jeg innestengt med unger :o)

Angela1365380318
Skrevet

Er dette bare for en periode at du har så mye fritid eller kommer livet ditt til å være slik fremover?

Du kan jo nye det og slappe av, lese gode bøker, ta et bad, vaske huset, besøke slektninger du sjeldent ser og andre ting du sjeldent har tid til til daglig.

Dersom du ikke går/skal i jobb og vil gjøre noe meningsfult så kan du jo bli støttekontakt, avlastningshjem osv. El du kan hjelpe til på skolen (eller gikk han i bhg.)til sønnen din? Lærere tok alltid i mot en hjelpendes hånd fra foreldre når jeg gikk på barneskolen iallefall.

Du kan begynne å handle for eldre. Planlegge hagen for sommeren. Kjøpe et stort puslespill, fylle fryseren med bakeverk, treffe veninnen din som heller ikke hadde noe å gjøre på, gå på kino, pusse opp/ommøblere stuen, soverom el barnerom, vaske kjøkkenskap.

Eller få en ny hobby (om du har ekstra tid andre dager en i dag) som trening,yoga sangkor eller noe annet du har hatt lyst til.

Dagen er din:-)

Skrevet

Jeg er veldig glad i å synge men synger stort sett i fylle :o) Men er det noe kor som øver på dagtid da? Om kvelden er jeg innestengt med unger :o)

hehe :)

Bytte tjeneste med noen: de sitter barnevakt for deg, mens du gjør noe (synge?) for dem? :)

Vet ikke om det er noen som øver på dagtid. Sannsynligvis ikke, men du kan jo sjekke ut?

Skrevet

Du kan:

* tegne eller male

* skrive en bok eller løse kryssord

* legge puslespill (alternativt lage puslespill, hehe)

* lage et uslåelig lagringssystem i et skap/en bod som er rotete

* lage dine egne hudpleieprodukter av ting som finnes i kjøkkenskapet og ha hjemme-spa

* skrive et brev til noen du ikke har snakket med på lenge

* lime inn bilder i fotoalbumet

* gå inn på en av språksidene på nettet og lære deg så mange gloser som mulig i et språk som virker morsomt - evt lære deg å si det samme på flest mulig språk

Å malun, jeg orker ingen av de tingene der, det er for slitsomt.

Men jeg ryddet matskapet i går så nå finner jeg det jeg trenger. Alt ble bare hevet inn der når jeg flyttet i desember.

Jeg kan ikke tegne og male.

og jeg hadde skrevet masse på dataen før datacrasjet men minstet inspirasjonen da alt ble borte.

Kanskje jeg skulle skrive en bok om mitt liv på dol ;o)

Skrevet

Du kan skape en bokring (f.eks for folk i din situasjon), eller "melde deg inn i" en allerede eksisterende.

Skrevet

Er dette bare for en periode at du har så mye fritid eller kommer livet ditt til å være slik fremover?

Du kan jo nye det og slappe av, lese gode bøker, ta et bad, vaske huset, besøke slektninger du sjeldent ser og andre ting du sjeldent har tid til til daglig.

Dersom du ikke går/skal i jobb og vil gjøre noe meningsfult så kan du jo bli støttekontakt, avlastningshjem osv. El du kan hjelpe til på skolen (eller gikk han i bhg.)til sønnen din? Lærere tok alltid i mot en hjelpendes hånd fra foreldre når jeg gikk på barneskolen iallefall.

Du kan begynne å handle for eldre. Planlegge hagen for sommeren. Kjøpe et stort puslespill, fylle fryseren med bakeverk, treffe veninnen din som heller ikke hadde noe å gjøre på, gå på kino, pusse opp/ommøblere stuen, soverom el barnerom, vaske kjøkkenskap.

Eller få en ny hobby (om du har ekstra tid andre dager en i dag) som trening,yoga sangkor eller noe annet du har hatt lyst til.

Dagen er din:-)

Ikke nå på vinteren, jeg kommer nesten ikke ut.

Jeg orker ikke mere frivillig arbeid heller, har ikke overskudd mer. Nå må jeg ordne opp i mitt eget men hjelpeapperatet er som sirup. Ventelister og ventetider er noe herk.

Skrevet

MÅ du være inne, da? Gå en tur i ditt nye nabolag. Ta det som trim, gå en time hver dag til bestemte tider.

Jeg skulle til å foreslå en hobby som jeg simpelthen elsker, men ser at du skriver du ikke liker håndarbeid. Vel, da forsvant den muligheten.

Hvorfor er du hjemme forresten? Jeg mener, er disse dagene du ikke vet hva du skal gjøre, en permanent situasjon, eller bare en periode? Er det permanent, så MÅ du bare finne deg en hobby:-)!

Skrevet

hehe :)

Bytte tjeneste med noen: de sitter barnevakt for deg, mens du gjør noe (synge?) for dem? :)

Vet ikke om det er noen som øver på dagtid. Sannsynligvis ikke, men du kan jo sjekke ut?

Jeg serverer folk kaffe og mat men de vil ikke være barnevakt :o(

Skrevet

MÅ du være inne, da? Gå en tur i ditt nye nabolag. Ta det som trim, gå en time hver dag til bestemte tider.

Jeg skulle til å foreslå en hobby som jeg simpelthen elsker, men ser at du skriver du ikke liker håndarbeid. Vel, da forsvant den muligheten.

Hvorfor er du hjemme forresten? Jeg mener, er disse dagene du ikke vet hva du skal gjøre, en permanent situasjon, eller bare en periode? Er det permanent, så MÅ du bare finne deg en hobby:-)!

Jeg har endelig fått uføretrygd så jeg skal ikke jobbe mer. Heldigvis.

Orker ikke å gå ut, det er altfor glatt og for høye brøytekanter. Ellers så gleder jeg meg til sommeren og håper jeg får med meg noen ut.

Men jeg har bil da men alt foregår om ettermiddagen og da må jeg jo være hjemme.

Skrevet

Hele ditt innlegg er en stor fornærmelse mot folk som må gå på jobb hver dag.

Skrevet

Gå på bymuseet som jeg ikke har somlet meg til enda. Så kan du fortelle MEG om det var gøy :P

Sett deg på en kafe og skriv/les...

Ricky Lake er jo ikke gøy, da.

Skrevet

Hele ditt innlegg er en stor fornærmelse mot folk som må gå på jobb hver dag.

Pssst! Hun er uføretrygdet! Ikke slenge med leppa før man har smakt på suppa!

Skrevet

Biblioteket er jo paradis om du kjeder deg da. Masse gratis bøker, gratis filmer, gratis tegneserier, gratis blader, gratis gratis gratis! Kanskje står det tilogmed oppslag om kurs, kor, klubber slikt som man kan melde seg på eller være med på.

Skrevet

Bak noe! Jeg skal snart bake ut deigen som står til heving på kjøkkenbenken. Skolebrød/boller/kanelsnurrer, er best når det er hjemmelaget. Billig er det også, og praktisk å ta opp av fryser'n, når det kommer kaffegjester!

Skrevet

Paint Shop Pro holder meg aktivisert i timesvis :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...