Gå til innhold

Drosjetur i Avenso (eller hva det heter).

Anbefalte innlegg

I blant må man ta taxi. Det som bys frem er av og og til skammelig. Jeg måtte i går morges ta til takke med noe som omtales som Toyota Avensis (?). Man aner uråd med en gang man ser vognen. En bil som pussig nok må sies å være fri for design. Underlig. Innenfor døren får man det bekreftet. Det er en skandale å by sakesløse mennesker sete i et slikt kjøretøy.

Man omsluttes av heslig plastikk. Man blir helt matt av denne vandalisme og totale fravær av estetikk. Man blir kraftløs av å observere slike valg av materialer, og å ha dem nær seg. Selv radiomusikken fra stereoanlegget klinger metallisk og livløst. Alt er ekkelt og grimt, uten proporsjoner, uten stil, uten verdighet. Det vakreste der inne er taxameteret. Det er unødvendig å legge til at sjåføren stod helt i stil med interiør.

Jeg undrer på hvordan det går an å lage slikt. Enda mer undrer man seg over at noe slikt kan være mestselgende i Norge. Hadde man budt en slik vogn til en italiener eller andre kulturmennesker og avkrevd dem 250.000 kroner, ville man bli satt i fengsel for svindel eller bli banket opp.

Vi har jo aldri vært noen kulturnasjon, men hvordan kunne degenereringen eskalere på denne måten, og nordmenn ende opp som Europas verste vulgariteter???

Arbeidsdagen ble selvsagt ødelagt når den starter slik.

Man kommer jo over det, men må trist resignere for dette omfattende forfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137011-drosjetur-i-avenso-eller-hva-det-heter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist, trist, trist. Jeg merker det selv når jeg står på en taxiholdeplass og ser denne skeivøyde blikkboksen komme: Følelsen av skuffelse, fortvilelse og sinne gnager seg inn i ryggmargen. Ergelig er det også at takstameteret ikke korrigerer for kvalitet og comfort. Den estetiske og kvalitetsbeviste forbrukeren blir utsatt for sjofle overgrep, bilestetisk vold og smakløs transportrasisme.

Best er det når det er flere biler på holdeplassen - da kan man vente til japsen har forduftet. På generelt grunnlag er jeg også mer kvalitetsbevisst når jeg er full. Jeg er mer selektiv i valgene, men dersom jeg skulle være uheldig å havne i en koreaner, har jeg under rådende forhold mot til å fortelle sjåføren hva jeg mener om kjerra.

P.S - Subaru er greit - i Nord Norge.

Vær klar over at drosjenæringen - spesielt i Oslo - er drevet og/eller kjørt av stanere eller reformerte narkomaner. Det er under min verdighet å sette meg i en drosje (taxi, om du vil) uansett hva de byr på.

Skal jeg transporteres av uniformeret lakei, så skal det fan ikke være någet mindre enn en stretch limo - med både bar og noggo attåt.

Annonse

Vær klar over at drosjenæringen - spesielt i Oslo - er drevet og/eller kjørt av stanere eller reformerte narkomaner. Det er under min verdighet å sette meg i en drosje (taxi, om du vil) uansett hva de byr på.

Skal jeg transporteres av uniformeret lakei, så skal det fan ikke være någet mindre enn en stretch limo - med både bar og noggo attåt.

Det er Norgestaxi som i Oslo domineres av stanere og muslimer. De fleste unngår selvsagt å gjøre forretninger med muslimer, så den saken er grei nok.

Når det gjelder krav til transport, er jo jeg en mann av enkle kår og kan gjerne transporteres av vogner som ikke inngår i limousine-klassen. Men altså ikke disse avensisgreiene.

Det er Norgestaxi som i Oslo domineres av stanere og muslimer. De fleste unngår selvsagt å gjøre forretninger med muslimer, så den saken er grei nok.

Når det gjelder krav til transport, er jo jeg en mann av enkle kår og kan gjerne transporteres av vogner som ikke inngår i limousine-klassen. Men altså ikke disse avensisgreiene.

Langt på vei enig når det gjelder Avensis. Toyota har også laget en hybride av denne postmann Pat-bilen, noe de kaller Yaris. Vi har fortsatt vår Carina II GLI, som jeg regner som en brukbar skyss, men skaffet oss en Caravelle minibuss i tillegg.

Bil er kun et nødvendig onde.

Langt på vei enig når det gjelder Avensis. Toyota har også laget en hybride av denne postmann Pat-bilen, noe de kaller Yaris. Vi har fortsatt vår Carina II GLI, som jeg regner som en brukbar skyss, men skaffet oss en Caravelle minibuss i tillegg.

Bil er kun et nødvendig onde.

Ikke kall bilen min for postmann patbil. Jeg måtte betale 9000 kr ekstra for å slippe å få den i rødt.

Aldri om jeg hadde hatt en rød Yaris altså.

Ikke kall bilen min for postmann patbil. Jeg måtte betale 9000 kr ekstra for å slippe å få den i rødt.

Etter all denne skitkastingen om stanere, narkomane og muslimer, er det BILEN du forsvarer?

*tsk tsk*

Synes Yaris'en er søt, jeg.

Etter all denne skitkastingen om stanere, narkomane og muslimer, er det BILEN du forsvarer?

*tsk tsk*

Synes Yaris'en er søt, jeg.

Ja, selvfølgelig. Og den er ikke rød.

Og innmari god å kjøre og god plass. Og har gått som ei klokke siden jeg fikk den :o)

Kjære, vakre, vene, jeg ber så tynt på mine bare knær om forlatelse, men kunne du da for fan ikke kjøpt deg en Caravelle sånn som jeg da? Jeg er så fornøyd at jeg nesten sover i den.

Kjære, vakre, vene, jeg ber så tynt på mine bare knær om forlatelse, men kunne du da for fan ikke kjøpt deg en Caravelle sånn som jeg da? Jeg er så fornøyd at jeg nesten sover i den.

Jeg fikk bare velge fargen jeg og som skrevet før, betalte jeg 9000 kr for å få en annen farge enn rød.

OK, kanskje jeg skal gå for en Caravelle neste gang. Får se hvordan regler som blir brukt da :o)

Annonse

Caravellen er sikkert bra, men er det noen spesiell grunn til at du kjøper slike brødbiler?

Har du begynt med varetaxi eller noe?

Caravellen er sikkert bra, men er det noen spesiell grunn til at du kjøper slike brødbiler?

Har du begynt med varetaxi eller noe?

Vi snakker minibuss her, ikke Transporter. Og ja, det er en grunn til at vi gikk til anskaffelse av denne skyssen. Vi skal til Normandie til sommeren, og med to unger som ikke kan sitte ved siden av hverandre uten å bråke som et kjeleverksted, så kan det være greit å ha et lag luft mellom dem.

Dessuten er dette en bruksbil som har flust med muligheter. Den er registrert for ti personer, men samtidig har en seteløsning (ikke misforså her) som er meget praktisk, fem tverstilt foran og fem langsgående bak. De fem langsgående kan vippes opp etter sideveggen i bussen slik at det blir reine danseplassen bak.

Jeg har fått noen skråblikk fra motorhuene her oppe, men det er disse som har gressklippere og snøfresere med 4,5 liters V8'ere, spoilere og revehale i håndtaket. Jæ trur'em fiser wunderbaum også.

Jeg er for gammal te sånn dritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...