Gå til innhold

Kjeder meg - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pita med tzatziki og kaffe etterpå. Hmmmm.

Og for ikke å snakke om spesialkebaben... *Vann i munnen*

Pokker og, det kan kanskje bli lenge til neste gang jeg spiser den - det er kanskje ikke helt anbefalt amme-mat.

Kos deg i kveld! :o)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

28

• Ulv I Faarikaal

6

• mariaflyfly

4

• damedame

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Joda, det ER mange uføretrygdede rundt i landet som kunne og burde, og ikke minst selv gjerne VIL ut i arbeid. Men så har du også de som er uføretrygdede som ikke har helse til å jobbe, men allikevel ønsker å ha noe å bedrive tiden med. Noe som ikke er anstrengende, og hvor man kan la ting skje i det tempoet sykdommen/funksjonshemningen til enhver tid tillater. Det er noe med å ha gode og dårlige dager, og da såpass mange dårlige dager at arbeidsgivere rett og slett ikke vil (eller har råd til å) ha deg i arbeid.

Jeg kjenner ei som er blind og som er i full jobb i det private næringsliv, og gjør en strålende jobb. Men hun fortalte meg for noen få år siden at det er så mange som ca 30% av alle arbeidsføre blinde her i landet som ikke får jobb, fordi arbeidsgivere synes det er skummelt å ansette en med en funksjonshemning. Dette til tross for at staten sponser store deler av spesialtilpasning for å gjøre arbeidsplassen fungerende for den blinde (eksempelvis datautstyr med punktskrift). Det ER ofte slik at arbeidsgivere kvier seg for å måtte tilpasse seg arbeidstakere og ikke bare omvendt. Det ER fordommer mot hvilken reell innsats funksjonshemmede kan prestere. Det ER i det store og hele mange hindringer i veien for de funksjonshemmede og kronisk syke som ønsker seg ut i jobb. Man må selvsagt forsøke å bearbeide arbeidsgivere, men ikke tro at det er "bare å finne seg en jobb om man bare vil"!

Har du tenkt på dette: Når det ikke er flust av ledige jobber på markedet, så stiller ikke folk med funksjonshemning og/eller kronisk sykdom lengst fram i køen. Inkluderende arbeidsliv og midlertidig uføretrygd er noen av tiltakene som er igangsatt for å prøve å avhjelpe på situasjonen, men Rom ble ikke bygget på en dag, så slikt tar tid før det gir store resultater.

Men det var da ikke jeg som kritiserte uføretrygden?

Jeg nevnte bare at Dorthe er uføretrygdet til vedkommende som lot seg fornærme av folk som ikke jobbet som kjedet seg..!!

*holder opp skjoldet*

Skrevet

Men det var da ikke jeg som kritiserte uføretrygden?

Jeg nevnte bare at Dorthe er uføretrygdet til vedkommende som lot seg fornærme av folk som ikke jobbet som kjedet seg..!!

*holder opp skjoldet*

OK, jeg blandet litt sammen kanskje, eller misforst... Beklager harde skyts!

Håper rette vedkommende fikk det med seg også... :-)

Skrevet

Da gå du løs på det, kjempespennendes....Lykke til;)

Har lest om det på nettet, ser jo veldig spennende ut. Men familien har så vanlig navn.

Skrevet

Og for ikke å snakke om spesialkebaben... *Vann i munnen*

Pokker og, det kan kanskje bli lenge til neste gang jeg spiser den - det er kanskje ikke helt anbefalt amme-mat.

Kos deg i kveld! :o)

Å. jeg er hjemme alt og det ble Roma isteden. Men de har god pizza og cafe latte :o)

Nå gjelder det å få lagt mistemann i normal tid.

Skrevet

Så hvis jeg skrev en virkelig historie så hadde alle på dol kjent meg igjen :o)

Men ideen er god

Hvem sier at historiene skal være sanne eller selvopplevde? Sett fantasien i sving, observer mennesker på kafe og se for deg livene, kjærlighetshistoriene og sexlivet deres. Dikt, jente!

Skrevet

Hvem sier at historiene skal være sanne eller selvopplevde? Sett fantasien i sving, observer mennesker på kafe og se for deg livene, kjærlighetshistoriene og sexlivet deres. Dikt, jente!

Kanskje jeg skal prøve. Litt penger å tjene blir det også :o)

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve. Litt penger å tjene blir det også :o)

Og mulighetene er mange:

"Vi møttes på nettet". (Han beskrev seg som høy og mørk, men var liten og skallet. Likevel sa det klikk og pang).

"Kan jeg noensinne tilgi?" (Her kan du øse og øse, det går aldri tomt)

"Utro med naboen."

Skrevet

Og mulighetene er mange:

"Vi møttes på nettet". (Han beskrev seg som høy og mørk, men var liten og skallet. Likevel sa det klikk og pang).

"Kan jeg noensinne tilgi?" (Her kan du øse og øse, det går aldri tomt)

"Utro med naboen."

Man kan nesten lese samlivsforum her og lage en historie over nesten alle innlegg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...