Gå til innhold

er det mulig å få lån

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest thetraveller

Jeg er alenemor uten fast jobb, men med relativt god inntekt likevel når man legger sammen lønn og stønader.

Jeg har spurt flere steder, men får avslag fordi jeg ikke har fast jobb. Dermed er det usikkert med tanke på betalingsevne, i følge banken.

Jeg leier også, men kunne tenkt meg noe på egen hånd. Ikke enkelt når man ikke får fast jobb. Må ha utdanninga først, men kommer jo ikke inn på skole heller. Jeg får bare fortsette å leie :)

Gjest vil være anonym i dag

Jeg er alenemor uten fast jobb, men med relativt god inntekt likevel når man legger sammen lønn og stønader.

Jeg har spurt flere steder, men får avslag fordi jeg ikke har fast jobb. Dermed er det usikkert med tanke på betalingsevne, i følge banken.

Jeg leier også, men kunne tenkt meg noe på egen hånd. Ikke enkelt når man ikke får fast jobb. Må ha utdanninga først, men kommer jo ikke inn på skole heller. Jeg får bare fortsette å leie :)

Jeg holder på med utdanningen min, men det går sakte fremover siden jeg ikke er i stand til å studere på heltid.

Gjest thetraveller

Jeg holder på med utdanningen min, men det går sakte fremover siden jeg ikke er i stand til å studere på heltid.

Da vil du vel mest sannsynlig heller ikke få noe lån, regner jeg med... Jeg HAR jobb, men ikke afste vakter, og dermed får ikke jeg lån heller, selv om jeg er helt sikker på at jeg fint ville klart å betale på det hver eneste måned.

Dustebank :)

Kizza1365380506

Det første du bør gjøre er å opprette en bospare konto. Datteren min gjorde det når hun hadde en liten jobb. Hun satte inn 100 kroner i måneden kun. Dette vil vise ved senere søking om lån at hun kan spare selv om hun tjener lite. Hun tjente jo bare 600 kroner i måneden og så bodde hun hjemme.

Mvh

Annonse

Gjest vil også være anonym i dag

Hvis du har orden på økonomien og ikke en haug smålån ol. eller evnt. kan vise til ting, som bil, om du har et eller annet lite lån så er det håp.(ant. Husbanken)

Men du må nok basere deg på å stå på og prate og tråkke og ringe og skrive, i det hele tatt jobbe for å få det gjennom.

Jeg gikk først på overgangsstønad så på rehabilitering og endte opp med et realt lån, slik at jeg har eget hus i dag.

Men du vil antagelig falle under kriteriene for å få startlån gjennom Husbanken.

Det har jeg også sjekket, og der var det like negativt utfall...

Jeg skal ta meg en ny prat med dem når det lir om :)

Har du vært på boligkontoret eller ringt Husbanken?

Jeg er uvenner med damen på boligkontoret for hun er så ufordragelig og kan ingenting.

Print ut et søknadskjema fra nettet og søk.

Gjest thetraveller

Har du vært på boligkontoret eller ringt Husbanken?

Jeg er uvenner med damen på boligkontoret for hun er så ufordragelig og kan ingenting.

Print ut et søknadskjema fra nettet og søk.

Er det noen vits i å søke før man evt. har sett seg ut noen bolig da? Det må man vel forresten gjøre, for den finansielle delen må være i orden ved budgivning...

Ikke dumt det forslaget. Får prøve igjen! :) Takker!

Er det noen vits i å søke før man evt. har sett seg ut noen bolig da? Det må man vel forresten gjøre, for den finansielle delen må være i orden ved budgivning...

Det er jo bare å søke. Tipper det tar lang tid å få det lånet, kanskje 6-12 mnd.

Jeg skal søke på etableringstilskudd/lån og har blitt forespeilet denne ventetiden.

Annonse

Du kan få et finansieringsbevis (på en viss sum), som bevis ovenfor megler og bolig-selger på at du har finansieringen i orden. Nyttig når det er lynraske budrunder, som særlig kan oppstå ifb. salg av selveier-boliger i attraktive strøk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...