Gå til innhold

er det viktig for deg å få tak i øl til enhver tid??

Anbefalte innlegg

"i forhold til skikkelig eldreomsorg og tilbud til de vanskeligstilte småbarnsfamiliene så er det bare peanuts, og ikke noe å nevne en gang"

Men dette koster penger. Det koster vel ikke penger å la være å stenge ølsalget klokka åtte?

(Correct me if I'm wrong...)

Og da er dette forskjellige saker. Det du nevner her er ting en ønsker at en bruker så og så mye penger på, mens ølsalgbestemmelsene er forsøk på å overstyre og bestemme hva menigmann bør gjøre.

Jeg tenker litt på fokuset jeg da, arbeidsmengden og engasjementet som kommer frem i denne dabatten. Folk tar helt av her jeg kommer fra når det er snakk om øl i butikk, Lidl og åpningstider. det er side opp og side ned ilokalavisene. er det bare fordet det rokker ved dem selv og deres egen hverdag? Litt egoistisk synest jeg kanskje? vet ikke helt. har liksom aldri sett på det somnoeproblem at vi har ølutsalg her og at det stenger kl. 1400 på en lørdag.

Fortsetter under...

ja, men alle små ting er ikke like viktige, og det er der jeg synest vi stadig vekk bommer når vi ser hvor fokuset er henne.

Hvilke små ting som er viktige er jo individuellt, da. Øl er for meg like viktig som (f.eks) røyk for deg :-) Men jeg kan jo ikke påstå at du har feil fokus når du klager på røykeloven.

"....................."

Hvilke små ting som er viktige er jo individuellt, da. Øl er for meg like viktig som (f.eks) røyk for deg :-) Men jeg kan jo ikke påstå at du har feil fokus når du klager på røykeloven.

"....................."

Skjønner at det bare var et eksempel fra din side og er redd for å bli kalt flisespikker nå; men jeg røyker ikke lenger og ville ikke engasjere meg sånn i den saken hvis jeg var det. mener at hvis jeg mener andre burde fokusere annerledes så gjør jeg det selv også. jeg lever ikke som dobbeltmoralist...Gjør så godt jeg kan å leve slik jeg skulle ønske andre også gjorde det.

Skjønner at det bare var et eksempel fra din side og er redd for å bli kalt flisespikker nå; men jeg røyker ikke lenger og ville ikke engasjere meg sånn i den saken hvis jeg var det. mener at hvis jeg mener andre burde fokusere annerledes så gjør jeg det selv også. jeg lever ikke som dobbeltmoralist...Gjør så godt jeg kan å leve slik jeg skulle ønske andre også gjorde det.

Personlig er jeg ikke politisk engasjert i det hele tatt. Men jeg kan likevel ikke la være å riste på hodet av disse, i bunn og grunn, meningsløse lovene.

"..........................."

Personlig er jeg ikke politisk engasjert i det hele tatt. Men jeg kan likevel ikke la være å riste på hodet av disse, i bunn og grunn, meningsløse lovene.

"..........................."

Nei, det er greitt...rist i vei. ( husk å feste skruene først..)

Annonse

Neida, viktig til enhver tid er det ikke.

Foresten så kjøper jeg aldri øl jeg da.

Men...var med søstra mi og handlet en gang, og vi tok hver vår rusbrus til kos på kvelden.

Så tok de dem fra oss i kassa forde klokka var passer 5 MIN over alkotid !

Ingen krise for jeg er ikke alkoholist eller no jeg...men jeg følte meg ille med at jeg som voksen som står på og betaler skatt og greier ikke kunne få lov å ta med en rusbrus en fredag efta.

Jeg kaller det overformynderi jeg da.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...