Gå til innhold

Hva gjør du når du er sliten?

Anbefalte innlegg

Gjest tromsødame

hei,

Jeg er sliten. Helt utmattet faktisk. Årsak: en lang arbeidsrettsak, som jeg faktisk vant.

men jeg holder på å eksplodere i hodet, tankene gir meg ikke fred , jeg er så sliten av å holde hodet kaldt og konsentrere meg. på grensen til å bli deprimert.

Hva bør jeg gjøre for å ta vare på meg selv? jeg aner ikke faktisk, er bare så sliten.

Forøvrig sykemeldt.

noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137338-hva-gj%C3%B8r-du-n%C3%A5r-du-er-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også vært i rettsak

Kjære deg. Sover du godt om nettene? Er alt over nå, slik at du endelig kan slappe av?

Har vært gjennom rettsak selv, og vet hvor inni margen sliten man blir.Alt stopper opp, og man føler at uansett hvor mange sovepiller man tar, får man aldri sovet nok.Og bare det å gå tre skritt er noe man føler at man ikke orker.

Sett deg ned. Ta et bad.Få en massasje. Et glass melk med honning...( æsj)...en drink, bare for å roe ned. Les en lettlest bok.

Nå skal du ta vare på deg selv. Ikke tenke på noen andre.:-)

Gratulerer forresten..:-)

Gjest tromsødame

Kjære deg. Sover du godt om nettene? Er alt over nå, slik at du endelig kan slappe av?

Har vært gjennom rettsak selv, og vet hvor inni margen sliten man blir.Alt stopper opp, og man føler at uansett hvor mange sovepiller man tar, får man aldri sovet nok.Og bare det å gå tre skritt er noe man føler at man ikke orker.

Sett deg ned. Ta et bad.Få en massasje. Et glass melk med honning...( æsj)...en drink, bare for å roe ned. Les en lettlest bok.

Nå skal du ta vare på deg selv. Ikke tenke på noen andre.:-)

Gratulerer forresten..:-)

Oi, det var et utrolig godt og oppmuntrende svar. Så godt å vite at noen andre også har vært der jeg er i dag. Det er så tlft, og det gjør godt å lufte det litt. Bor alene, så ergo føler jeg meg også litt alene i blant.

Nei, jeg sover ikke. Tar x antall sovetabletter hver natt og får ikke helt den dype søvnen. Tankene er der hele tiden, mareritt, vonde minner...Samtidig vet jeg at jeg går mot bedre tider.

Er noek lurt å gjøre som du sier, koble helt ut. Det er bare så vanskelig å få kroppen til å i det hele tatt komme i hvile-status, om du skjønner..

Men takk for råd og takk for at du delte.

Oi, det var et utrolig godt og oppmuntrende svar. Så godt å vite at noen andre også har vært der jeg er i dag. Det er så tlft, og det gjør godt å lufte det litt. Bor alene, så ergo føler jeg meg også litt alene i blant.

Nei, jeg sover ikke. Tar x antall sovetabletter hver natt og får ikke helt den dype søvnen. Tankene er der hele tiden, mareritt, vonde minner...Samtidig vet jeg at jeg går mot bedre tider.

Er noek lurt å gjøre som du sier, koble helt ut. Det er bare så vanskelig å få kroppen til å i det hele tatt komme i hvile-status, om du skjønner..

Men takk for råd og takk for at du delte.

Kjære deg. Det vil ta tid før alt er over. Det tar tid før tankene kommer i et annet spor. Men når du klarte å komme deg gjennom den påkjenningen en rettsak er, for det er den, så vil du klare dette også.:-) Jeg satte meg til å gråte etter at jeg fikk vite vi vant. Jeg gråt og gråt, og det hjalp. Vær litt forsiktig med å ta de pillene, har du noe beroligende? Kan hjelpe det også. Be legen din om det neste gang du går. Det med disse sovepillene er at de som regel er innsovningstabeletter, og det er ikke alltid de virker. :-) Men prøv å slapp av. Haha, jeg vet at det er vanskelig..:-) Går fremdeles med store knuter i nakken. Men det går over. Du må prøve å tenke positivt..:-) Vet at det ikke er lett.

I morgen skal du ta en tur ut, kjøpe deg en bukett blomster, og feire gevinsten..:-)

Annonse

Gjest tromsødame

Kjære deg. Det vil ta tid før alt er over. Det tar tid før tankene kommer i et annet spor. Men når du klarte å komme deg gjennom den påkjenningen en rettsak er, for det er den, så vil du klare dette også.:-) Jeg satte meg til å gråte etter at jeg fikk vite vi vant. Jeg gråt og gråt, og det hjalp. Vær litt forsiktig med å ta de pillene, har du noe beroligende? Kan hjelpe det også. Be legen din om det neste gang du går. Det med disse sovepillene er at de som regel er innsovningstabeletter, og det er ikke alltid de virker. :-) Men prøv å slapp av. Haha, jeg vet at det er vanskelig..:-) Går fremdeles med store knuter i nakken. Men det går over. Du må prøve å tenke positivt..:-) Vet at det ikke er lett.

I morgen skal du ta en tur ut, kjøpe deg en bukett blomster, og feire gevinsten..:-)

Takk, du er skjønn. Det du skriver går jo rett til hjertet mitt, og du verden så godt at du deler det der. Gratulerer selv, godt å høre dere vant! :-) det er en seier, men det tar tid å la det synke inn og forstå at ting er over.

Jeg skal kjøpe blomster jeg, ig ja, skal være forsiktig med tanlettene, men er samtidig så avhengig av å få sove, vet du.

Takk igjen. :-)

Takk, du er skjønn. Det du skriver går jo rett til hjertet mitt, og du verden så godt at du deler det der. Gratulerer selv, godt å høre dere vant! :-) det er en seier, men det tar tid å la det synke inn og forstå at ting er over.

Jeg skal kjøpe blomster jeg, ig ja, skal være forsiktig med tanlettene, men er samtidig så avhengig av å få sove, vet du.

Takk igjen. :-)

Skjønner hva du mener.:-)

Bare stå på. Du vant,vet du. Betyr at du er tøff..:-)

Ikke gi opp, legg deg i badekaret, masse skum og olje, og NYT. For det trenger du.:-)

Og så tar du en liten drink for meg også..:-)

Skål for seieren..:-)

Gjest tromsødame

Skjønner hva du mener.:-)

Bare stå på. Du vant,vet du. Betyr at du er tøff..:-)

Ikke gi opp, legg deg i badekaret, masse skum og olje, og NYT. For det trenger du.:-)

Og så tar du en liten drink for meg også..:-)

Skål for seieren..:-)

:-) Det skal jeg! Takker!

God helg!

Tren det er bra for kroppen og psyken. F.eks gå tur en til to timer hver dag i dagslys. Kjøp deg en avslappningscd, det er utrolig bra. http://www.yogaskolen.org/norsk/butikk/index.html

Jeg har den tre avspenningsteknikker og jeg sovner gjerne som en stein mens jeg hører dem, men jeg blir så avslappet at jeg får energi etterpå.

Ellers er det utrolig mye selskap i hund eller annet dyr, kunne du tenkt deg å prøve det ?

Annen måte å få avslappning og få myket opp kroppen på kan jo være å gå til massasje.

Alt dette fungerer sikkert mye bedre enn sovepiller, som fort kan bli en vond sirkel.

Lykke til : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...