Gå til innhold

Hunder som går løs!

Anbefalte innlegg

Jeg bor på landet og her er det flere som har hunder. Jeg er glad i dyr, men er forbanna på de dumme eierne som lar hundene springe løs hele tiden. Er ikke dette forbudt? Den ene gården ligger et godt stykke fra huset våres (ca 300meter) men bikkja er til stadighet her rundt huset våres. Dette er en sånn typisk vaktbikkje som kommer gneldrene imot deg utenfor eiendommen sin om du går på besøk til en annen nabo feks. En annen hundeeier går ALDRI tur med hunden, istendefor så slipper de den løs på dagen og kvelden så den kan springe hvor den vil, jeg har sett meg lei på disse hundene, har jeg lov til å klage noested?? Har snakket pent til eieren av hunden som bare blir slippet ut at jeg er lei av å se hunden her rundt huset, da sa de at den bare stakk av alltid, noe jeg ikke tror på. Den andre kjerringa som eier vaktbikkja på gården driter i hva du sier, hun er en heks, jeg sa til henne på en fin måte at jeg ikke likte at hunden hennes sprang rundt huset våres og da bare sa hun tilbake at jeg ikke fikk lov til å gå gjennom gårdstunet hennes mer (det er en tursti der som alle bruker). Møter altså ingen forståelse hos eierne av hundene og vil derfor gjøre noe mer drastisk, synes dere jeg er frekk da??? Dette har foregått i laaang tid, vi har bodd her i over 4 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/137377-hunder-som-g%C3%A5r-l%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Fest en lapp i halsbåndet på bikkja, hvor du truer med å skyte den hvis den går løs, før du sender den hjem. Hvis ikke det hjelper, ring politiet, de må hjelpe deg. Smør litt tjukt på og dramatiser. Si at du ikke tør gå ut eller slippe ut unga. Lokalavisene lager visst gjerne litt røre også, ser jeg her oppe.

Annonse

Hør på lennsmannskontoret om båndtvangreglene som gjelder i din kommune, de kan variere fra kommune til kommune.

mvh

men uansett båndtvang så er vel alle plikta til å ha hunden i sin egen hage hvis de ikke er ute å går tur med hunden. Trodde hunder skulle være i bånd på egen eiendom hvis de ikke har kontroll på hunden, og det har ikke disse eierne. Det er sånne folk som ikke burde hatt hund, den ene hunden er gårdshund og passer vel på gården, bjeffer og gneldrer mot alle som er i nærheten (veldig iriternede) den andre hunden får jo lufting av eierne fordi at de ikke gidder å gå tur med hunden selv, så da er det jo like greit å slippe den ut så den får springe akkurat hvor den vil uten tilsyn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...