Gå til innhold

alder...ung/gammel og "middelalderen"

Anbefalte innlegg

Gjest ikke gammel, ikke ung

Er blitt så opptatt av alder. Før var 'alle' eldre enn meg, eller de så ialfall eldre ut. Jeg så ung ut.

NÅ derimot... nå synes jeg verden består av folk som alle ser YNGRE ut. Visst er det mange kjerringer og mange 'gamle'. Men jeg føler meg gått-ut-på-dato, selv om jeg er rimelig oppegående og tidløs som person.

Litt av problemet er at jeg er mye plaget av hodepine. Da ser jeg kanskej litt sliten ut (synes jeg selv. Vennene mine protesterer intenst på dette....) Ingen skjønner hvorfor jeg føler meg GAMMEL og STYGG osv. Får masse positive tilbakemeldinger på meg selv og også mitt ytre. Så dette er vel et inbildt problem. Men når jeg er groggy i hodet, og sliten, og går og handler i butikken fx, føler jeg meg så GRÅ. Når jeg ser kjekke unge menn (5 år yngre enn meg selv) føler jeg nesten skamfull. Hører selv at dette er skrullete, og da vil jeg selvsagt prøve å endre holdning. Men jeg trenger hjelp av DERE. Pliis. Jeg trenger å føle meg bedre som DEN JEG ER.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136875-alderunggammel-og-middelalderen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening?

Du føler deg med ett friskere og sprekere, mer attraktiv. Kanskje motvirker det hodepinen din også?

skulle på trening idag. kreftene ble oppbrukt før jeg kom så langt..... Ønsker VIRKELIG å trene masse!

Ny hårsveis, evt farge? Litt selvbruningskrem i ansiktet gjør hvertfall undeverker! :-)

ja det kunne jo fått bort grønnfargen, som er typisk for årstiden.

men vil ikke bli som disse krampaktige damene med brunkrem (så ansiktsdun synes *skrekk&gru*), og med farge i håret, (bortsett fra i midtskillen der 'bløffen' synes tydelig), og oppdollet med klær og feite gullsmykker for å dekke over alderen. Gamle mennesker er jo også egetnlig pene in natura, hvis de ikke har fått bitre trekk i ansiktet. (Og jeg er jo slett ikke gammel på hundre år ennå.....)

Men dere som er litt yngre, dvs. ikke har måttet innse at middelalderen har begynt: Hva tenker dere om de voksne damene? Er vi gamle? rare? dumme? kjedelige? uinteressante, snakker sakte osv.....

Annonse

Gjest lis@bet

ja det kunne jo fått bort grønnfargen, som er typisk for årstiden.

men vil ikke bli som disse krampaktige damene med brunkrem (så ansiktsdun synes *skrekk&gru*), og med farge i håret, (bortsett fra i midtskillen der 'bløffen' synes tydelig), og oppdollet med klær og feite gullsmykker for å dekke over alderen. Gamle mennesker er jo også egetnlig pene in natura, hvis de ikke har fått bitre trekk i ansiktet. (Og jeg er jo slett ikke gammel på hundre år ennå.....)

Men dere som er litt yngre, dvs. ikke har måttet innse at middelalderen har begynt: Hva tenker dere om de voksne damene? Er vi gamle? rare? dumme? kjedelige? uinteressante, snakker sakte osv.....

Jeg skrev selvbruningskrem, ikke brunkrem. Og du bestemmer selv hvor mye farge du vil, trenger ikke bli mer enn en antydning. Bland f.eks. 50/50 med din vanlige ansiktskrem, og smør godt inn.

Hva med å gå til hudpleier da? Aromaterapi? Massasje? "Luksusbehandling" som ikke nødvendigvis synes utenpå, men kjennes godt?

Hvor gammel du er spiller ingen rolle så lenge du går rundt og synes du er en uinteressant grå mus. Det trodde jeg da jeg var 17.. og _ble_ uinteressant.

tenkte du slik om "eldre" da du var ung?

Jeg skrev selvbruningskrem, ikke brunkrem. Og du bestemmer selv hvor mye farge du vil, trenger ikke bli mer enn en antydning. Bland f.eks. 50/50 med din vanlige ansiktskrem, og smør godt inn.

