Gå til innhold

Ops, lisensmannen :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der kom lisensmannen gitt.

Nå bør jeg iallefall begynne å se på tv, nå betaler jeg jo faktisk for det :-)

Skrevet

NÅ? Hva, hvor, hvem... shit...

Leier leilighet med husleie (som utleier betaler). Vi har kabeltv, tror du lisensen dekkes av dette og?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Leier leilighet med husleie (som utleier betaler). Vi har kabeltv, tror du lisensen dekkes av dette og?

Du må betale lisens du også.

Skrevet

Nei. Gjør visst ikke det gitt.

Halden, forøvrig. Men de har allerede kjørt rundt i 1 mnd og merket seg alle de mente hadde tv.

Skrevet

Alle må betale lisens akkurat som alle med bil betaler veiavgift.

Skrevet

Du må betale lisens du også.

Hadde en gang en lisensmann på døra som "måtte inn og se om jeg hadde tv" vel sa jeg til han "med mindre du har en rettslig ordre kommer du ikke inn her. Det kom et krav i posten en gang etter det. Hvor jeg svarte i brevs form at jeg ikke kom til og betale siden jeg ikke hadde tv. siden har jeg ikke hørt noe, og bare sett masse på tv med den beste samvittighet.

Skrevet

Hadde en gang en lisensmann på døra som "måtte inn og se om jeg hadde tv" vel sa jeg til han "med mindre du har en rettslig ordre kommer du ikke inn her. Det kom et krav i posten en gang etter det. Hvor jeg svarte i brevs form at jeg ikke kom til og betale siden jeg ikke hadde tv. siden har jeg ikke hørt noe, og bare sett masse på tv med den beste samvittighet.

Det var vel litt frekt?

Skrevet

Ikke helt sant da. De må bevise at du HAR tv som DU eier. Kan de ikke det.. kan de ikke kreve penger heller.

Skrevet

Det var vel litt frekt?

Nei ikke i det hele tatt, hvorfor i alle dager skal jeg betale for noe jeg aldri bruker? Jeg kan ikke en gang huske når TV`n stod på NRK sist.

Skrevet

Ikke helt sant da. De må bevise at du HAR tv som DU eier. Kan de ikke det.. kan de ikke kreve penger heller.

Trenger vel egentlig bare ha tv.

Trenger ikke være deg som eier den. Det er jo f.eks ikke vi som eier vår tv, det er min mor.

Det hadde ingenting å si, det er jo tross alt vi som bruker den.

Skrevet

Nei ikke i det hele tatt, hvorfor i alle dager skal jeg betale for noe jeg aldri bruker? Jeg kan ikke en gang huske når TV`n stod på NRK sist.

Fordi du lyver, stjeler og snylter.

Lisensen er ikke en betaling for å se på nrk. Det er en avgift for å ha tv-mottaker.

Skrevet

Trenger vel egentlig bare ha tv.

Trenger ikke være deg som eier den. Det er jo f.eks ikke vi som eier vår tv, det er min mor.

Det hadde ingenting å si, det er jo tross alt vi som bruker den.

de kan ikke fakturere deg dersom den ikke står i ditt navn, for alt de vet kan du være barnevakten.

Skrevet

Fordi du lyver, stjeler og snylter.

Lisensen er ikke en betaling for å se på nrk. Det er en avgift for å ha tv-mottaker.

Da lyver, stjeler og snylter jeg med ypperlig god samvittighet og kommer til og fortsette med det!:)

Skrevet

Nei, du må betale så sant du har tv i huset. Selv om den ikke virker men står i stua. Selv om du bare ser på video og dvd og ikke får inn noen sendinger.

Men du behøver ikke å slippe inn lisensmannen, han har ikke lov å trenge seg på.

Han kom til meg forrige gang jeg flyttet og kommer vel nå også fordi det står den gamle adressen på regninga.

Skrevet

Vet det, men tenkte kanskje den var inkludert i husleia siden kabeltv er det.

Skrevet

de kan ikke fakturere deg dersom den ikke står i ditt navn, for alt de vet kan du være barnevakten.

De fakturerer vel husstanden tenker jeg, neppe barnevakten.

Skrevet

Nei - det er ikke inkludert i husleia.

Lisensen må være registrert på deg (eller et av familiemedlemmene med samme adresse som deg), og den faktureres direkte til denne personen på den gjeldende adressen.

Hvis ikke så er du en "tyvseer".

Skrevet

Spille ringen rolle om du eier den eller ikke. Har du en TV i leiligheten/huset der du bor, så skal det betales lisens for den.

Skrevet

Så lenge du har adresse til den leiligheten/huset der TV'n står, så er du eller en annen i samme husstand pliktig til å betale lisensen - helt uavhengig av hvem som eier TV'n.

Gjest Persille
Skrevet

Er tv'n din må du betale, er den huseier'n sin, må han betale. Enkelt og greit =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...