Gå til innhold

Hva tjener en deltids it-konsulent...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker på Oslo-priser, men timeprisene for IT-konsulenter generelt er nå ganske mye lavere enn for 2-3 år siden.

Du skriver ikke om du snakker om som selvstendig næringsdrivende - eller gjennom bemanningsbyrå el.

Gjengs timepris i Bergen for selvstendige IT-konsulenter (som oftest med utdannelse og praksis) ligger fra 500 kr - 650 kr pr time. Jeg tror det er noe lavere for support 400 - 450 kr.

Selv en del seriøse større IT konsulentfirmaer er nede på 650 kr/time i disse dager.

Er det oppdrag formidlet gjennom byrå må man regne lavere enn dette igjen.

Gjest gnøggbærtine

Jeg er ikke sikker på Oslo-priser, men timeprisene for IT-konsulenter generelt er nå ganske mye lavere enn for 2-3 år siden.

Du skriver ikke om du snakker om som selvstendig næringsdrivende - eller gjennom bemanningsbyrå el.

Gjengs timepris i Bergen for selvstendige IT-konsulenter (som oftest med utdannelse og praksis) ligger fra 500 kr - 650 kr pr time. Jeg tror det er noe lavere for support 400 - 450 kr.

Selv en del seriøse større IT konsulentfirmaer er nede på 650 kr/time i disse dager.

Er det oppdrag formidlet gjennom byrå må man regne lavere enn dette igjen.

Hihi, det som viste seg å være mest sansynlig var 104kr/t.

Annonse

Hihi, det som viste seg å være mest sansynlig var 104kr/t.

Det synes jeg var veldig lite - som selvstendig næringsdrivende kan jeg ikke skjønne at det skal være mulig å klare seg på det,det skal jo dekke en hel haug med utgifter og sosiale kostnader (driver selv lite IT-firma). Tror jeg ville ha funnet på noe annet hvis jeg måtte ta slik timepris, gitt.

Gjennom byrå er det selvsagt noe annet - men fortsatt lavt.

Det synes jeg var veldig lite - som selvstendig næringsdrivende kan jeg ikke skjønne at det skal være mulig å klare seg på det,det skal jo dekke en hel haug med utgifter og sosiale kostnader (driver selv lite IT-firma). Tror jeg ville ha funnet på noe annet hvis jeg måtte ta slik timepris, gitt.

Hvis du hadde en hjemme-PC, og ville leie inn en uutdannet person som driver for seg selv til å fikse maskinen din, hvor mye ville du vært villig til å betale?

Hvis du hadde en hjemme-PC, og ville leie inn en uutdannet person som driver for seg selv til å fikse maskinen din, hvor mye ville du vært villig til å betale?

Hi-hi, ikke mye nei, sånn som du formulerer det.

Men jeg forutsetter jo at når det hele tatt er aktuelt å få noen til å se på PC'en mot betaling, så har de en eller annen form for dokumentert kompetanse - trenger ikke nødvendigvis ha utdannelse for å være kompetent, solid arbeidserfaring fra lignende oppgaver er også god kvalifikasjon.

Gjest gnøggbærtine

Det er bare ren vanlig ansatt, ikke gjennom noen ting. Bare deltidsvikar.

Mine undersøkelser rundt om kring viser at dette faktisk ikke er så uvanlig. Dårlige tider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...