Gå til innhold

Male på do, men hva?

Anbefalte innlegg

Har 2,5 l eggehvitt, nesten 1 liter blått og nesten en liter lilla og muligens noen dråper rødrosa. Rommet er bittelite og uten vinduer, typisk blokkdo. Jeg har lyst til å gjøre noe sprøtt og morsomt - kom igjen DOlere - gi meg tips!

Gulvet ser ut som et kryssord forøvrig. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137268-male-p%C3%A5-do-men-hva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blått på badet er jo veldig fint da. Men jo mørkere farge, jo mindre ser badet ut... tror ikke jeg ville malt mønsker eller sånt iallfall. Egentlig ville jeg foreslått hvitt, og så spritet opp med fargerikt dusjforheng, noen fliser, tannbørsteholder, såpekopp, slike ting...

Jeg ville brukt eggehvitt. Og så sette inn litt farger på håndklær osv. Da kan du også forandre letter om du vil ha en annen farge etter en stund.

Lite blir bare mindre om du bruker sterke farger, men det vet du jo. :)

Den ene doen hos oss nå, er _liten_. En sånn typisk gjestedo, med akkurat plass til å snu seg rundt. Her er veggene nestenhvite, men jeg har satt inn detaljer som doring i tre, speil i tre, og så håndkle i hvitt med noen røde striper. Lyst, hvitt tre sammen med litt rødt som frisker opp, utgjorde _den_ forskjellen! Det ble kjempestilig, og løftet opp den lille doen som jeg ikke hadde trodd var mulig.

Blått på badet er jo veldig fint da. Men jo mørkere farge, jo mindre ser badet ut... tror ikke jeg ville malt mønsker eller sånt iallfall. Egentlig ville jeg foreslått hvitt, og så spritet opp med fargerikt dusjforheng, noen fliser, tannbørsteholder, såpekopp, slike ting...

Neinei, badet er gult og hvitt - her er det doet der snakk om. Det er to forskjellige rom serru! :o)

Annonse

Jeg ville brukt eggehvitt. Og så sette inn litt farger på håndklær osv. Da kan du også forandre letter om du vil ha en annen farge etter en stund.

Lite blir bare mindre om du bruker sterke farger, men det vet du jo. :)

Den ene doen hos oss nå, er _liten_. En sånn typisk gjestedo, med akkurat plass til å snu seg rundt. Her er veggene nestenhvite, men jeg har satt inn detaljer som doring i tre, speil i tre, og så håndkle i hvitt med noen røde striper. Lyst, hvitt tre sammen med litt rødt som frisker opp, utgjorde _den_ forskjellen! Det ble kjempestilig, og løftet opp den lille doen som jeg ikke hadde trodd var mulig.

Det er ikke vask på do så det er ikke annet der inne enn en liten skuffehylle, raskbøtte og dorullholderen. Det er ikke plass til annet heller! :o)

Gjest halogen

Sprøtt og morsomt blir sjelden mer enn... sprøtt og morsomt. :-) Pent blir det neppe!

Jeg ville malt hele rommet i en farge, helst den eggehvite. Hvis det er naturlig i forbindelse med utformingen av rommet, ville jeg vurdert å malt f.eks. noen sjablongmønstre, en stripe eller noe sånt i en annen farge, f.eks. oppe ved taket, rundt døra, horisontalt et stykke opp på veggen. Ikke for mye, da ser det fort ut som et maleskrin når rommet er så lite. :-)

Behold veggen eggefarget, lag passe store firkanter på veggene med de andre fargene og lag morsomme bilder av Feks. Larsons gale verden, nemi elle hva du liker...

Sørge for å kunne bytte desse ut.

Slipper iallefall å kjede deg en dag du har en litt ustabil mage:)

Annonse

Hva med eggehvit som grunnfarge. Mal hender og føtter, blå, lilla og rosa?

Blir dette for sprøtt. Kan det vær kult med bare føtter som går over rommet. Det vil i hvertfall være en morsom jobb.

Inviter til fest. La alle gjestene sette sin signatur?

Mine ideer ligger i navnet!!!

Gjest forever young

La ungene utfolde seg, det er sprøtt, det :)

Eller mal bakveggen lilla, sideveggene eggehvite.

Eller mal lilla ca opp til en meters høyde, og eggehvitt resten av veggene.

har man unger, er det greit at fargen bak do er lys. Så ser man det som må vaskes. (Iallfall hvis man har guttebarn, store som små)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...