Grip Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 En artikkel i Aftenposten viser hvordan mange som kaller seg intellektuelle misforstår den islamske verden, forskjønner og bagatelliserer dens totalitære og fanatiske egenskaper. http://www.aftenposten.no/kul_und/article.jhtml?articleID=734785 Vel verdt å lese. Vi har jo et par, tre gode eksempler på de sneversynte naivister her på dol også. 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Ser frem til å lese de nevnte sneversynte naivisters evt. kommentarer til denne artikkelen ;-) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Det var interessant. Jeg har i det siste fått høre noen muslimers og jøders mening om hijaben og hva den vekker av følelser. Litt overraskende hvor mye avsky den vekker som symbol hos muslimer og at jøder finner den ganske skremmende. Jødene ser på det som førkrigs Tysklands gjenoppstand og Irans onde prester. Muslimer ser på den som et symbol på den destruktive og onde delen av islam som de ikke vil bli identifisert med. Rart også å høre svært oppegående innfødte norske mennesker bare betrakte den som et hodeplagg uten noen symbolverdi, og se dem bli sinte fordi noen kan antyde at den betyr noe som helst. 0 Siter
Goliath Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Meget interessant - ikke minst den siste del av artikkelen. Så får vi se hvem, om noen her, som kan bringe frem saklige argumenter for hvorfor og om hva Tvedt tar feil. Selv fant jeg intet å utsi på verken innhold eller "stil" :-) 0 Siter
Sør Skrevet 19. februar 2004 Skrevet 19. februar 2004 Jeg hadde akkurat tenkt å starte en tråd basert på denne artikkelen, fordi den illustrerer din fundamentalisme og manglende forståelse på en utmerket måte. Dog er analysen i artikkelen veldig mangelfull, fordi den kun ser på "fundamentalister" som om de eksisterer i et vakum, istedet for å analysere hvorfor du og disse tullingene får støtte i samfunnet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.