Gå til innhold

Mullah Krekar igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det viser vel bare hvor vanskelig slike saker er og hvor mye vekt det norske rettsvesenet legger på rettssikkerheten.

Av og til får det slike absurde resultater som vi ser nå.

Syke barn, voksne eller gamle som trenger hjelp for å kunne få leve et verdig liv har ingen slik krav på hjelp.

Men drittsekker som dette kreket bruker vi millioner av kroner på......

Mulig det er meg det er noe i veien med, men jeg klarer ikke å se fornuften, logikken og moralen i dette.

Vent til kravene om erstatning kommer. Millioner på millioner vil rulle ut av våre skattepenger.

Nei. Tipper han gliser i skjegget og synes vi nordmenn er noen navie tosker.

Men nå er det, tilsynelatende, slik at "vi nordmenn" baserte arresten på vitneutsagn basert på folk som ble stuet vekk i fryserom. Statsadvokaten burde kanskje ha sjekket kildene sine først?

Med vennlig hilsen

Annonse

Da tror jeg du missforstod hva jeg mente.

Jeg vet godt at han ikke er dømt, men det foreligger jo et utkastelsesvedtak på han (helt uavhengig om han blir dømt for noe kriminelt eller ikke).

Det vedtaket er hjemlet i andre lover og regler enn hva som reguleres av straffeloven.

Hvorfor kan man ikke bare sette makt bak den beslutningen?

Hei,

For det første så synes jeg at det vil være MEGET dumt av Norge å deportere Krekar, slik at han blir "sluppet løs" i Midtøsten. Da er det langt bedre å ha ham her hvor vi kan holde øye med ham.

For det andre så tror jeg at med de siste dagers hendelser (tortur i fryserom, og to brødre kidnappet) så er det meget lite trolig at et slik utvisningsvedtak kan utføres - fordi det er åpenbart ikke trygt for ham å reise hjem.

Og nettopp det at vi ikke utviser folk til land hvor de blir forfulgt/torturert skal jo være forskjellen mellom "oss" og "dem" (de slemme). Den forskjellen er viktig å beholde.

Men nå er det, tilsynelatende, slik at "vi nordmenn" baserte arresten på vitneutsagn basert på folk som ble stuet vekk i fryserom. Statsadvokaten burde kanskje ha sjekket kildene sine først?

Med vennlig hilsen

Fyren skulle selvsagt aldri ha fått kommet hit.

Nå har han i over ti år melket skattebetalerne for penger, og ler like fett. Det neste blir selvsagt at vi må ut med millioner i erstatning til nazi-mullahen.

Så skal Petter Nome portrettintervjue ham i NRK og mullah-svinet skal sitte der og glise med ræva full av skattepenger. Da spyr vi, dere.

Hei,

For det første så synes jeg at det vil være MEGET dumt av Norge å deportere Krekar, slik at han blir "sluppet løs" i Midtøsten. Da er det langt bedre å ha ham her hvor vi kan holde øye med ham.

For det andre så tror jeg at med de siste dagers hendelser (tortur i fryserom, og to brødre kidnappet) så er det meget lite trolig at et slik utvisningsvedtak kan utføres - fordi det er åpenbart ikke trygt for ham å reise hjem.

Og nettopp det at vi ikke utviser folk til land hvor de blir forfulgt/torturert skal jo være forskjellen mellom "oss" og "dem" (de slemme). Den forskjellen er viktig å beholde.

Skal man følge din "logikk" var det en stor fordel om all verdens terrorister opererte fra Norge, finansiert av oss selvsagt. I din naive verden kan vi altså da "kontrollere" dem.

Du tror ikke på det selv, selvsagt, og man kan lure på hva som er den egentlige bakgrunn for din argumentasjon.

Skal man følge din "logikk" var det en stor fordel om all verdens terrorister opererte fra Norge, finansiert av oss selvsagt. I din naive verden kan vi altså da "kontrollere" dem.

Du tror ikke på det selv, selvsagt, og man kan lure på hva som er den egentlige bakgrunn for din argumentasjon.

Vrøvl.

Det er langt bedre å ha "en farlig mann" (som de, forøvrig, ikke har bevist noe som helst om) under kontroll, enn reisende løs.

Hvorfor tror du Storbritannia lar så mange fundamentalister holde hus der? Nettopp for å avlytte dem.

Hei,

Krekar har benyttet store deler av den tiden har har vært i norge til å reise i skytteltrafikk mellom Norge og Irak.

Han har ikke gjort et arbeidsslag her i Norge (kun levd på statens regning).

Bare dette viser hvor sterkt norsk asylpolitikk feiler - fra starten av.

At PUK og Answar ikke er "bestevenner" er godt kjent, og det samme gjelder vilke brudd på MR de begge stadig gjør. Bare den tanken på at lederen (muligens bare en tidligere leder, men like fult fremdeles involvert i hva de gjør) for en av disse grupperingene kan oppholde seg trygt i Norge og samtidig la andre ta risikoen og gjøre "drittarbeidet", er en skam - ikke minst for Norge som på denne måten bistår.

Det finnes ingen grunn til å behandle Krekar på noen annen måte enn å sende han rett hjem slik at han der kan bli holdt ansvarlig for hva han har gjort.

Vi klarer ikke å få han dømt for noe her, og det beste for alle (bortsett fra Krekar) er selvfølgelig å sende han hjem. Alternativene er særdeles "uheldige" - for å si det mildt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...