Gå til innhold

Har ikke peiling på dette, men....

Anbefalte innlegg

Gjest visille

Pga. psyken orker jeg kun å jobbe 50 % stilling. Nå må jeg flytter hjemmefra og ser at jeg kommer til å slite litt økonomisk. Tjener ca 6000 i måneden. Jeg kan jo overleve på dette så vidt, men kom putselig på at det kanskje er mulig å søke om noe støtte av noe slag siden jeg er psykisk syk.

Har ikke peiling på dette. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137364-har-ikke-peiling-p%C3%A5-dette-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare en

Snakk med trygdekontoret. Hvis dette er en langvarig, kronisk lidelse burde det kvalifisere for 50% uføretrygd.

For å få uføretrygd må man igjennom attføring først. Det er bare i unntakstilfeller at man får uføretrygd uten å ha vært igjennom attføring først.

Ja, ok.

Greit å vite :o)

Det står ikke noe om hvor gammel du er eller hvor lenge du har vært syk om du har behandling eller lignende.

Tror det er slik at hvis man er syk over ett år og eldere enn 18 og går i behandling så kan man søke rehabiliteringspenger på trygdekontoret. Snakk med ditt trygdekontor. De hjelper deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...