Gå til innhold

Hvordan rense sluken under innebygd badekar?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hur det går for seg å rense sluken om du har innebygd, flisebelagt badekar?

Jeg må ofte skru opp og demontere hele dritten nedi sluken på det vanlige badekaret,fordi det blir potte tett av hår osv langt nedi røret.Hvordan får jeg gjort dette om jeg bygger inn badekaret?

Bruker dere plumbo?og hjelper det like bra?

Fortsetter under...

Syns plumbo virker bra, emn det kan du ikke bruke på plastrør! Sånn Donald Duck-vakuumsuge-ting funker og. Og så leste jeg en anbefaling om å helle litt zalo oppi der innimellom for å løse opp fett, da samlet ikke håret seg så lett.

Syns plumbo virker bra, emn det kan du ikke bruke på plastrør! Sånn Donald Duck-vakuumsuge-ting funker og. Og så leste jeg en anbefaling om å helle litt zalo oppi der innimellom for å løse opp fett, da samlet ikke håret seg så lett.

Ja, men jeg skjønner ikke hvordan man kommer til i sluket på innebygd badekar.Er ikke sluket stengt inn under hele greia da?

Gjest forever young

Ja, men jeg skjønner ikke hvordan man kommer til i sluket på innebygd badekar.Er ikke sluket stengt inn under hele greia da?

man må sikkert kunne komme til sluket. Men sånn innimellom kan du helle litt klor, og la det stå 10-30 min. Står på flasken. Hjelper.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Løs opp plumboen i vann før du heller den nedi sluket. Så sterk oppløsning som mulig.

Putt plumbo i vann, ikke omvendt, da det ellers blir svært varmt. Det er grunnen til at du ikke skal helle det tørre pulveret nedi plastrør. Husk at den oppløste plumboen er svært etsende, ta på vernebriller før du jobber med den. Får du det på huden svir det som fy, får du det minset lilli sprut i øyet kan du bli varig skadet.

Om den er varm når du heller den i, er bare bra. La det stå en halv time før du skyller med kokende vann.

Kaustisk soda er like bra og samme gjelder for den.

man må sikkert kunne komme til sluket. Men sånn innimellom kan du helle litt klor, og la det stå 10-30 min. Står på flasken. Hjelper.

I borettslaget mitt anbefales vi å kjøpe en miljøvennlig avløpsåner og bruke den, de vil helst ikke at vi skal bruke plumbo og slikt.

Jo, det vet ikke jeg heller, ville bare uttale meg om Plumbo-delen. Mne det går nok an, du er ikke den eneste som får hår i sluket.. Til og med de med innebygd badekar får det....vil jeg tro...

Hvis plastrørene ikke er veldig gamle, tåler de Plumbo. Moderne plastrør er varmebestandige.

Jeg bruker alltid Plumbo rett i plastrørene hjemme hos meg og det har aldri skjedd noen skade.

Hvis du er usikker, så kjøp flytende avløpsåpner. det får du på en rørlegger/jernvarebutikk og den er mer skånsom mot rørene enn Plumbo i pulverform.

IKKE gi deg til å blande ut Plumbo og vann på forhånd. Det kan være svært farlig.

Ulv I Faarikaal

Hvis plastrørene ikke er veldig gamle, tåler de Plumbo. Moderne plastrør er varmebestandige.

Jeg bruker alltid Plumbo rett i plastrørene hjemme hos meg og det har aldri skjedd noen skade.

Det er pakningene i rørskjøter og særlig vinkler som ryker, de er neoprengummi og tåler ikke kokvarm lut. Men ikke sikkert luten får kontakt med pakningene dah.

Ulv I Faarikaal

I borettslaget mitt anbefales vi å kjøpe en miljøvennlig avløpsåner og bruke den, de vil helst ikke at vi skal bruke plumbo og slikt.

Kokende vann med mye Zalo er faktisk også ganske effektivt. Men den løser ikke opp hår, det gjør Plumbo og k soda.

Annonse

Det er pakningene i rørskjøter og særlig vinkler som ryker, de er neoprengummi og tåler ikke kokvarm lut. Men ikke sikkert luten får kontakt med pakningene dah.

Jaha.

Derfor det plutselig begynte å dryppe vann fra taket på kjøkkenet vårt da vi tappa ut vatnet frå badekaret i etasjen over, da...

Veldig gøy.

Ulv I Faarikaal

Jaha.

Derfor det plutselig begynte å dryppe vann fra taket på kjøkkenet vårt da vi tappa ut vatnet frå badekaret i etasjen over, da...

Veldig gøy.

Uffda. Er pakningene spist opp av lut må rørene skiftes. Det nytter ikke med lim eller tape.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...