Gå til innhold

Alternativ behandling ved spiseforstyrrelser!

Anbefalte innlegg

solsikkeprinsessa

Kjære medmennesker uti den store verden:)

Er ei jente på 18 år som for tiden er innlagt på åpen avdeling på psykiatrisk sykehus. Diagnose anorexi. Er motivert og klar for å komme ut av dette, og innleggelsen har bare vært til det gode. Endelig noen som har tatt meg i mot, og hjelper meg i en stor kamp på vei tilbake. Gleder meg til å være normalvektig, ei vanlig jente. Mitt innlegg gjelder alternativ behandling ved spiseforstyrrelser. Jeg har hørt at det etter nyttår 2004 er blitt vedtatt at alternativ behandling godtas som legebehandling ved psykiske lidelser. Og jeg lurer derfor på om noen vet hvilke former for alternativ behandling som faller innenfor dette feltet!? Jeg vet jeg kan få støtte til f.eks. psykomotorisk fysioterapi ved utskrivelse. Kan jeg også få støtte til fotsonebehandling, akkupunktur, homeopati etc? Ingen rådvigere kan svare meg! Setter forferdelig stor pris på svar....

Hilsen en blivende frisk jente

Fortsetter under...

Kjære blivende frisk jente!

Jeg ville bare ønske deg lykke til på veien til å bli frisk. Jeg kjenner ikke til noen spesiell alternativ behandling, men vet at man kan få kjøpt noe som heter eye q i helsekost butikker. Det inneholder fiskeolje og nattlysolje og har hatt positiv virkning ved bl.a spiseforstyrrelser.

Du får nok dessverre ikke støtte til behandling med alternativ medisin som fotsone, akupuhktur eller homeopati. Men det er absolut verdt å prøve - tenker mest på akupunktur og/eller homeopati. Vet ikke om fotsoneterapi er så bra til behandling av anorexi.

Uansett ønsker jeg deg lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...