Gå til innhold

Enhver idiot kan få lappen??

Anbefalte innlegg

Gjest mye vil ha mer

Mange her inne som ikke har tatt lappen? Skulle ønske jeg tok den for 10 år siden slik som de fleste av mine venner. Nå er jeg blitt alt for pysete.

Har hatt 10 timer men synes ærlig talt det var både skummelt og vanskelig.

Irriterende for min mann som er min "privatsjåfør":)

Var ikke dårlig til å kjøre ifølge læreren, lærte kjapt, men tror ikke det er noe for meg.Synes ikke de fleste det er gøyt å kjøre da?Alle bortsett fra meg?!

Vurderer om jeg skal ta nye timer....men tiltak,tiltak og atter tiltak.trenger oppmuntring og gode råd. Anyone????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/136916-enhver-idiot-kan-f%C3%A5-lappen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem fant ut at du skulle ta lappen da? Hvis det var deg selv, så hadde du sikkert en god grunn da du startet. Tenk så blid gubben blir når han slipper å kjøre deg overalt. Se for deg hvor deilig det blir å si "morna, nå stikker jeg på trening/ til Lise en tur/ en tur til byen" Det blir en ny frihet, du klarer deg på egenhånd.

Det må jo ikke på død og liv være så forbanna _moro_ å kjøre bil, men veldig praktisk!

Klart du klarer å ta lappen! Du har jo klart ti timer til nå. Kjørerlæreren hadde nok gitt deg et lite hint i form av at du er en potensiell gullgruve for ham dersom du var totalt håpløs.....

Stå på!

Ulv I Faarikaal

Noe av trikset ligger i å få det kjøretekniske over i underbevisstheten, så du heller kan konsentrere deg om det lov- og trafikktekniske på skolen.

Få gubben din til å være med og øvelsekjøre med deg, så du får trent inn alt kjøreteknisk og betjeningsrutiner.

laguna1365380434

Denne idioten får ikke lappen!;)

Jeg er fantastisk dårlig til å kjøre bil, elendig, faktisk. Først nervøs, og så ukonsentrert når jeg blir roligere.. Sånn, oj, se kuen, kræsj...

Først tok jeg meg litt nær av mine elendige sjåfør prestasjoner(jeg har hatt 6 kjøretimer og litt privat coaching..:-o), men nå har jeg slått meg til ro med at jeg er flink til mye annet, og jeg trenger da ikke å kunne alt;)

Så jeg er en glad passasjer, og jeg synes dessuten ikke at enhver idiot på død og liv må være ute å gjøre trafikken farlig..(selvsagt kommer det jo litt an på hvor du bor..Jeg bor i Oslo, så jeg trenger strengt talt ikke å kjøre sånn i det daglige heller..)

Når det er sagt, får du sikkert lapp om du virkelig vil. I så tilfelle: lykke til!

Men det går fint an å leve uten og..Billig og miljøvennlig!:-)

Annonse

Gjest mye vil ha mer

Noe av trikset ligger i å få det kjøretekniske over i underbevisstheten, så du heller kan konsentrere deg om det lov- og trafikktekniske på skolen.

Få gubben din til å være med og øvelsekjøre med deg, så du får trent inn alt kjøreteknisk og betjeningsrutiner.

gode råd:) Men å øvelseskjøre med min mann er håpløst. Han har en drittbil av dimensjoner. Bare det å se på gassen er nok til at drittbilen fyker av gårde:) Har dauet den bilen så mange ganger at den til slutt stoppet helt. Det har ikke skjedd en eneste gang med læreren. Den bilen er en drøm å kjøre.

Min mann mener at bilen hans er helt grei.

Men jeg får bite tennene sammen og slutte å være så pysete. Om en stund...

Tja, - jeg er nå ganske idiotisk til tider, men lappen har jeg!

Men hadde ikke følt meg særlig høy i håret hvis jeg måtte kjøre rundt i en stor by, som Oslo f. eks.

*skjelve*

*Grøss* Fikk motorstopp midt i byen en fredag kveld. Ble tutet og nesten kjørt på av en drosje, og nei *riste på hodet* det var i det hele tatt en veldig traumatisk opplevelse *s*

gode råd:) Men å øvelseskjøre med min mann er håpløst. Han har en drittbil av dimensjoner. Bare det å se på gassen er nok til at drittbilen fyker av gårde:) Har dauet den bilen så mange ganger at den til slutt stoppet helt. Det har ikke skjedd en eneste gang med læreren. Den bilen er en drøm å kjøre.

