Gå til innhold

En utrolig statistikk - om feilslått asylpolitikk

Anbefalte innlegg

Vi har jo hørt om asylsøkere som er kriminelle, men "de" har forsøkt å bortforklare dette gjennom ren desinformasjon.

Verst er UDI-sjef Trygve Nordby som hevder at "1 prosent av til sammen 16 000 asylsøkere i norske asylmottak hadde begått eller var mistenkt for kriminelle handlinger."

Siden omtales han bare som 1-prosent-Nordby". Alle vet at han lyver så det renner av han.

Stundom dukker det opp små glimt fra virkeligheten. Det blir ikke slått opp i media i særlig grad, fordi det rokker ved et etablert bilde, skapt av asylhorer i media og vanlige naivister.

De som følger litt med, finner likevel noen gullkorn, slik som denne;

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3510537.html

"11 prosent av de personene som i januar ble lagt inn i fingeravtrykksregisteret (kriminalregisteret), var allerede registrert i det såkalte utlendingsregisteret, som inneholder fingeravtrykkene til personer som søker asyl i Norge. "

Les det to ganger. Vi visste det var ille, men at det har komme så alldeles ut av kontroll, var de færreste klar over.

Fortsetter under...

Jo dette er vi da klar over, men det er rasisme å si det høyt.

Om personer med utenlandsk opprinnelse derimot sier noe lignende om oss norske, hvite nordmenn, da er det ikke rasisme.

De kan si så mye stygt, banke opp og voldta så mange oss de vil uten noen særlige reaksjoner(det følesiallefall sånn).

De kan også banke opp, drepe og voldta sine egne kvinner uten særlige reaksjoner.Hvor langt skal dette gå da?

Du er litt på hugget nå, skjønner jeg!

Synd det er så mye kriminalitet som følger "enkelte" asylsøkere. Men hvis det er eneste måte å overleve på i et samfunn, ville vel mange av oss også vært på kanten. Det er ganske forståelig, selv om det ikke er akseptabelt, at dette følger dem over grenser.

Dette bør imidlertid ikke komme i veien for dem som virkelig trenger hjelp!!

Jeg er enig i at det er et problem at asylsøkere som gruppe er mer kriminelle enn andre. Men hvordan mener du man skal løse dette problemet? Hvordan skal man effektivt kunne skille mellom legitime asylsøkere og de som primært er her for å utnytte systemet (i tillegg fins det selvsagt asylsøkere som har gode grunner til å få asyl og som også er kriminelle, det underkjenner jeg ikke)? Jeg går ut fra du ikke mener vi skal stenge grensene helt, mure oss inne og nekte å hjelpe noen som helst pga. dette?

Jo dette er vi da klar over, men det er rasisme å si det høyt.

Om personer med utenlandsk opprinnelse derimot sier noe lignende om oss norske, hvite nordmenn, da er det ikke rasisme.

De kan si så mye stygt, banke opp og voldta så mange oss de vil uten noen særlige reaksjoner(det følesiallefall sånn).

De kan også banke opp, drepe og voldta sine egne kvinner uten særlige reaksjoner.Hvor langt skal dette gå da?

Det er synd du skriver DE.Alle er da ikke sånn. Asylsøkere kan komme fra forskjellige land, tilhøre forskjellige religioner, og være like forskjellig som deg og meg.

Det er klart at det som en ikke kjenner, kan virke skremmende. Men det vil da mange av dem som kommer til Norge også føle.

Jeg skal være enig i at kvinnesynet i enkelte land, er noe ekstremt. Men en skal faktisk ikke så langt tilbake i tid i Norge, før det var ganske like tilstander her.

En finner faktisk likhetstrekk til kvinnesynet, innen for "vår" religion også.

Selv har jeg overraskende positive opplevelser av asylsøkere. Min bror derimot ble overfalt av tre i Oslo, og har ikke samme ståsted som meg.

Det kommer vel litt av på egene erfaringer, og hvordan en velger å toke den informasjonen en mottar.

Annonse

Det er synd du skriver DE.Alle er da ikke sånn. Asylsøkere kan komme fra forskjellige land, tilhøre forskjellige religioner, og være like forskjellig som deg og meg.

Det er klart at det som en ikke kjenner, kan virke skremmende. Men det vil da mange av dem som kommer til Norge også føle.

Jeg skal være enig i at kvinnesynet i enkelte land, er noe ekstremt. Men en skal faktisk ikke så langt tilbake i tid i Norge, før det var ganske like tilstander her.

En finner faktisk likhetstrekk til kvinnesynet, innen for "vår" religion også.

Selv har jeg overraskende positive opplevelser av asylsøkere. Min bror derimot ble overfalt av tre i Oslo, og har ikke samme ståsted som meg.

Det kommer vel litt av på egene erfaringer, og hvordan en velger å toke den informasjonen en mottar.

Desverre virker det som om personer med utenlandsk opprinnelse har et helt annet syn på menneskeverdet enn oss helnorske.

Det koster dem ingenting å plaffe ned ett menneske.Jeg synes det er skremmende, samme hva årsaken er.

Ser vi reportasjer fra fattige land med død og elendighet, så virker det som slikt er så dagligdags at de ikke reagerer så hardt som oss på at nære familiemedlemmer er drept/døde.

Kansje all elendigheten de opplever gjør at grensene flyttes, slik at de blir harde og følelseskalde og derfor farlige drapsmaskiner når de først kommer hit til Norge?

