Gå til innhold

Silikon rundt badekar

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Døh! Vi snakker om en borettslagsleilighet fra 1965 her! Nå er nok ikke badet fullt så gammelt, men alikevel er det bygd for mange år siden. :o) Går for silikonen jeg, det kan jeg i det minste gjøre sjøl!

Jaja, det er jo bare å bytte den når den slipper. Ta brun, så syns ikke møkka.

:)

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Rødsprit noteres på handlelista.

Har ikke lagt silikon selv før nei, men har sett eksen gjøre det mange ganger. Såpe på fingeren og glatte til etterpå er et lurt triks! :o) Det kan da for søren ikke være så vanskelig?

Og maskeringstape for å avgrense klinet.

Rødsprit noteres på handlelista.

Har ikke lagt silikon selv før nei, men har sett eksen gjøre det mange ganger. Såpe på fingeren og glatte til etterpå er et lurt triks! :o) Det kan da for søren ikke være så vanskelig?

Nei det er ikke vanskelig i det heletatt. MEN bruk gjerne maskeringstape som UiF foreslår, og legg bare silikon på et lite stykke av gangen, glatt ut dette før du går videre.

Det blir såå fint etterpå :-)

still5barnsmor

Fjern siliconen som er gammel og stygg. Den nye fester ikke så bra på den gamle, og den er sikkkert porøs og full av skitt.(det pleier de å bli med årene).

Benytt f.eks en tapetkniv for å løsne det som sitter fast. Jeg har også benyttet et mellomstort pinsett for å få tak i det løse og rive av med.

Få vekk alt det gamle, vask med rødsprit for å få vekk såperester og fett, la det tørke og legg på ny silikon.

Har du lagt på silikon før?

og bruk Zalo når du skal smøre silikonen utover....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...