Ulv I Faarikaal Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Døh! Vi snakker om en borettslagsleilighet fra 1965 her! Nå er nok ikke badet fullt så gammelt, men alikevel er det bygd for mange år siden. ) Går for silikonen jeg, det kan jeg i det minste gjøre sjøl! Jaja, det er jo bare å bytte den når den slipper. Ta brun, så syns ikke møkka. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Rødsprit noteres på handlelista. Har ikke lagt silikon selv før nei, men har sett eksen gjøre det mange ganger. Såpe på fingeren og glatte til etterpå er et lurt triks! ) Det kan da for søren ikke være så vanskelig? Og maskeringstape for å avgrense klinet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Skrevet 19. februar 2004 Jaja, det er jo bare å bytte den når den slipper. Ta brun, så syns ikke møkka. Nah. Ikke brun når karet er hvitt og veggflisene nesten hvite. ) Har en sprøyte silikon liggende, må sjekke om den er brukbar til formålet. 0 Siter
Gjest Ino Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Rødsprit noteres på handlelista. Har ikke lagt silikon selv før nei, men har sett eksen gjøre det mange ganger. Såpe på fingeren og glatte til etterpå er et lurt triks! ) Det kan da for søren ikke være så vanskelig? Nei det er ikke vanskelig i det heletatt. MEN bruk gjerne maskeringstape som UiF foreslår, og legg bare silikon på et lite stykke av gangen, glatt ut dette før du går videre. Det blir såå fint etterpå :-) 0 Siter
still5barnsmor Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Fjern siliconen som er gammel og stygg. Den nye fester ikke så bra på den gamle, og den er sikkkert porøs og full av skitt.(det pleier de å bli med årene). Benytt f.eks en tapetkniv for å løsne det som sitter fast. Jeg har også benyttet et mellomstort pinsett for å få tak i det løse og rive av med. Få vekk alt det gamle, vask med rødsprit for å få vekk såperester og fett, la det tørke og legg på ny silikon. Har du lagt på silikon før? og bruk Zalo når du skal smøre silikonen utover.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.