Hva med å gå til hudpleier da? Aromaterapi? Massasje? "Luksusbehandling" som ikke nødvendigvis synes utenpå, men kjennes godt?

Hvor gammel du er spiller ingen rolle så lenge du går rundt og synes du er en uinteressant grå mus. Det trodde jeg da jeg var 17.. og _ble_ uinteressant.

nei, jeg tenkte ikke slik om 'eldre' da jeg var ung. men jeg tror ikke jeg la spesielt merke til dem i det hele tatt!! De var utenfor min sfære, lissom. Det var jo dumt, sant?

Jeg føler meg ikke kjedelig, jeg føler meg faktisk ganske interessant og klok. Men det var det med det utvendige, da, vetttu

skjønner at du også er blitt intr. og ikke kjedelig, slik du trodde før :-)

Gjest lis@bet

nei, jeg tenkte ikke slik om 'eldre' da jeg var ung. men jeg tror ikke jeg la spesielt merke til dem i det hele tatt!! De var utenfor min sfære, lissom. Det var jo dumt, sant?

Jeg føler meg ikke kjedelig, jeg føler meg faktisk ganske interessant og klok. Men det var det med det utvendige, da, vetttu

skjønner at du også er blitt intr. og ikke kjedelig, slik du trodde før :-)

Det har egentlig ikke så mye å gjøre med "hvor interessant en selv synes en er". men i hvilken grad en går rundt og tror at alle andre tenker noe om en.

De fleste har nok med seg selv - akkurat som du. Det har jeg innsett, og dermed slapper jeg mer av i forhold til hva andre måtte mene eller tro om meg.

Ta med discman hvis du liker å høre musikk mens du går.

God tur! :)

takk skal du ha! lånte sønnens discman. eneste problemet var at jeg fikk lyst å danse i gatene, men jeg syntes liksom det muligens ville virke litt pussig, så jeg behersket meg :-)

takk skal du ha! lånte sønnens discman. eneste problemet var at jeg fikk lyst å danse i gatene, men jeg syntes liksom det muligens ville virke litt pussig, så jeg behersket meg :-)

:)

Kjenner til det der.

Flott at du hadde en fin tur!

God tur neste gang du skal ut også :)

Annonse

Jeg er mest opptatt av tallet alder. Er overrasket over hvor høyt det har blitt. Ser på meg sjøl i speilet og ser ikke så stor forskjell før jeg tar fram gamle bilder.

Føler meg nok mer sliten enn jeg ser ut. Stasjer jeg meg, synes jeg at jeg ser helt ok ut. Men jeg gjør ikke så mye for tiden og sover mye og det hjelper sikkert.

Gjest forever young

Jeg er mest opptatt av tallet alder. Er overrasket over hvor høyt det har blitt. Ser på meg sjøl i speilet og ser ikke så stor forskjell før jeg tar fram gamle bilder.

Føler meg nok mer sliten enn jeg ser ut. Stasjer jeg meg, synes jeg at jeg ser helt ok ut. Men jeg gjør ikke så mye for tiden og sover mye og det hjelper sikkert.

jeg så forskjell da jeg kjøpte forstørrelsesspeil - 6 ganger forstørrelse. rent uhyggelig, spør du meg!

jeg så forskjell da jeg kjøpte forstørrelsesspeil - 6 ganger forstørrelse. rent uhyggelig, spør du meg!

Jeg har faktisk ikke så lyst å se forskjellen.

Titter i speilet hver dag og forteller meg selv at jeg holder meg godt :o)

Mest for min egen skyld, jeg ser ut som jeg ser ut uansett så hva andre synes er egentlig ikke viktig.

skulle på trening idag. kreftene ble oppbrukt før jeg kom så langt..... Ønsker VIRKELIG å trene masse!

Ikke stress for mye med å trene 'masse'. Start forsiktig, og se om du får mer overskudd. Da kan du øke forsiktig. Jeg er flinkere å gi andre råd enn leve etter dem selv, og har ikke problemer med å forstå tankene dine.

Det du lister opp er luksus, og altfor dyrt. Men så deilig å tenke på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...