Gå til innhold

FU: Hva har dolerne på veggene hjemme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I stua har vi litt dyr og litt vanlig kunst + en kinesisk rull med bilde av en drage.

Over skrivebordet mitt har jeg diplomene mine.

På soverommet kart over Discworld og Ankh-Morpork. :-)

På kjøkkenet har jeg noen urteguider og en tavle til beskjeder og slikt.

I gangen en ny kinesisk rull med bilde av en tiger.

Annonse

Er det dyr kunst?: Har et trykk av en større norsk kunstner, regner med at det har en femsifret verdi. Ellers grafikk av mindre kjente, samt et maleri og barnekunst av ikke-fullt-så-kjente-men-hyggelige.

Plakater fra ikea i rammer?: Gud forby.

Familiebilder for det meste?: Bilder av ungene.

Tepper?: Tepper på veggene? Nei, men vi har etpar på gulvene.

Lys?: Stearinlys, mener du? Nei.

Lamper?: Nei.

Litt Ikea, litt "ekte" kunst, et par bilder av ungene.. - Og det er det, tenker jeg! Vi har ikke vært så flinke å henge opp ting på veggene, - bor her bare midlertidig (på andre året nå... )

Har et par vegg-lysholdere (til levende lys), - men de ligger på loftet, av en eller annen grunn.

Hm... Fikk lyst å hente dem nå!

Er det dyr kunst?: Har et trykk av en større norsk kunstner, regner med at det har en femsifret verdi. Ellers grafikk av mindre kjente, samt et maleri og barnekunst av ikke-fullt-så-kjente-men-hyggelige.

Plakater fra ikea i rammer?: Gud forby.

Familiebilder for det meste?: Bilder av ungene.

Tepper?: Tepper på veggene? Nei, men vi har etpar på gulvene.

Lys?: Stearinlys, mener du? Nei.

Lamper?: Nei.

"Plakater fra ikea i rammer?: Gud forby."

Da må du ikke finne på å komme på besøk til meg - jeg har et stort drog av en innrammet Ikea på veggen over sofaen ;)

Gikk det kaldt nedover ryggen din nå?

I stua har vi litt dyr og litt vanlig kunst + en kinesisk rull med bilde av en drage.

Over skrivebordet mitt har jeg diplomene mine.

På soverommet kart over Discworld og Ankh-Morpork. :-)

På kjøkkenet har jeg noen urteguider og en tavle til beskjeder og slikt.

I gangen en ny kinesisk rull med bilde av en tiger.

Ja, og så har vi litt lamper på veggene. Familiebilder på veggene liker jeg overhodet ikke, men kanskje jeg forandrer mening. Skjønt mine egne foreldre har aldri hatt et eneste bilde av oss barna stående rundt i huset, annet en en portrett-tegning av hver av oss. Så det er kanskje der jeg har det fra? Liker bare ikke slike bilder overalt, man ser da barna sine hver dag uansett.

Har et stygt "kunstverk", av en litt lokalkjent amatør. Har en innrammet skrik-plakat kjøpt på Europris. Og 3 barnebilder.

Også 2 lamper over sofaen.

Jo, også har jeg 3 andre tegninger, de er egentlig kjempefine, men de er billige og masseproduseres. De er avlange svarte med hvite blyant-tegninger av nakne mennesker.

Jeg har et par Tove Krogh Nilsen bilder. Et arvemaleri fra en kjent kunstmaler. litt billig bilder fra Bohus og noen lysestaker. i tillegg har jeg et veggteppe som min mor fikk til konfirmasjonen sin. Samt et gammelt veggskap som jeg har fikset opp etter min oldefar, og et gammelt skap som jeg fikk kjøpt hos antikvar. Og så henger det selvsagt bilder av smårakkerene mine der.

Vi har generelt lite på veggene. Etter at vi flyttet, har vi satset på minimalistisk stil - åpne, lyse og avslappende rom uten masse dill og bilder overalt. :)

Er det dyr kunst? -vi har noen kunstbilder, men de er ikke veldig dyre.

Plakater fra ikea i rammer? - Ja! De er tøffe! Har et i stua med sånn dybdeeffekt som gjør at en får inntrykk av at veggen ikke avslutter rommet, men at det fortsetter. Selvfølgelig med et strand/havmotiv.

Har også et Ikeabilde på et av badene, det ble prikken over i'en der!

Familiebilder for det meste? - Nei, veldig lite. Har et av Ingrid i stua, ellers har vi en rad med noen familiebilder i kjellerstua - hengt litt tøft opp. Bilder kan faktisk være fine å se på i album, også.

Tepper? Har noen, under spisebord og stuebord, og et par småtepper på soverommet. Ellers store gulvflater.

Lys? - Stearinlys, mener du? Nei, gitt, det har vi lite av. Pleier å tenne noen små telys når vi har gjester o.l., men ikke masse sånne lange stearinlys i staker. Det blir så dillete.

Lamper? Ja, det har vi. Der det passer inn, for å framheve rommet, og/eller noe på veggen. Dessuten til leselys. Jeg får noia av for mørke rom, så jeg bruker dimmeren nokså hardt; altså kjører lys på nesten full styrke.

Annonse

Vi har faktisk et maleri av Jens Bjørneboe (ja, jeg vet at han egentlig var forfatter, men han malte på si). Dette fikk bestefaren til mannen min i delbetaling for en peis han lagde til Bjørneboe (mannen hadde lite kæsj, må vite).

Så har vi tre nummererte trykk.

Familiebildene (og da mener jeg masse småbilder av ungene + et lite anegalleri) har vi i gangen.

Gjest Pricilla

Jeg har håndlagde afrikanske masker, bilder malt på treplater (malt av kunstner av grunerløkka), og et aferikanske instrument lagd av halv kokosnøtt...

Så har vi et maleri på lerret..

Det meste går i beige/brune toner... Vi har mørke møbler i indisk tre..

Gjest Pricilla

Jeg har håndlagde afrikanske masker, bilder malt på treplater (malt av kunstner av grunerløkka), og et aferikanske instrument lagd av halv kokosnøtt...

Så har vi et maleri på lerret..

Det meste går i beige/brune toner... Vi har mørke møbler i indisk tre..

i kopi så klart... : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...