Gå til innhold

Avstand Tvedestrand-Arendal?

Anbefalte innlegg

Gjest båttur
Skrevet

Hei!

Er det noen som vet hvor lang tid det ca vil ta å seile fra Tvedestrand til Arendal (sentrum til sentrum)? Det er en vanlig seilbåt med motor, vet ikke så godt hvor fort den går - helt vanlig, liksom...

Håper noen vet:)

Gjest forever young
Skrevet

ca 25 naut mil.

Med 5 knop = 5 timer?

ærru gæren ulv, det er jo nabobyer!!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

ærru gæren ulv, det er jo nabobyer!!

25 nautiske mil=47 km.

Luftlinje=25 km, men du kan ikke seile båten over land.

Innaskjærs er det kortere men krokete. I leia er kanskje best, og det var den jeg anga lengden på.

Landkrabbe?

:)

Gjest forever young
Skrevet

25 nautiske mil=47 km.

Luftlinje=25 km, men du kan ikke seile båten over land.

Innaskjærs er det kortere men krokete. I leia er kanskje best, og det var den jeg anga lengden på.

Landkrabbe?

:)

folk seiler jo fra hvasser til arendal på 6 timer. men kanskje jeg tar feil uansett. hvis du tror du vet dette, ulv :)

Gjest familiefar fra æendal
Skrevet

kort tid

Vi bor i Arendal og har seilbåt som vi titt og ofte seiler til tvedestrand. Det tar oss ca to timer, av og til tre, avhengig av vind og vær.

Husk at det avhenger mye av type seilbåt hvor fort den går. Har du feks en typisk regattabåt, kan du seile strekningen på en times tid. Det har jeg vært med på.

En vanlig notorseiler som du kaller den, ja, da vil jeg anta to-tre timer.

God tur :-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

folk seiler jo fra hvasser til arendal på 6 timer. men kanskje jeg tar feil uansett. hvis du tror du vet dette, ulv :)

Jeg bare ser på kartet.

Jo raskere båt, jo kortere tid. 5 knop er bare gåfart.

Gjest forever young
Skrevet

Vi bor i Arendal og har seilbåt som vi titt og ofte seiler til tvedestrand. Det tar oss ca to timer, av og til tre, avhengig av vind og vær.

Husk at det avhenger mye av type seilbåt hvor fort den går. Har du feks en typisk regattabåt, kan du seile strekningen på en times tid. Det har jeg vært med på.

endelig en som vet :-))

*hilser til familiefaren*, jeg skal seile forbi til sommeren jeg oxo :-)))))))

Gjest båttur
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

(også fra ændal;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...