Gå til innhold

Ellos har opprettet konto uten kundens underskrift

Anbefalte innlegg

Vedkommende har bestillt og mottatt varer for 2000 kr som vedkommende ikke greide å betale med det første, de ble derfor automatisk overført til konto(uten vedkommendes tillatelse og underskrift).Denne Elloskontoen gikk så til innkasso, som så gikk til forliksråd, som så avsa dom(uten å innhente beviser for at kontoavtale var underskrevet).Nå er beløpet mangedoblet og min bekjent har ikke noen sjanse til å betale.Hva skal til for at min bekjent får fri rettshjelp?Hvor kan vedkommende klage videre etter disse nevnte innatanser?

Fra en som vil hjelpe!

Når jeg handler hos Ellos, får jeg tilsendt faktura (billigere enn postoppkrav). De sender som regel også med (eller det er muligens med purringene) en bankgiro på 50,- kr, så da blir det vel som en kontoinnbetaling. Jeg har søkt om Ellos-faktura altså, med underskrift!

Fortsetter under...

Gjest Siste ord

Jeg tror altså ikke at man får varene med seg hjem uten å betale, altså mot faktura, uten å skrive navnet sitt noe sted.

Telefonsamtalen og det der foregikk jo etter at kunden hadde fått varene og betalingsproblemer med fakturaen. Da hadde de _fra før_ en fakturaavtale, og kontoordningen inngår i den. Fakturaavtale får man ikke uten kredittvurdering og underskrift.

Nå har jeg sagt mitt i denne saken, jeg merker at jeg begynner å gjenta meg selv noe veldig.

Ja, det er flere som begynner å gjenta seg selv til det kjedsommelige her ;o)

Men nei, denne kunden har aldri skrevet under hverken fakturaavtale eller kontoavtale, det er derfor jeg tror vedkommende stiller sterkt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...