Gjest bordet fanger Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Hva er mest korrekt å si - bordflate eller bordplate? Eller er uttrykkene likeverdige? 0 Siter
Gjest sailorX Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Det mest korrekte, er egentlig bordplateflate. 0 Siter
Gyda Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Jeg ville helt klart si bordplate. Ikke spør om begrunnelse ... 0 Siter
Grip Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Bordflate er flaten på oversiden av bordplaten. Bordplate er hele objektet som vanligvis står på fire ben. 0 Siter
still5barnsmor Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 jeg ville sagt at bordflaten er overflaten på bordplaten...:-) 0 Siter
fresja Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Vi kan si at vi kjøper en bordplate; men det høres feil ut å kjøpe bordflate. 0 Siter
Gjest bordet fanger Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Bordflate er flaten på oversiden av bordplaten. Bordplate er hele objektet som vanligvis står på fire ben. Ok, det høres logisk ut. Takk. 0 Siter
Gjest forever young Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Det mest korrekte, er egentlig bordplateflate. "Det mest korrekte, er egentlig bordplateflate."..... Jeg ville heller si, dersom bordet er flatt, en flattbordsbordplateflate. Ellers har platen en tykkelse. Flaten har ikke det. Et bord kan jo være massivt, og ikke bestå av noen plate, men en overflate har det jo likevel.... hmm... masse interessante vinklinger her..... :-) 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Bordflate er overflaten på bodet. Bordplate er hele toppen på bordet, det som står oppå beina liksom. Mvh 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Spørs jo litt i hvilken sammenheng du bruker det. Vil jeg tro. "Jeg pusset to nye bordplater i går" "Bordflaten er glatt i mahogni" Ville jeg sagt. Dersom jeg var interessert i bord. 0 Siter
Gjest sailorX Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 "Det mest korrekte, er egentlig bordplateflate."..... Jeg ville heller si, dersom bordet er flatt, en flattbordsbordplateflate. Ellers har platen en tykkelse. Flaten har ikke det. Et bord kan jo være massivt, og ikke bestå av noen plate, men en overflate har det jo likevel.... hmm... masse interessante vinklinger her..... :-) Ikke HELT enig, med tanke på at de fleste bordplater er flate... 0 Siter
Gjest forever young Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Ikke HELT enig, med tanke på at de fleste bordplater er flate... fint at du er NESTEN litt enig iallfall, da. jeg ser for meg kunsneriske bord.... forresten er tegnebord for arkitekter ikke flate ibetydningen vannrette, de er skråstilte. men nå DAK'es det vel mest (pc). Dessuten: hva med et bord med bølgete overflate, til å legge vinflasker på?? DEN vakke dårlig, den!! Og hvis du ikke er enig, skal jeg påta meg å komme opp med flere nye oppfinnelser på (nesten) strak arm.... 0 Siter
Gjest sailorX Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 fint at du er NESTEN litt enig iallfall, da. jeg ser for meg kunsneriske bord.... forresten er tegnebord for arkitekter ikke flate ibetydningen vannrette, de er skråstilte. men nå DAK'es det vel mest (pc). Dessuten: hva med et bord med bølgete overflate, til å legge vinflasker på?? DEN vakke dårlig, den!! Og hvis du ikke er enig, skal jeg påta meg å komme opp med flere nye oppfinnelser på (nesten) strak arm.... Fint at vi kan sysselsette oss med de virkelige betydningsfulle tingene i livet. 0 Siter
Gjest forever young Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Fint at vi kan sysselsette oss med de virkelige betydningsfulle tingene i livet. jeg bare slenger meg på tonen her inne på forumet. Viktige og uviktige ting om hverandre. Har jeg misforstått :-S 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.