Det er jo best å lære seg en gammel bil, så blir det desto lettere med ny :o)

Dessuten er det vel denne gamle bilen du må kjøre hvis du får lappen?

Ha tålmodighet, så går det nok bra.

Ulv I Faarikaal

Det kommer av at den går på australsk drivstoff; kengurubensin.

Gjest Rebecha

Jeg hatet å ta lappen! Av og til var det gøy, men som regel grudde jeg meg til hver eneste time, men jeg klarte det til slutt... Har flere venninner som ikke tørr å begynne. Synes du er tøff som har startet, du må ikke slutt nå.

Strykprosenten er til tider ganske høy, så ikke enhver idiot kan få lappen!

*Grøss* Fikk motorstopp midt i byen en fredag kveld. Ble tutet og nesten kjørt på av en drosje, og nei *riste på hodet* det var i det hele tatt en veldig traumatisk opplevelse *s*

Uffesann, da!

*klappe på håret*

Bare vent, en dag vil du kunne se tilbake på det minnet med et klask på låret og en løs latter!

Nei, takke seg til små, kjedelige byer som min! ;)

Annonse

Ja, til og med de som er phsykisk utviklingshemmede kan få lappen, iallfall noen få av dem. Vet om en.

Jeg tok kjøretimer (ingen privat kjøring) i over et år, men klarte det til slutt. Er ganske pysete i trafikken, men jeg kjører/parkerer bare der jeg føler meg trygg. Og jeg lar bilen stå når det er glatt.

Ikke øvelseskjør med mannen din. Det er alltid stressende å kjøre med en mann i bilen. Øvelseskjør med en venninne i steden.

Jeg har latt flere av kameratene til sønnen min øvelseskjøre og kjæresten til datteren min.

Jeg tok lappen i fjor (i Oslo), og syntes selv det gikk dårlig (selv om hverken kjørelærer eller samboer syntes det) og det føltes veldig skummelt og vanskelig og jeg var overbevist om at jeg aldri kom til å klare å få lappen. Og jeg syntes ikke det var gøy i det hele tatt, bare stressende. Men selvtilliten kom etterhvert og jeg klarte førerprøven på første forsøk, og jeg liker godt å kjøre nå. Forøvrig er visst gjennomsnittet i Oslo 40 timer, og du har bare hatt 10, så ta det med ro, du vil bli bedre og føle deg bedre.

Tja, - jeg er nå ganske idiotisk til tider, men lappen har jeg!

Men hadde ikke følt meg særlig høy i håret hvis jeg måtte kjøre rundt i en stor by, som Oslo f. eks.

*skjelve*

Og jeg synes det er helt greit å kjøre alene i byen men hater å kjøre på landet.

Den dagen dekket mitt eksplodert på E6, var jeg ikke mye høy i hatten.

Jeg tok lappen i fjor (i Oslo), og syntes selv det gikk dårlig (selv om hverken kjørelærer eller samboer syntes det) og det føltes veldig skummelt og vanskelig og jeg var overbevist om at jeg aldri kom til å klare å få lappen. Og jeg syntes ikke det var gøy i det hele tatt, bare stressende. Men selvtilliten kom etterhvert og jeg klarte førerprøven på første forsøk, og jeg liker godt å kjøre nå. Forøvrig er visst gjennomsnittet i Oslo 40 timer, og du har bare hatt 10, så ta det med ro, du vil bli bedre og føle deg bedre.

40 timer - hva inkluderer det?

Pønsker på å ta lappen selv - og gruer meg!

40 timer - hva inkluderer det?

Pønsker på å ta lappen selv - og gruer meg!

Jeg _tror_ det inkluderer alle de obligatoriske kursene: mørkekjøring, glattkjøring, landeveiskjøring og forbikjøring. Men dette er bare gjennomsnittet da, så det kan bli både høyere og lavere, jeg kjenner et par stykker som har hatt så mye som 80-100 timer. Det blir fort dyrt i allefall, så jeg anbefaler deg å øvelseskjøre så mye som mulig på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...