Gå til innhold

Debatt på TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser du debatt-programmer på TV? I så fall, hvilke?

Jeg synes det stort sett er veldig likt, veldig masete og veldig forenklede problemstillinger.

Dessuten er det så irriterende å sitte og argumentere til en TV-skjerm... ;o)

Hvordan har det seg at så vanvittig mange mennesker ser på slikt noe?

Gjest strandhai
Skrevet

Ser på tabloid når jeg har tid! Og Holmgang. Pål T. Jørgensen og Oddvar Stenstrøm er geniale programledere! Digger dem!:-)

Viggo på nrk blir bare teit...

Gjest Kurt Kubein
Skrevet

Det er vel et generelt problem. Den siste valgkampdekningen f.eks. var hårreisende. "Ja-nei-spørsmålene" til Viggo Johansen var direkte latterlige.

Selv om programmene du nevner kan kritiseres opp og ned i mente, er det også riktig å spørre seg om TV er det beste medium for debatt. Radio går etter min mening TV en høy gang når det gjelder debatter.

Skrevet

Ser ikke mange, delvis pga. tidsnød, delvis fordi jeg blir provoset og lei av konseptene og programlederne.

Dagsnytt 18, derimot skulle jeg gjerne hørt hver dag, men da er det også barne-tv....

Skrevet

Jeg har ikke sansen for debattprogrammer.

Men jeg liker Dr.Phil...

Skjønt det er jo intet debattprogram...

Gjest lis@bet
Skrevet

Jeg har ikke sansen for debattprogrammer.

Men jeg liker Dr.Phil...

Skjønt det er jo intet debattprogram...

Uff, jeg liker også Dr. Phil. Men jeg liker ikke å si at jeg liker det.... :-}

Skrevet

Jeg ser (av prinsipp) ikke på debattprogrammer på tv. Ting blir så satt på spissen, programledere er mest opptatt av å avbryte, provosere framfor å få fram hva deltakerne mener/har å si.. Da leser jeg heller aviser.

Skrevet

Ser på Tabloid, Holmgang m.fl, når de tar opp interessante emner; helse, økonomi m.m.

Skrevet

Jeg ser (av prinsipp) ikke på debattprogrammer på tv. Ting blir så satt på spissen, programledere er mest opptatt av å avbryte, provosere framfor å få fram hva deltakerne mener/har å si.. Da leser jeg heller aviser.

Helt enig med deg!!

Men til min store overraskelse (!) har jeg faktisk sett ett program i år, og det var om mulig forbud mot hijab - av alle ting!! ;-) Husker ikke sist jeg så et debattprogram før det *S*

Skrevet

Uff, jeg liker også Dr. Phil. Men jeg liker ikke å si at jeg liker det.... :-}

*he he* Jeg likte faktisk dr Phil kjempegodt da han av og til var gjest hos Oprah, men med sitt eget show synes jeg det blir litt i overkant....

Skrevet

Irriterende, provoserende debatter på tv? Hvem trenger vel tv når vi har DOL? Her skal det ofte ikke mye til før en får så både hatt og frakk passer og litt til... Det gjelder å trå varsom. Så på tv holder jeg meg til morsomme serier jeg da.

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg.

Jeg ser bare på sånt hvis jeg tilfeldigvis oppdager at det er et tema som jeg er _veldig_ opptatt av. Men siden et slikt tema alltid er noe jeg synes jeg vet litt om, vet jeg også at jeg kommer til å bli veldig irritert over den forenklede show-vinklingen programmet får. Én feilplassert deltaker (ofte en politiker som egentlig burde holde kjeft og lytte) er nok til at hele programmet dreies over til noe annet enn det som skulle være saken.

De debattene som er noe å høre på, går i radio. Og ikke nødvendigvis i typiske debattprogrammer

synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...