Gå til innhold

Hvor ligger egentlig Ålesund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en drosjetur for et par uker siden kom jeg i snakk med sjåføren.

Jeg spurte bl.a. hvor han var fra - og han svarte på svært gebrokkent norsk at han var fra Pakistan og hadde bodd her siden 1975. Drosje hadde han kjørt i Oslo i 17 år.

Vi kom over på det med snø og kulde, og jeg sa at jeg var allergisk mot minusgrader og at på Vestlandet og der jeg opprinnelig kommer fra, Ålesund, er det nærmest høst hele året.

Så svarer sjåføren: "Ja, der i Moss, Svinesund og Ålesund - der det ikke mie vinter, nei."

Jeg svarte ingenting på det.

:o)

Gjest Sugerar
Skrevet

Hehe.. Morsomt.. Du skulle gitt ham en leksjon i geografi, det skulle du!

Skrevet

Hehe.. Morsomt.. Du skulle gitt ham en leksjon i geografi, det skulle du!

For fire år siden skulle jeg i en 50-årsdag i Sarpsborg, og ta toget dit fra Oslo sammen med mange andre som også skulle i bursdagen. Velutdanna alle...Da vi nærmet oss Moss og fjorden glitra til på høyre hånd, var det to vestlendinger (Stord og Bergen) som overrasket så på vannetog sa: - Næh! Har vi kjørt over ei bru? Hva er dette for en innsjø?

- Det er Oslofjorden, sa jeg.

Jepp. Det kan surre seg for noen og hver. Som Osloinnfødt ble jeg temmelig sur, men SA DET IKKE.

Skrevet

Jeg pleier i blant å si at jeg bor utenfor Tromsø, og det blir jo riktig når man bor på Østlandet...;)

Skrevet
:o) Da en venninne og jeg var i Nederland for en del år siden fikk vi stadig spørsmål om vi bodde i Oslo (vi bor i Trondheim). "Nei," sa vi, "vi bor lenger nord i landet." "Åja! Lappland!" sa samtlige! :o)
Skrevet

*ler*

Husker da jeg bodde i Oslo og fortalte at jeg var fra Ålesund. Utrolig mange som fikk det for seg at jeg var fra Nord Norge... - og jeg som aldri har vært i nærheten av Nord Norge engang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...