Gjest båttur Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Hei! Er det noen som vet hvor lang tid det ca vil ta å seile fra Tvedestrand til Arendal (sentrum til sentrum)? Det er en vanlig seilbåt med motor, vet ikke så godt hvor fort den går - helt vanlig, liksom... Håper noen vet:) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 ca 25 naut mil. Med 5 knop = 5 timer? 0 Siter
Gjest forever young Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 ca 25 naut mil. Med 5 knop = 5 timer? ærru gæren ulv, det er jo nabobyer!! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 ærru gæren ulv, det er jo nabobyer!! 25 nautiske mil=47 km. Luftlinje=25 km, men du kan ikke seile båten over land. Innaskjærs er det kortere men krokete. I leia er kanskje best, og det var den jeg anga lengden på. Landkrabbe? 0 Siter
Gjest forever young Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 25 nautiske mil=47 km. Luftlinje=25 km, men du kan ikke seile båten over land. Innaskjærs er det kortere men krokete. I leia er kanskje best, og det var den jeg anga lengden på. Landkrabbe? folk seiler jo fra hvasser til arendal på 6 timer. men kanskje jeg tar feil uansett. hvis du tror du vet dette, ulv 0 Siter
Gjest familiefar fra æendal Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 kort tid Vi bor i Arendal og har seilbåt som vi titt og ofte seiler til tvedestrand. Det tar oss ca to timer, av og til tre, avhengig av vind og vær. Husk at det avhenger mye av type seilbåt hvor fort den går. Har du feks en typisk regattabåt, kan du seile strekningen på en times tid. Det har jeg vært med på. En vanlig notorseiler som du kaller den, ja, da vil jeg anta to-tre timer. God tur :-) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 folk seiler jo fra hvasser til arendal på 6 timer. men kanskje jeg tar feil uansett. hvis du tror du vet dette, ulv Jeg bare ser på kartet. Jo raskere båt, jo kortere tid. 5 knop er bare gåfart. 0 Siter
Gjest forever young Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Vi bor i Arendal og har seilbåt som vi titt og ofte seiler til tvedestrand. Det tar oss ca to timer, av og til tre, avhengig av vind og vær. Husk at det avhenger mye av type seilbåt hvor fort den går. Har du feks en typisk regattabåt, kan du seile strekningen på en times tid. Det har jeg vært med på. En vanlig notorseiler som du kaller den, ja, da vil jeg anta to-tre timer. God tur :-) endelig en som vet :-)) *hilser til familiefaren*, jeg skal seile forbi til sommeren jeg oxo :-))))))) 0 Siter
Gjest båttur Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Vi bor i Arendal og har seilbåt som vi titt og ofte seiler til tvedestrand. Det tar oss ca to timer, av og til tre, avhengig av vind og vær. Husk at det avhenger mye av type seilbåt hvor fort den går. Har du feks en typisk regattabåt, kan du seile strekningen på en times tid. Det har jeg vært med på. En vanlig notorseiler som du kaller den, ja, da vil jeg anta to-tre timer. God tur :-) Tusen takk for svar! (også fra ændal;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.