Gå til innhold

Virus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har beskyttet pc'en med Norton antivirus som jeg oppdaterer daglig. Jeg har i tillegg Norton brannmur, bruker Netscape Mail og åpner aldri "rare" mail fra folk jeg ikke kjenner. Sletter heller enn å ta sjangsen. Åpner ikke vedlegg som virker mistenkelige heller (fra venner og sånn).

Likevel fikk jeg flere ganger beskjed fra Antivirusprogrammet mitt at det var en fil den ikke klarte stoppe. Filen var i en mail der det ikke var noen avsender og heller ikke noe i subject-linja. Viruset, eller hva det nå var, kom seg visst inn på maskinen min før mailen i det hele tatt kom inn i mailprogrammet. Mailen slettet jeg, det sto at den fortsatt var infisert. Jeg åpnet den ikke først, bare slettet og tømte søppelkassa med en gang.

Meldingen jeg fikk var at det var en fil som havnet i Local Settings under Temp og fila het noe med .tmp. Kan dette være virus?

Etter dette får jeg beskjed fra brannmur hver gang jeg slår på pc at en fil fra samme katalog prøver å komme ut på nett. Jeg stopper hver gang.

I tillegg oppfører pc'en seg litt merkelig, den kan plutselig bli svart (skjermen altså) ett sekund eller to, og så er den normal igjen. Dette kan skje hyppig, andre ganger ikke så ofte. Vet ikke om dette har sammenheng.

Ingen av dem jeg kjenner har fått noe merkelig fra meg, og ikke opplevd lignende som meg. Jeg vet jo at virus kan sende ut mail med helt andre avsenderadresser, men jeg burde jo kjent igjen opplegget om andre opplevde det samme.

Senere har jeg mottatt en mail fra en administrator på Wise.no: [email protected], der det sto at jeg hadde sendt en mail til en eller annen med en "Worm.SCO.A"

Jeg har kjørt scan av pc mange ganger, både med mitt eget antivirusprogram og med andre jeg har funnet på nett. Finner ingenting, pc er ren står det.

Kan jeg ha fått virus likevel? Noen som har opplevd noe lignende?Vet noen hva dette betyr?

Skrevet

Trykk Ctrl-Alt-Del og se om du ser noen mystiske prosesser i prosess-listen du får opp. Avslutt dem.

Prøv deretter å kjøre diskopprydding med hake i alle boksene.

Sier Norton hvilket virus det finner? I så fall kan du gå på hjemmesiden deres og laste ned verktøy for å fjerne viruset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...