Hva da med det psykologiske hjelpapparatet som er så svakt at det ikke har muligheter til å hjelpe alle disse?bør vi derfor begrense inntaket?

Og hva med de med utenlandsk opprinnelse, som er født og oppvokst her i Norge, hva er det som gjør at de blir kriminelle?Samler vi for mange forskjellige kulturer i Oslo?

Si meg - tenker du før du bæsjer på leggen, Grip? Det du presenterer er så dumt at det er pinlig. Dette er fortsettelsen:

"- Alle asylsøkere er registrert i et fingertrykkregistrer, det er ikke alle nordmenn. Sjansen til at en asylsøker blir tatt når han gjør et lovbrudd, og legger igjen et fingeravtrykk, er derfor hundre prosent. Dette er ikke tilfelle for uregistrerte nordmenn, sier Tjessem."

Kilde:

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3512700.html

Fillern. nå hadde jeg skrevet det lange innlegget til deg, så klarte jeg å slette hele greia.

Vel, er enig i at Norge bør ha mulighet til å tilby den hjelp som trenges innen for psykriatrien til dem som kommer inn til landet.

Det om at mennesker som kommer fra "tøffe" steder, ikke tar menneskeverdet på alvor, kan jo forklares med hvordan miljøet deres er.

Se på enkelte krigssituasjoner. Hvor mange blir ikke "hjernevasket" av å se mennesker bli voldtatt, drept og toturert.

Tror du vi hadde vært noe untak i en slik situasjon? Hadde vi sett søsken, foreldre og venner blitt steinet, toturert og drept, hadde ikke vi villet hevne oss? Hadde vi ikke bært på mye hat? Ville vi ikke drept, og sett på fiendene som lite verd?

Tror at de som er av utenlandsk opprinnelse, og som vokser opp i Norge, ikke blir kriminelle uten videre. Jeg tror det kommer an på hvordan de blir møtt av samfunnet, hvilket miljø de vokser opp i, med mer.

Tror nok at dere som bor i en storby, ser mer gjengmentalitet, kriminalitet hos mennesker med utenlandsk opprinnelse, enn vi som bor litt i ytterkantene. Kan hende at det er derfor jeg ikke opplever problemet som så stort.

Har selv bare positive erfaringer, nesten. Klart at det har blitt litt komunikasjonsproblemer mellom meg og noen gutter, da jeg ofte smiler og ser mennesker inn i øynene. Det har for noen blitt tolket som en invitt. Jeg bør kanskje se menneskene an, som jeg smiler til?

Men jeg synes utenlandske mennesker generellt sett, har mer folkeskikk enn oss nordboere. Barn som unge.

Si meg - tenker du før du bæsjer på leggen, Grip? Det du presenterer er så dumt at det er pinlig. Dette er fortsettelsen:

"- Alle asylsøkere er registrert i et fingertrykkregistrer, det er ikke alle nordmenn. Sjansen til at en asylsøker blir tatt når han gjør et lovbrudd, og legger igjen et fingeravtrykk, er derfor hundre prosent. Dette er ikke tilfelle for uregistrerte nordmenn, sier Tjessem."

Kilde:

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3512700.html

Du har nok misforstått noe.

Registeret er ganske nyopprettet. Folk som begår forbrytelser av et visst alvor, registreres her.

I januar ble ca 1100 personer registrert. Av disse var 11% asylsøkere.

Du kan dessverre ikke vri deg unna dette beklagelige faktum.

Du har nok misforstått noe.

Registeret er ganske nyopprettet. Folk som begår forbrytelser av et visst alvor, registreres her.

I januar ble ca 1100 personer registrert. Av disse var 11% asylsøkere.

Du kan dessverre ikke vri deg unna dette beklagelige faktum.

Hvorfor skulle noen engang forsøke å vri seg unna det "faktum"? Hva har det med noen andre enn akkurat de individene som ble tatt?

===

95% av voldelig kriminalitet utføres av menn. DU (Grip) "kan dessverre ikke vri deg unna dette beklagelige faktum."

Hvorfor skulle noen engang forsøke å vri seg unna det "faktum"? Hva har det med noen andre enn akkurat de individene som ble tatt?

===

95% av voldelig kriminalitet utføres av menn. DU (Grip) "kan dessverre ikke vri deg unna dette beklagelige faktum."

Disse tallene viser at vår innvandrings- og asylpolitikk er fullstendig uten mål og mening.

De som ikke gjør noe ulovlig, har selvsagt intet ansvar for andres kriminalitet.

Annonse

Disse tallene viser at vår innvandrings- og asylpolitikk er fullstendig uten mål og mening.

De som ikke gjør noe ulovlig, har selvsagt intet ansvar for andres kriminalitet.

Tja - vår kjønnspolitikk er åpenbart langt verre, siden 95% av all voldelig kriminalitet utføres av menn.

Behøver jeg parodiere deg mer, eller fatter du poenget?

Tja - vår kjønnspolitikk er åpenbart langt verre, siden 95% av all voldelig kriminalitet utføres av menn.

Behøver jeg parodiere deg mer, eller fatter du poenget?

Mens vi snakker om kjønn, det var et spørsmål om Bahrain, Qatar, 7-8 Emirater og Oman, og hvorfor det ikke finnes demokrati i disse landene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...