Gå til innhold

I barsel - høy crp og feber - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest aktiv bruker - anonym nå

Legger dette inn på flere fora, i håp om å få svar fra noen som aner noe om dette...

Ei jeg kjenner har nylig født, og hele svangerskapet forløp uten andre problemer enn bekkenløsning.

Fødselen dro litt ut i tid, men da vannet først ble tatt, kom ungen i løpet av en time. Morkaka derimot, ville ikke ut. Jordmødre presset og klemte og styrte på i over en time, før hun ble klargjort for operasjon. Samtidig kom en overlege til, og med bare noen få trykk fikk han ut morkaka. Operasjon ble unngått i siste sekund.

De var i starten litt i tvil om det var igjen noen rester der inne, men konkluderte med at det var det ikke.

Så begynte moroa... hun mistet 1 liter blod under fødselen, og blodprosenten var nede i 6. Hun unngikk blodoverføring fordi hun ikke hadde særlig lyst til det, og det heller ikke var veldig nødvendig. Isteden fikk hun jern intravenøst 4 ggr daglig.

Tre dager etter fødsel var hun på do, og da kom en "stor klump" på størrelse med et halvt eple ut, med "årer". For meg hørtes det ut som en del av morkaka, men jordmora som hun tilkalte mente det ikke var uvanlig. Presset hun hadde hatt nedover i underlivet forsvant da denne kom ut.

Hun fødte mandag, og reiste hjem som vanlig på fredag. Sju dager etter fødsel fikk hun feber, og måtte komme ned til føden for å få sjekket ut det der. Crp på 140. Innleggelse. 8 dager etter fødsel: stigende crp på 240.

Antibiotika blir gitt intravenøst i fire dager, før hun ble sendt hjem, så og si feberfri.

Ei natt hjemme...

Dagen etter var feberen oppe i 39,5 igjen. Dro på føden, og målte crp til 166.

Ny innleggelse mandag kveld klokka 2300. Antibiotika intravenøst - igjen.

Brystbetennelse denne gang, i tillegg til "noe" annet som holdt feberen oppe. Strevde lenge med å få melka i gang igjen, med pumping, massasje og mye varme. Ble veldig svimmel av å sitte i dusjen pga den lave blodprosenten.

Fikk reise hjem da melka var i gang igjen, og feberen var så og si borte. Dette var i går klokka 14.

I dag steg feberen IGJEN! Dro ned på føden etter klokka 14, med feber på 38,4 etter to Pinex. Før Pinex ble tatt, var den på 39,6.

I dag blir en ny type antibiotika gitt intravenøst, fordi hun begynte å få smerter i livmora...

På føden sier de rett ut at de ikke aner hva som er årsaken til dette. Innvendig UL er gjort, men ikke noe unormalt ble funnet.

Er det noen som har vært borti noe lignende?

Fortsetter under...

Ja nå var det nok mannen min dette da men...

Han ble svært syk en gang hadde veldig høy feber og ble innlagt på sykehus. Crp ble målt til over 200.Legene fant ikke noe galt og konkluderte det med __virus__ etter noen dager og sendte ham hjem.Han ble frisk etter hvert men vi vet ikke hva det var som feilte ham.

Gjest føler med henne

som å lese om meg selv etter min fødsel!

det endte da med at jeg etter 1 mnd med høy feber, skyhøy crp, +++, etter ul av livmora uten å finne noe, tilslutt fikk utskrapning. og joda, der var det masse rester igjen etter morkaka. og det på tross av at de tok utskarpning etter fødselen også, fordi den ikke ville komme ut!

garantert rester igjen ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...