Gå til innhold

er det viktig for deg å få tak i øl til enhver tid??

Anbefalte innlegg

Har vi ikke andre ting å diskutere og bruke sider på enn debatten om øl i butikken mot ølutsalg? er det så jævlig viktig å få tak i øl til enhver tid?? I den store sammenhengen er øl en ganske uvesentlig ting i de flestes liv, eller??

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Det er prinsippet om frihet, og formyndertendenser hos en ørliten gruppe politikere og religiøse fanatikere.

De bruker de 5-10% av oss som er misbrukere til å begrense friheten for de andre 95%. I Oslo er 16-18000 mennesker på byen i helga og 10 av de blir skadet. Dette skal da få følger for de 17.990 andre som bare har det hyggelig?

De lager elendighetssenarier som ikke slår til og svartmaler alt, i tillegg nekter de å akseptere fakta at 50% av alkoholen omsettes ulovlig og holder organisert kriminalitet i live. De vil ha dokumentasjon for hvor mye som smugles, og det finnes ikke. (Når begynte smuglere å sende regnskapene sine til Brønnøysund?)

De skryter av at tollvesenet har beslaglagt 100.000 liter sprit på et år, Det er ca 0,25% av det som smugles. Men ingen greier dokumentere det, kun statistikere kan regne det ut fra undersøkelser. KrF nekter å godta noe som ikke kan telles med egne øyne.

Annonse

Jeg drikker ikke øl så for meg er det et fett, men jeg er gjerne med og kjemper "på barrikadene" rett og slett på grunn av prinsippene om frie valg og bestemme selv til hvilket måltid på hvilken dag man ønsker å ta en pils.

Det er en liten ting sett i perspektiv av hele universet. Men universet (og verden vi lever i, inkludert livet) er bygd opp av mange små ting.

".........................."

ja, men alle små ting er ikke like viktige, og det er der jeg synest vi stadig vekk bommer når vi ser hvor fokuset er henne.

Det er prinsippet om frihet, og formyndertendenser hos en ørliten gruppe politikere og religiøse fanatikere.

De bruker de 5-10% av oss som er misbrukere til å begrense friheten for de andre 95%. I Oslo er 16-18000 mennesker på byen i helga og 10 av de blir skadet. Dette skal da få følger for de 17.990 andre som bare har det hyggelig?

De lager elendighetssenarier som ikke slår til og svartmaler alt, i tillegg nekter de å akseptere fakta at 50% av alkoholen omsettes ulovlig og holder organisert kriminalitet i live. De vil ha dokumentasjon for hvor mye som smugles, og det finnes ikke. (Når begynte smuglere å sende regnskapene sine til Brønnøysund?)

De skryter av at tollvesenet har beslaglagt 100.000 liter sprit på et år, Det er ca 0,25% av det som smugles. Men ingen greier dokumentere det, kun statistikere kan regne det ut fra undersøkelser. KrF nekter å godta noe som ikke kan telles med egne øyne.

Uansett mener jeg at vi har viktigere ting å hisse oss opp over.

Ulv I Faarikaal

Uansett mener jeg at vi har viktigere ting å hisse oss opp over.

Blant annet, ja.

Men man kan ha mange ting på gang samtidig.

KrF syns at kampen mot alkohol er viktigere enn kampen mot kriminalitet. De syns abortkampen er viktigere enn helseproblemene vi har. I det hele tatt er de fundamentalister.

Annonse

Det er viktig for meg at ikke noen skal sitte og bestemme når _jeg_ skal kjøpe øl.

Hvis jeg vil kjøpe øl klokka 20.30., så syns jeg det bør være greit. Øl er øl uansett, og jeg syns det er veldig underlig at det skal være så mye verre å kjøpe øl etter klokka åtte enn før.

Forøvrig syns jeg også det er tåpelig at man ikke kan kjøpe alkohol på valgdagen.

Det er viktig for meg at ikke noen skal sitte og bestemme når _jeg_ skal kjøpe øl.

Hvis jeg vil kjøpe øl klokka 20.30., så syns jeg det bør være greit. Øl er øl uansett, og jeg syns det er veldig underlig at det skal være så mye verre å kjøpe øl etter klokka åtte enn før.

Forøvrig syns jeg også det er tåpelig at man ikke kan kjøpe alkohol på valgdagen.

Det er jo helt teit. Er man redd for at noen skal stemme feil parti i fylla *LOL*

Blant annet, ja.

Men man kan ha mange ting på gang samtidig.

KrF syns at kampen mot alkohol er viktigere enn kampen mot kriminalitet. De syns abortkampen er viktigere enn helseproblemene vi har. I det hele tatt er de fundamentalister.

Det er vel ingen andre regjeringer som har fått ned alkoholavgiftene så mye som den vi har nå, så da her de bommet på den....

Jeg mener bare at vi har så mye annet å ta tak i.

Man går ikke ut å "kjøper seg ny sofa, når en er tom for brød og melk" liksom.... Prioriteringer av hva som er viktig, det etterlyser jeg. Vel er det viktig å få lov å bestemme over egne liv og ha muligheter til å velge når en vil ditt eller datt, men i forhold til skikkelig eldreomsorg og tilbud til de vanskeligstilte småbarnsfamiliene så er det bare peanuts, og ikke noe å nevne en gang. Mener nå jeg da...

(Og jeg er ikke Krf'er, hvis noen lurte.)

Det er vel ingen andre regjeringer som har fått ned alkoholavgiftene så mye som den vi har nå, så da her de bommet på den....

Jeg mener bare at vi har så mye annet å ta tak i.

Man går ikke ut å "kjøper seg ny sofa, når en er tom for brød og melk" liksom.... Prioriteringer av hva som er viktig, det etterlyser jeg. Vel er det viktig å få lov å bestemme over egne liv og ha muligheter til å velge når en vil ditt eller datt, men i forhold til skikkelig eldreomsorg og tilbud til de vanskeligstilte småbarnsfamiliene så er det bare peanuts, og ikke noe å nevne en gang. Mener nå jeg da...

(Og jeg er ikke Krf'er, hvis noen lurte.)

"i forhold til skikkelig eldreomsorg og tilbud til de vanskeligstilte småbarnsfamiliene så er det bare peanuts, og ikke noe å nevne en gang"

Men dette koster penger. Det koster vel ikke penger å la være å stenge ølsalget klokka åtte?

(Correct me if I'm wrong...)

Og da er dette forskjellige saker. Det du nevner her er ting en ønsker at en bruker så og så mye penger på, mens ølsalgbestemmelsene er forsøk på å overstyre og bestemme hva menigmann bør gjøre.

Ja, men er det viktigere enn at barnefamilier som lever på fattigdomsgrensa får hjelp, og at bestemor olga får dusje og tisse i annet enn bleia??

jeg liker heller ikke at andre skal bestemme over meg og mitt liv, men noe finner jeg meg i uten å skru opp temperaturen fordet jeg ser at det finnest så mye som er mye viktigere enn den friheten der.

Argumentsjonen på den andre siden synest jeg heller ikke holder mål,..kanskje politikerene innser at de å servere øl i valglokalene etterhvert, hvis de vil ha opp deltakelsen??

neida, jeg ser bare hvordan det har tatt av lokalt her jeg bor, og jeg ser jo at det er greitt med øl i butikk og øl til enhver tid. men ikke til enhver pris og ikke på bekostning av andre, for meg, viktigere saker som politikerene burde brukt tiden sin på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...