Gå til innhold

Enhver idiot kan få lappen??

Anbefalte innlegg

Jeg _tror_ det inkluderer alle de obligatoriske kursene: mørkekjøring, glattkjøring, landeveiskjøring og forbikjøring. Men dette er bare gjennomsnittet da, så det kan bli både høyere og lavere, jeg kjenner et par stykker som har hatt så mye som 80-100 timer. Det blir fort dyrt i allefall, så jeg anbefaler deg å øvelseskjøre så mye som mulig på forhånd.

Husker du hvor mye spenn du brukte alt i alt? (40 timer tilsammen?)

20 000? 30 000?

:-)

Fortsetter under...

Og jeg synes det er helt greit å kjøre alene i byen men hater å kjøre på landet.

Den dagen dekket mitt eksplodert på E6, var jeg ikke mye høy i hatten.

.. og DERFOR må man alltid ha mobilen med!

Husker den gang mobiltelefoner var noe bare viktige/rike folk hadde. Da var det guffent å kjøre landevei midt i svarte natta, da. Da var det pedalen i bånn og Fadervår, du som er i himmelen - hele veien hjem!

.. og DERFOR må man alltid ha mobilen med!

Husker den gang mobiltelefoner var noe bare viktige/rike folk hadde. Da var det guffent å kjøre landevei midt i svarte natta, da. Da var det pedalen i bånn og Fadervår, du som er i himmelen - hele veien hjem!

Jeg hadde ikke turt å kjøre på landet uten mobilen min. Men tenk på de som bor steder uten dekning.

Jeg hadde ikke turt å kjøre på landet uten mobilen min. Men tenk på de som bor steder uten dekning.

*grøss*

Tenkte på det her en dag, hvor avhengig jeg er av mobilen. Det er nesten blitt et primært behov på lik linje med luft, søvn, mat, sex og røyk ;)

Annonse

*grøss*

Tenkte på det her en dag, hvor avhengig jeg er av mobilen. Det er nesten blitt et primært behov på lik linje med luft, søvn, mat, sex og røyk ;)

Det hender jeg blir lei av at jeg skal være så tilgjengelig hele tida at jeg skrur den av. Men så tenker jeg at kanskje ungene skal ha tak i meg eller at det er noe viktig og så skrur jeg den på igjen.

Gikk transportfag da jeg tok lappen, og vi fikk bl.a teorikurs og 10 kjøretimer i skoletida. Mørkekjøring, glattkjøring (gøy!) o.l tok vi utenom. En teoriprøve og en oppkjøring og lappen var i boks. Totalt kom den på ca 8000, hadde ca 20 kjøretimer (hvorav altså 10 var sponset av skolen) Kjørte enormt mye fra jeg var 16 år, det hjalp meg nok endel.

Ok - fint å vite.

Er du fornøyd med kjøreskolen?

Noe å anbefale? Jeg bor jo i Oslo.

Ja, veldig fornøyd. Jeg brukte Oslo Autoriserte Trafikkskole, men jeg kjørte med en lærer som egentlig jobber uavhengig med har avtale med skolen om å få elever derfra. (Han bor i utlandet mesteparten av året og jobber bare om sommeren.) Det var i allefall tydelig at han hadde en viss status blandt de andre for han kunne få førerprøve når det måtte være, uansett hvor mye kø det var, og når jeg skulle på glattkjøring fikk jeg en hel bane alene mens de 4-5 andre bilene måtte dele på den andre. Han hadde bare hatt 2 stryk de siste 5 årene, og jeg stod jo selv på første forsøkså jeg må vel si meg fornøyd.

Uansett hvilken skole du velger bør du sjekke den her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=8832

Litt gammel er den siden, men den gir nok en god pekepinn, jeg ville nok neppe stolt på at de dårligste hadde forbedret seg nevneverdig på 3-4 år.

Annonse

Ja, veldig fornøyd. Jeg brukte Oslo Autoriserte Trafikkskole, men jeg kjørte med en lærer som egentlig jobber uavhengig med har avtale med skolen om å få elever derfra. (Han bor i utlandet mesteparten av året og jobber bare om sommeren.) Det var i allefall tydelig at han hadde en viss status blandt de andre for han kunne få førerprøve når det måtte være, uansett hvor mye kø det var, og når jeg skulle på glattkjøring fikk jeg en hel bane alene mens de 4-5 andre bilene måtte dele på den andre. Han hadde bare hatt 2 stryk de siste 5 årene, og jeg stod jo selv på første forsøkså jeg må vel si meg fornøyd.

Uansett hvilken skole du velger bør du sjekke den her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=8832

Litt gammel er den siden, men den gir nok en god pekepinn, jeg ville nok neppe stolt på at de dårligste hadde forbedret seg nevneverdig på 3-4 år.

Tusen takk!

Nå fikk jeg meg et lite puff!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...